Další starší věc. Už si nevybavím, co přesně mi dalo impuls, ale snad vyzní nadčasově.
přidáno 28.11.2013
hodnoceno 14
čteno 1056(17)
posláno 0
Čím blíž se s kamerou dostanete, čím hloub do tragédie se zaryjete, tím vyšší bude sledovanost. Dřív to tloukli do hlavy jen reportérům komerčních stanic, dnes je bezostyšnost zlatým pravidlem i na ČT. Škoda, že se před televizní pořady už nedávají hvězdičky, občas by slušely i veřejnoprávnímu zpravodajství.
Kamera se zakusuje do nevnímající strhané tváře matky zavražděného dítěte. V detailu vidíme opuchlé oči, zpocené vlasy, rýhou vrásky utíká velká slza. Vtom oběť zpozorní, do obrazu vběhne ruka a v odmítavém gestu tvář zakryje. Žena se otáčí zády a odchází, ale kamera běží dál: natočíme aspoň svěšená ramena a nedbalé oblečení, to má taky vypovídací hodnotu.
Neetické záběry by se na téhle reportáži daly přímo vyučovat.
Ještěže komentář je prošpikován odbornými výrazy, takže mu malé děti nerozumějí. Ale některé by rozumět chtěly.
„Co se stalo? Proč ta paní brečí?“ Obývákem prošla dcerka, obraz jí přibil nohy k zemi a pusa i oči zůstaly dokořán. „Co ten pán povídal?“
Co můžete říct sedmiletému dítku, aby se netrápilo a nebylo z toho nešťastné?
„Nic,“ odpovídám.

přidáno 20.09.2016 - 15:36
Singularis: Já děkuji za zajímavý komentář se širšími souvislostmi.
přidáno 15.09.2016 - 05:03
Televizní zpravodajství jsem už hodně dlouho neviděl/a, docela stačí noviny, i když i ty odrážejí způsoby vnímání, k jakým jsou lidé vychovávání prostředím. A když lidé s reklamami, zpravodajstvím o zavražděných dětech, odosobněnými mobilními aplikacemi a podobně tráví víc času než spolu a přikládají tomu času větší hodnotu, musí se to nutně odrazit i na jejich vyjadřování, vnímání a myšlení. Je to rozhodně důležité téma k zamyšlení, i když v té miniatuře možná vidím víc, než co tam je. Děkuji, že jsi o tom tématu napsala.
přidáno 08.12.2013 - 10:57
prostě některé věci se dějí,a utajit to nejde,dobře napsané
přidáno 29.11.2013 - 10:54
mannaz: No to zas jo, přiznávám... ;-).
přidáno 29.11.2013 - 10:54
ŽblaBuňka: Přesně takhle to mělo působit, takže díky!
přidáno 29.11.2013 - 10:52
loner: Díky za návštěvu, když zas něco postřehnu, zkusím napsat... :)
přidáno 29.11.2013 - 09:44
Doporucil bych ti neskrome sve dilko Česká televize - proč se z ní stává komercněveřejnoprávní hybrit
přidáno 28.11.2013 - 21:12
Orionka: Dobrá fabulace se stejně opírá o nějakou vypozorovanou skutečností :-).
přidáno 28.11.2013 - 19:35
Hnus!!!
...ne tvé dílo, ale to, co tě k němu přinutilo...
přidáno 28.11.2013 - 19:05
To je marketing ... Prodavame to, co chteji klienti. Bezny konzument, sedici u telky, v jedne ruce pivo a ve druhe bramburky. Na dalkac by potreboval treti ruku a tak nachavam na fantazii, jak to treba resi :)
Máme celkem dobry prehled o jedlotlivych nestesti z druheho konce sveta. Ale, prehled o tom, co opravdu hybe nasim bytim ? ... Pis dal, budu cist tve postrehy ...
přidáno 28.11.2013 - 17:56
Jiří Turner: Souhlasím, asi ne úplně každé dítě, ale ten vliv je zřejmý.
Jinak pozoruji zajímavou věc. U prózy se komentuje spíš obsah než forma, zatímco u poezie právě naopak.
přidáno 28.11.2013 - 17:53
mannaz: Potěšilo mě, že moje fabulace je jinde realitou, svědčí to o věrohodnosti. Ale i v prozaických textech platí totéž, co u mých básniček - je to tvorba, ne můj život. Nenechejte se zmást ich formou... Každopádně díky za komentář :).
přidáno 28.11.2013 - 17:28
Je to tak a velmi smutná je i další fáze. Děti časem a věkem otupí a začnou brát cizí neštěstí jako realita show.
přidáno 28.11.2013 - 11:50
Ano, tohle se u nás občas stává. Dcera si běží pro něco do obýváku, v době, kdy už se pomalu ukládá do postele a manžel kouká na zprávy. No a pak tam zůstane přikovaná k nějaké takovéhle reportáži. Vysvětlit se to dá těžko. Ano, někde na světě se takové věci řeší, lidi nejsou jen hodní. To se jí snažím vysvětlit.
Já od sebe si pamatuju zase zprávy o hrozící atomové válce (zmiňovaly ji snad každý den) a moje následné usínání s přáním, jen ať není atomová válka :-).
Souhlasím s tím, že zprávy záměrně a přehnaně hrají na city, až se to jeví neetické.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Neštěstí do dětských očí. V přímém přenosu : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Stará známá
Předchozí dílo autora : Zloděj v podkroví

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku