přidáno 13.12.2013
hodnoceno 15
čteno 1359(11)
posláno 0
Blíží se vánoce.
Nejsem věřící a asi proto nechápu jak mohli křesťané tak zapomenout o co v jejich víře má jít především. Proč se k sobě chováme lidsky jen jeden měsíc v roce, někteří dokonce jen pár dní (USA), když takto máme konat celý svůj život. Proč se z vánoc, svátků oslavujících narození Ježíše Nazaretského Krále Židovského, stal svátek obžerství a konzumu, když Kristus nabádal ke skromnosti a zdrženlivosti a jako první z chrámu páně vykázal kupčíky. Poučte mne, protože ve mne narůstá pocit, že lidé přestávají sloužit své víře, ale slouží zlatému teleti a toho svého nového boha (PENÍZE A MOC) staví nade vší lidskost a morálku.Zdá se mi, že samotná církev svým konáním v zásadě ignoruje učení kristovo a jeho apoštolů a jde proti němu. Jak mohou doufat ve spasení, když slouží dvěma pánům, bohu a mamonu, a to nelze. Jak pravil Kristus
" To spíš projde velbloud uchem jehly, nežli se bohatý dostane do nebe."
Na to aby člověk byl slušný a v lidském smyslu dobrý vlastně nepotřebuje boha a už vůbec ne vánoce, Je to otázka vlastní volby a odpovědnosti za své činy.
přidáno 21.12.2013 - 21:38
helples: Nezaměňuješ zkušenosti a názor? Zkušenosti máme každý svoje a těžko je můžeš "změnit". Názor je vždy na "něco" - a s věkem se vyvíjí (ani si toho nevšimneš).
O zkušenostech nemá cenu polemizovat (leda bych ti chtěl dokázat, že si je špatně vysvětluješ - a to nechci).
Pokud nechceš polemizovat o názoru, tak jsi fanatik a raději nepiš úvahy.
Hezké vánoce.
přidáno 21.12.2013 - 20:59
Vladan:Tvůj názor není špatný, je jiný a nemůžu svůj jinak obhájit, protože zkušenosti, jakékoli, jsou nepřenosné. a kdyby si nemusel mít vždy pravdu, pochopil bys, že nemá smysl o tom více polemizovat. To je ode mne vše.
přidáno 21.12.2013 - 01:19
helples: Proč mi to počtvrté opakuješ? Číst umím. V tom závěru jsem to taky využil, ne?
A že musím mít pravdu? To, že se lidé 11 měsíců k sobě chovají hnusně a v prosinci se snaží chovat lidsky (přetvařují se - podle mě) jsi první napsal ty - je to tvoje pravda, kterou neumíš obhájit jinak, než že je tozkušenost a tím pádem platí. Je snad můj odlišný názor (zkušenost) špatný, protože je jiný? V čem se to liší?
přidáno 21.12.2013 - 01:00
Vladan: Tak po čtvrtý a naposledy, JE TO MÁ ŽIVOTNÍ ZKUŠENOST, KTERÁ JE ZŘEJMĚ DIAMETRÁLNĚ ODLIŠNÁ OD TVÉ. celý život mám kolem sebe "věřící" a jsou to pokrytci. Když nejsi věřící, tak aspoň žiješ mezi fajn lidima. Měl bych ti závidět, jenže to neumím. PS A zřejmě musíš mít vždy pravdu a jakýkoli jiný názor je špatný. Není, je jen jiný.
přidáno 20.12.2013 - 22:32
helples: Jde o to, že pokud napíšeš úvahu, tak bys v ní měl prezentovat svoje myšlenky (úvahy), a tak nějak předpokládám, že si je autor dovede obhájit. Vyargumentovat. Tedy, že chce polemizovat! Úvaha bez polemiky je na prd.
Závěr:
Soudím, že se pohybuješ v křesťanské komunitě (i když píšeš, křesťan nejsi). Já se pohybuju v komunitě bezbožné. Z našich diametrálně odlišných zkušeností se dá usoudit na to, že zatímco bezvěrci se k sobě celý rok chovají stejně (dobře x špatně?), věřící jsou ne sbe 11 měsíců hnusní a jen v prosinci se přetvařují.
Souhlas?
přidáno 20.12.2013 - 14:19
Vladan: Omluva za spoždění - technické problémy. Já nechci polemizovat o víře a ideologiích. Mám svůj názor a sdělil sem jej světu. Nikomu ho nenutím a naopak nechci, aby mi nějkdo v této věci nutil svůj.V některých ohledech názory neměním. I kyž, jak řekl tuším pan Werich "jen tupec nemění své názory."
přidáno 16.12.2013 - 09:15
helples: Odpověděl jsi mi? Kde? Jsem už starší člověk a mám přímé a jednoduché uvažování. Takže odpovědi na první otázku, jak se pozná bohatý ses vyhnul tím, že jsi bohatý opasal "lpící na majetku". Ovšem to, jak se pozná člověk lpící na majetku, nevím stejně. Tomu říkáš odpověď? Ale jo, nicneříkající odpověň typická pro křesťany (některé) , ktěří jen papouškují bez přemýšlení.
Na druhou otázku - z čeho soudíš, že v prosinci nastává změna chování lidí vůči sobě - jsem nenašel vůbec.
Navíc jsi vyslovil tvrzení: "...pokud je možné písmo svaté vykládat několikera spůsoby, pak je k ničemu." - S tím se dá polemizovat. Písmo svaté je nejenom různě vykládáno (např. protestanti x katolíci), ale i modifikováno. Dám příklady:
N15: Porušení soboty
32Jednou, když byli synové Izraele na poušti, přistihli muže, jak v sobotní den sbírá dříví. 33Ti, kdo ho přistihli sbírat dříví, jej přivedli k Mojžíšovi, Áronovi a celé obci 34a nechali jej ve vězení, neboť nebylo jasné, co se s ním má stát.
35Hospodin pak řekl Mojžíšovi: „Ten muž musí zemřít. Ať jej celá obec za táborem ukamenuje.“ 36Celá obec ho tedy vyvedla za tábor a kamenovali jej, až zemřel, jak Hospodin Mojžíšovi přikázal.
Pravda, jde o Starý zákon, ale pokud by se řeklo, že ten se nedá brát tak vážně, tak tím znevážím i Desatero, taky ho nemusím brát tak vážně?
přidáno 15.12.2013 - 16:01
Vladan: Odpověděl sem ti na obě otázky. Člověk lpící na majetku, potažmo na hmotných statcích. Myslíš, že takového člověka, který zaprodá svou duši mamonu, zajímá osud druhých? A za druhé, jak sem již napsal, soudím tak dle svých životních zkušeností, které jsou nejspíš diametrálně odlišné od tvých. Proč by jinak bylo na světě tolik utrpení, a nechoď na mne s tím, že bůh nás zkouší. Je to jen výmluva. Samozřejmě, že je nutné přemýšlet o tom co čteme a co vnímáme, ale pokud je možné písmo svaté vykládat několikera spůsoby, pak je k ničemu. Zdůrazňuji, že toto sou mé názory, utvářené mým životem a nikomu je nenutím.
přidáno 14.12.2013 - 21:45
helples: Nevím, jestli jsi ty četl naše příspěvky, ale můžu snad mluvit i za Puera, když řeknu, že ani jeden z nás nevyslovil myšlenku, že ty jsi konformní.
V Bibli je spousta slov. Pravda, "bohatý" také. Tím, že to slovo opíšeš jako "lpící na majetku, si nepomůžeš:
Co znamená "Lpět na majetku?" Lpí na majetku každý, kdo je bohatší než ty? Nebo od milionu v bance? Nebo každý majitel domu? Auta? Má na to vliv velikost rodiny? Velikost jeho desátku? Když věřící řekněme zdědí (vyhraje) deset milionů musí se jich vzdát ve prospěch chudých (aby mohl být spasen) nebo je může dát do banky a za deset let koupit dětem domy (byty)?
Myslíš, že stačí Bibli číst? Že není třeba nad ní přemýšlet? Vykládat si ji?
A neodpověděl jsi mi ani na původní otázku: Z čeho soudíš, že se k sobě chováme lidsky jen jeden měsíc v roce?
přidáno 14.12.2013 - 15:25
Pobavte se kluci. Proč si myslíte, že jsem konformní? Jsou to mé životní zkušenosti, které mohou diametrálně odlišné od vašich. Poopravím pojem bohatý, momochodem tento výraz je použit v bibli, člověk lpící na majetku. Apropos, četli ste vůbec bibli?
přidáno 14.12.2013 - 01:01
puero: To je ovšem velice úzké chápání konformismu. A i tak platí, to co jsem napsal.
přidáno 13.12.2013 - 23:16
Vladan: Nechtěl. Chápu konformismus jako tíhnutí k většině a je to ateismus, co má v této společnosti většinu.
přidáno 13.12.2013 - 22:58
puero: Nepřekombinoval jsi to? Pokud budeš konformní (wiki: přizpůsobení se převažujícím či dominantním názorům, požadavkům, normám skupiny či společnosti, v níž člověk žije, a potlačení projevů vlastních) - budeš členem velké skupiny, ze které (podle tvých slov) bude-li jednoho považovat helples za hajzla, budeš taky hajzl.
Nechtěl jsi říct, že bezpečné a jednoduché je nebýt členem žádné skupiny = být nekonformní?
přidáno 13.12.2013 - 22:51
Nejsem věřící na otázky týkající se církve ti neodpovím, ale zeptám se: Z čeho soudíš, že se k sobě chováme lidsky jen jedcen měsíc v roce? Já u sebe a ve svém okolí nepozoruji nějakou prosincovou změnu chování. Tedy chováme se pořád stejně špatně nebo stejně dobře? Mě totiž nepřipadá, že bychom se k sobě chovali nelidsky. Tedy mluvím za neznabohy.
No, a s tím velbloudem to má jeden podstatný háček - co znamená bohatý? Je to každý bohatší než ty? Nebo od milionu v bance? Nebo každý majitel domu? Auta? Má na to vliv velikost rodiny? Velikost jeho desátku? Když věřící řekněme zdědí (vyhraje) deset milionů musí se jich vzdát ve prospěch chudých (aby mohl být spasen) nebo je může dát do banky a za deset let koupit dětem domy (byty)?
přidáno 13.12.2013 - 22:51
Je to docela prosté. Když je velká grupa lidí, co si nějak říkají a jeden z nich je ti nesympatický, automaticky dojdeš, jako většina primitivů, ke geniálnímu závěru, že takoví jsou všichni. To jednomu pohne žlučí. To je docela normální jev. Proto jsou křesťani, Židé, muslimové, komunisté, teplouši, leváci, romové a vlastně všichni tak šíleně nepopulární. No uznej, není lepší být docela absolutně obyčejný a bezvýznamný člověk? Člověk co dokonale chápe všechno, hlavně to o čem ho nikdy nenapadlo pořádně přemýšlet? Konformita je tak parádně bezpečná a jednoduchá.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Proč jen o vánocích : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : My heart died
Předchozí dílo autora : Chlast

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Žhnoucí krysa [16], BadAngel16 [13], Z.Biskup [8], endavid [2], Mikin [2], Neočko [1], trivius [1]
» řekli o sobě
Dívka v modrém řekla o Severak :
Dlouho jsem přemýšlela, co napsat, ale ztrácím se v tom a nemám slov. Strašně silně mi imponuje a já nevím proč. Chci to zjistit!
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku