Když to řekneš nahlas, bude to oficiální. Tak jo.
přidáno 11.12.2013
hodnoceno 8
čteno 1129(22)
posláno 0
Víte, když mi bylo osm, poprvé mi řekli, že se možná nedožiju dalších narozenin.

Ten trik je asi v tom nenechat to na sebe dolehnout. Neuvěřit tomu. Nepřemejšlet nad tim, nehledat v tom složitosti. Tělo má zázračnou schopnost regenerace, když mu hlava nestojí v cestě. A já jsem se kousla a rozhodla, že hlava nebude stát v cestě, ale celý to povede. Každou noc jsem ležela v posteli, dívala se na svítící dinosaury na stěnách svýho pokoje a děkovala bohu, ve kterýho jsem se nikdy nenaučila věřit, že jsem mohla zažít další den s lidma, který miluju. Další den navíc.
Když mi bylo dvanáct, přišlo to znovu.
Čtrnáct.
Patnáct. Šestnáct. Sedmnáct.
Čísla, kterejch sem se neměla dožít.
Dávali mi čas, limitovali mojí osu. Můj život měl obě hranice.

V patnácti jsem podlehla a další zářez si přidala sama. První pokus o to se vzdát.
Přišly ještě tři další.

Když mi bylo osmnáct, srazilo mě auto a odhodilo deset metrů na asfalt. Dopadla jsem na hlavu, zvedla se, posbírala si klíče ze silnice a s rozdrcenym kotníkem odešla domů.

Když jsem nastoupila na vysokou, zjistila jsem, že mam v sobě o jednoho navíc. Nedala jsem mu šanci.

Tehdy to začalo.

Věčná únava. Zvracení bez důvodu. Bolesti hlavy, nesnesitelný loupání v kloubech. Neschopnost vstát z postele. Třes, nezastavitelnej třes v rukou a nohou. Ta slabost. Svět se zdál tak lehkej, tak vzdálenej.

Rok jsem to přehlížela.

Dalšího třičtvrtě roku jsem proležela na vyšetřovacích stolech, rentgenech, sonech, ultrazvucích. Tisíce odběrů krve, vzorků moči, gastroskopií, pozorování v nemocnici. Všechno v pořádku, jak jen na moje poměry mohlo být. A nikoho nenapadlo se podívat na zvýšený leukocyty. Nikoho.

Dvacet jedna.

V mym pokoji se rozsvítili dinosauři na stěnách. Když k obědu srkam nutridrink místo piva, říkám si, že to vlastně nechutná tak špatně.
Když zvracim v pátek, vždycky v lichej pátek, říkám si, že tohle je naposledy, že už tam nikdy nebudu muset.
Když si taham prameny vlasů, odpočítávám, kolik jich ještě nechám vypadnout, než se vzdám a sáhnu po strojku.

Hodiny tikaj a ti, co jsou mi nejblíž už zase nezískali privilegium vědět. Asi se v tomhle nikdy nezměnim.

Mám rakovinu kostní dřeně a kap kap odkapává můj čas v kapačkách každej druhej tejden.

A já se tomu dokážu smát.
přidáno 02.05.2016 - 17:38
Působivě napsáno a to tak, že jsem se při čtení zapomněl i nadechnout. Zajímalo by mě, jak hrdinka příběhu (vím, zní to divně...), vnímá ty svítící dinosaury. Těžko říct, možná to tam někde mezi řádky je a já to nerozklíčoval ale to nevadí. I tak je to jedna z nejlepších povídek, na kterou jsem tu narazil. Taková, na kterou člověk jen tak nezapomene. Díky za to, že jsem mohl číst.
přidáno 16.01.2014 - 00:47
Protože ve tvejch slovech je síla, v mejch zádech je mráz, asi klasický případ akce a reakce. Je neskutečný s jakou lehkostí píšeš o těžkých věcech. Nepřijde mi to depresívní, ale plný života. Lítost tu pak tedy nemá co dělat, ať každý den stojí za to! A já tleskám za krásnou práci se slovy. Děkuju za možnost přečtení.
přidáno 02.01.2014 - 17:57
Mrazilo mě v zádech když jsem to celé četla a vráželo slzy do očí, chápu že nechceš lítost. A proto tě obdivuju, tak moc...
přidáno 26.12.2013 - 12:14
Vždyť to neni depresivní ani děsivý, ksakru. Nemá bejt.
Soucit nepotřebuju.
přidáno 25.12.2013 - 22:53
Souhlasím se všemi a také doufám. :-) Jsem člověk, který dokáže soucítit, takže pokud tohle není fikce, tak se děsím. :-(
přidáno 15.12.2013 - 18:02
Depresivní
přidáno 11.12.2013 - 19:30
Jímá mě z toho hrůza... myslím, že je to velmi sugestivní. :-)
přidáno 11.12.2013 - 11:46
Upřímně doufám, že to je fikce. Ale máš kategorii ze života... Co napsat, aby to dávalo smysl? Asi jen, dobře napsaný příběh - a konec ať je šťastný.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
To se neříká nahlas : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Věnuju ti pohled
Předchozí dílo autora : Vždyť mě rozerveš

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Leslie
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Lasak řekl o Cecidit angelus :
Chcete vědět, co vám dá tato stránka? Podívejte se na tuhle slečnu. Sice nedokážeme vytvořit talent, ale talent, který máte vám zde dokáží rozvinout do takové míry, že z vás mohou být úžasní psanci. Stručně řečeno. Tahle slečna je otevřená konstruktivní kritice do takové míry, že už teď píše perfektní díla.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku