přidáno 01.11.2013
hodnoceno 2
čteno 950(5)
posláno 0
Není známo, jak k tomu došlo. Všechno je jinak od té doby, co astronomové laserovým paprskem sestřelili meteor, který měl zničit zemi. Roztřepení jeho částeček do atmosféry způsobilo změnu DNA u některých lidí a je předpokládáno, že tahle zvláštní sloučenina se vyskytuje v atmosféře doposud. Každý stý člověk obdržel nečekaný dar v podobě velmi užitečné energie. Tahle schopnost není geneticky řízená, je zcela náhodná. Sloučenina ovlivňuje nenarozený plod v těle matky (viz. st.61/odst.4).
Množství energie bylo z vědeckého hlediska rozděleno do tří stupňů:

1.stupeň - MODET
- Slabá energie, která není nijak energeticky využitelná
- Lidé ji mohou v malém množství používat v souladu se zákonem
- Většina Modetů netuší, že nějakou sílu mají. Neobjevují se příznaky. Projevu se až ve stáří, kdy funguje jako "záložní baterie" a lidé jsou i přes svůj vysoký věk nabyti životem
- Pokud nebyla v mládí energie využívána, mohou se dotyční dožít až 150 let

2.stupeň - DONG
- Středně silná energie. Obdaření se mohou nabídnout jako pomocníci v elektrárnách a laboratořích. Označuje se to jako běžné povolání. Nikdo však není nucen energii používat
- Použití téhle síly pro soukromé účely musí být potvrzeno specialisty a je tedy nutnost si projít výcvikem o elektrické síle
- Energie se projeví kolem dospívání, mezi hlavní příznaky patří vibrace a nekontrolovatelné chvění poblíž elektrického pole, schopnost pouhým dotykem zapnout předmět na elektřinu a pohánět ho určitou dobu bez sebemenší námahy, a také nebezpečná schopnost rozdávat lidem silné elektrické rány
- Pokud nebude v mládí energie využívána, mohou se dotyční dožít až 300 let

3.stupeň - MEID
- Vysoce silná energie, obdaření dostávají nabídky od různých firem jako napajedla a zdroje elektrické energie za velké peněžní částky. Těmhle lidem jsou uděleny značná privilegia i bez poskytnutí velké části energie státu
- Energie je přísně zakázána používat pro soukromé účely, zneužití a úmyslné poškození, žhářství nebo vraždy se vysoce trestají
- Není dokázáno, kdy se schopnosti projevují, ale dotyční odpovídají, že si jsou své výjimečnosti vědomi hned po narození a dokáží energii ovládat bez jakékoliv námahy
- Objevuje se jen zřídka, častější je 1. a 2.stupeň
- Pokud nebude v mládí energie využívána, mohou dotyční žít navždy


Nejen tohle bylo důsledkem změny složení atmosféry. Faktor měl negativní dopad na všechny dostupné zdroje surovin a s značně ovlivnil průmysl a zemědělství. Kvůli veliké zátěži se musela zastavit výroba nejmodernějších strojů a hrozilo nebezpečí, že se již nikdy kvůli nedostatku použitelné půdy nebudou moci stavět převratné vynálezy. Zbývající zdroje bylo nutno použít pro přežití obyvatelstva a všechny výzkumy byly pozastaveny.


Učebnice dějepisu, 9.ročník
Nakladatelství AK Press
str.24/odst.3 "Počátky 22.století"



***


Přestávka je v plném proudu. Sedím v lavici a nepřítomně zírám před sebe. K tomu stačím ukusovat kousky chleba jako svačinu. Varteni do mě šťouchá propiskou, ale já vnímám jen hudbu linoucí se z mých sluchátek. S ní má každá věc svůj příběh. Popichující se kluci u tabule, chichotající se nány před zrcadlem, které nám sem do třídy konečně uráčili dát pracovníci školy, i tichá spolužačky Thea ve své vlastní skupině. Sedí o jednu lavici přede mnou a je nad něčím skloněná. Je pozoruhodné, že právě ona je ze všech nejzajímavější.
Namyšlené krávy a nagelovaní šampónci jsou na každé škole, už nejsou nic originálního ani zajímavého, čemu by někdo měl věnovat pozornost.
Thea se pohupuje do rytmu muziky, jako by poslouchala se mnou. Já však postřehnu, že jí z uší visí vlastní sluchátka. Skoro nejsou vidět, protože se zaplétají do černých vlasů s fialovým melírem.
Když jí nakouknu přes rameno, vidím jen její ruku, která táhne tužku po bílém papíře. Zajímalo by mě, co kreslí. Vlastně by mě toho o ní zajímalo mnohem víc.
"Posloucháš mě? Co jsem říkala?" probudí mě ze snění Varteni. Neohrabaně se ošiju a zmateně na ni kouknu.
"Erin Parksová, v jakém paralelním světě jsi?"
"Co-co jsi chtěla?"
Povzdychne si a protočí očima. "Vlastně nic." Nejspíš taky nemá co na práci a je pěkně znuděná.
"Ok," kývnu a přesměruju pohled zpět do prázdna.
"Ale sluchátka si sundat můžeš, když s tebou mluvím!" houkne na mě a šťouchne do mě loktem. Snažím se ji ignorovat, ale po chvíli mi zase klepe na rameno.
"Co?" zavrčím a šlehnu po ní pohledem, až mi z uší vypadne jedno sluchátko, ale není to Varteni. Je to Lussie Carterová a něco drží v náručí.
"Učitel řekl, že mám vysbírat eseje z dějepisu, protože bude pryč. Takže mi dej ten cár papíru nebo se smiř s nemilosrdným propadnutím," drmolí znuděně. Naštěstí jsem nad tou esejí strávila celé dopoledne, tak ji jen vytáhnu z batohu a podám jí ji.
"Varteni?" pobídne ji Lussie nedočkavě a natáhne k ní ruku. Nejspíš tohle slovo od slova říkala celé třídě roztroušené po škole a nemá náladu na zdržování.
"Ano?" opáčí jí kamarádka pobaveně a Lussie začne rudnout v obličeji.
"Nechtěj, abych to opakovala," procení mezi zuby nasupeně. Varti skončí s vtípky a podá jí esej, jinak by hrozilo, že Lussie vybuchne vzteky. Srovná obě naše eseje na hromádku, přitiskne si ji k hrudi a poté, co na Varteni hodí vražedný pohled, odcupitá pryč.
U další a asi poslední lavice odrmolí svoji nacvičenou řeč a na konci se lehce usměje. Je to takový ten potlačovaný úsměv "Ať už to máme z krku."
Tentokrát ale nejsou oslovení tak shovívaví lidé jako my. Logan Fresh, který je opřený o lavici a baví se se svými přáteli, se jen zařehtá jako kůň a odežene ji rukou pryč. No jo, proč by se on štval s úkoly? Je Dong, má energii druhého stupně. Dobře ví, co to znamená. Jako dospělý začne pracovat pro elektrárny a bude mít bez pohnutí prstu zajištěný peníze do konce života. Je to nefér. Proč zrovna on? Na naší škole jsou Dongové jenom dva. A to jsme hodně veliká škola. Určitě by se tu našlo hodně Modetů, ale k čemu taková obyčejná síla, když se nedá pořádně využít?
Když jsme byly malé, s Varteni jsme to zkoušely. Zapnout třeba žárovku nebo baterku holou rukou, uvolnit pomocí meditace skrytou energii, ale shodly jsme se na tom, že patříme mezi obyčejné lidi a nemáme v sobě energii ani na první stupeň. Děda byl Modet, teda aspoň myslím. Dožil se skoro 160 let a kvůli zdravé stravě to rozhodně nebylo.
Často jsem o tom přemýšlela, jaké by to bylo mít v sobě energii, být ovlivněn mít svinstvem v ovzduší, které se uvolnilo, když laserem sestřelili kdysi dávno astronomové meteorit. Nemám ponětí, jak už je to dlouho - takových 500 let? Učili jsme se to dávno - ale mezitím se toho událo opravdu hodně a hodně lidí bylo ještě před porodem pozměněno. Prý to má vliv na těhotné ženy. Narodilo se hodně Modetů, a trochu méně Dongů a dokonce i pár Meidů - s energií třetího stupně. Ale to je zas na jiné vyprávění...
"Nevím jak ty, ale mě by štvalo, kdyby mě někdo chtěl využít jako pokusného králíka," rozhlašuje Lussie hrdě svůj názor.
"Nejsem pokusnej králík a až ti doma budou svítit světla, půjde ti teplá voda a bude tě zahřívat topení, vzpomeň si na mě," ohradí se s klidem Logan a začne se s ostatními lehce retardovanými kamarády smát. Lussie se ale tak snadno odbýt nedá.
"Všichni víme, že zrovna ty jsi ten nepoužitelnej typ, co skončí zavřený někde v kleci, tak se radši uč!" okřikne ho Varteni, která celou situaci, stejně jako já, pobaveně sleduje. Sice nepatří do klubu Lussie "antienergeťáci", jak svoji partu nazvala, ale Loganovo vychloubání ji nejspíš leze krkem stejně jako každému normálního člověku.
"Vidíš to!" vyplázne na něj Lussie vítězně jazyk jako malé dítě a odkráčí s esejemi pryč.
"Varteni?" ozvu se po chvilce.
"Ehm...?" pohlédne na mě svýma mandlovýma očima, do kterých jí spadne pramen rudých vlasů.
Varteni je šílená. Ze všeho nejradši rozdmýchává hádky a provokuje ostatní. Kdybyste zmínili její jméno, nikdo by vám neřekl, že tichá zakřiklá holčička a šedá myška. Umí se hezky předvádět a ráda se montuje do cizích věcí, za to ostatní z ní spíš mají husí kůži.
Nemáme spolu nic moc společného, ale přesto je moje kamarádka.
Usměju se na ni. "To se ti fakt povedlo."

ikonka sbírka Ze sbírky: The Energy Circle
přidáno 09.11.2013 - 20:11
Začíná to dobře, vlastně si můžu dovolit tvrdit že lépe než většina podobných dílek, už se těšim na pokračování :-)
přidáno 02.11.2013 - 08:38
Pěkné Jamellie, hodně se mi líbil ten úvod a jeho konec:
Učebnice dějepisu, 9.ročník
Nakladatelství AK Press
str.24/odst.3 "Počátky 22.století"
to bylo boží, hrubé, že tě to napadlo. Jen tak dál.
:D

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
The Energy Circle - 1.kapitola : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : The Energy Circle - 2.kapitola
Předchozí dílo autora : In the Fire - 2.kapitola | Call

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Hledač 01
» narozeniny
Diog [4]
» řekli o sobě
BorůvkaB řekla o mannaz :
Autorka s duchaplnou prózou i poezií, člověk si ji prostě musí zamilovat. Jsem ráda, že čte mé básně i mé povídky a vděčím jí především za pokračování ve Vlkodlačí hrozbě, kterou čte i příjemně komentuje. Těším se, až si od tebe zase něco přečtu! :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku