Je to už asi trochu mimo, ale taky jsem chtě nechtě přemýšlel nad koncem světa - a nakonec jsem si o tom napsal písničku. Sice mi z toho nakonec vylezl Nohavica, ale je mi to líto jen tak zahodit. Kvalita mizerná, nahrál jsem to u sebe ve třídě s obyčejným klopovým mikrofonem namotaným na klavír :-) - jo - a ten klavír berte fakt jenom hodně s rezervou, něco jsem tam jako narychlo zamlžil, ale spíš jen tak, aby tam něco bylo :-)
přidáno 11.01.2013
hodnoceno 28
čteno 1804(49)
posláno 0


Za kopcem stáda hvězd
a před očima svítání

Řeky tekly dál

kdosi do dlaní
vkleče tu chladnou vodu nabíral

Tiše se se smál
a jiný tajil zklamání

a bylo naposled
a vlastně poprvé

poprvé
bez lhaní


Šel jsem až tam
do polí spálených od léta
k nebi zkoušel se vznést
na chvíli zahlédnout kam
kam lidská duše
za nocí odlétá

a co zvládne snést

a co zbývá ze světa

když do pastí měst
a klikatých cest
zakletá
odkvétá



Do vody hodil jsem síť
z barevných provázků

Osud na mostě stál
trpce se usmíval
jak prodavač pouťových obrázků

já v duchu si přál
jen jedinou, jedinou otázku
v tu chvíli mu dát:

Co musí se stát
než začnem se bát
o lásku
přidáno 22.12.2018 - 09:43
Jáchym Kemza: Dík za nakouknutí. Jen nevím, jestli je "Eh" dobře nebo špatně :-)
přidáno 22.12.2018 - 09:11
Eh.
přidáno 23.06.2018 - 06:25
Amelie M.: Říkám jí první písnička nové generace. Do té doby mě totiž nenapadlo, že bych si mohl napsat něco jen sám pro sebe. Mám ji hrozně rád. A jsem fakt rád, že se ti líbí :-)
přidáno 22.06.2018 - 21:13
.. nádherný :) nejvíc se mi líbí prostřední část, ale celý je to prostě.. ááách.. potěšilo, moc.. si to musím založit :-)
přidáno 15.04.2014 - 14:29
to je nádherný
přidáno 11.02.2014 - 21:58
Ta je tak krásná... pořád ve mně zní, pořád dokola. Díky :-)
přidáno 17.09.2013 - 22:18
trvalo mi to nežli jsem zabloudil až sem, ale nelituji, skvělé
přidáno 14.09.2013 - 16:01
děkuji za to, žes tu trávil svůj čas, děkuji za spoustu nádherných básní a za to, že jsme si tě mohli alespoň krátkou dobu užít tady na psancích, byl si jeden z nej, povznesl si tento server na vyšší příčku, zdravím pane...
přidáno 10.09.2013 - 17:51
Ježiš, to je ale krásný a dojemný ... Máš bezva hlas a originální text ... A ten klavír je úžasnej ... Taky hraju na klavír - přes 12 let - takže chci noty :-D Prosim ;-)
přidáno 15.02.2013 - 17:26
líbí,super
přidáno 24.01.2013 - 08:48
inkoust: díky za zastavení - mimochodem - nečekej nic světoborného :-) Musím se přiznat, že nad těmi "hejny hvězd" jsem taky uvažoval. Nakonec tam nejsou hlavně z toho důvodu, že to nejde pořádně přes pusu - ta dvě H krátce za sebou mi zní poměrně dost krkolomně. A přece jenom jsem už od začátku chtěl spíš písňovej text, takže přednost dostala plynulost a dlouhá samohláska :-)
přidáno 23.01.2013 - 13:14
Až mi zas půjde zvuk, tak si to přehraju. Text se mi líbí a jsem zvědav, jak to bude znít. Sice mě trochu překvapily stáda hvězd(spíš bych čekal hejna), ale pak jsem si vzpomněl na Vladana, který na nebi nevidí jen ten blyštivý prach, protože ví, že tam jsou pořádný dacani a mackové, který se mi ani nevejdiu do hlavy.
Má to pěknou atmosféru, podle níž bych tě už zřejmě uměl poznat. A ty tři poslední strofy to pěkně gradují do závěru ve smyslu finis coronat opus.
přidáno 20.01.2013 - 10:25
no já bych řek, že spíš než nohavicovskej styl je to styl Kryla. Je to nádherný a klavír to jen pěkně podbarvuje
přidáno 20.01.2013 - 10:18
Chloee: Moc děkuju :-)
přidáno 20.01.2013 - 09:17
"Co musí se stát než začnem se bát o lásku" ... toto je krásné.

Je to velmi hezké ... klavír se mi moc líbí
přidáno 16.01.2013 - 08:44
Leslie: Moc děkuju za krásné komentáře :-) Tomu Nohavicovskému nádechu se prostě nějak nedalo ubránit. A vlastně to je dobře. Horší by bylo, kdyby z toho vykoukl třeba nějakej Jarda Hypochondr, nebo jinej podobnej zoufalec :-)
přidáno 15.01.2013 - 19:38
Čím víc koukám na ten text, tím víc mi to toho Nohavicu připomíná (naskakuje mi tam už ta melodie), ale když ji zpíváš, tak skoro vůbec, zvláštní :-)
přidáno 15.01.2013 - 19:33
No nemůžu si pomoct, ale ať ten klavír beru s rezervou nebo bez rezervy, tak mi přijde úžasný :-) A celkově písnička krásná, a taky si konečně můžu svého oblíbeného básníka spojit s nějakým hlasem, mám radost. I ten text sám o sobě se mi moc líbí. Nohavicu mi připomnělo hlavně "Osud na mostě stál....", ale máte natolik odlišný hlas, že mi to při poslechu nepřišlo. Díky, že jsi ji sem dal, určitě by byla škoda to zahodit. :-)
přidáno 12.01.2013 - 08:02
Tleskám :-)
přidáno 11.01.2013 - 17:50
Co blázníš??! Hraješ úžasně... říkám, mohla bych poslouchat pořád... Já jsem se bohužel na klavír nikdy nenaučila, i když se mi jako nástroj tolik líbí... Máš tu velkou výhodu, že ty ses naučil a můžeš být za to jenom rád, stejně jak já jsem ráda, že to teď můžu poslouchat ;o)!
přidáno 11.01.2013 - 17:42
Cvokhauz: Devils_PIMP: taron: Yana: Yasmin: Moc děkuju za krásný komentáře :-)
Yasmin: klavír je opravdu nádhernej, ale moje hra ne něj bohužel ne, to už asi v životě nedoženu :-)
přidáno 11.01.2013 - 14:19
:-)!!!
Krásnej hlas, jsi hudebně velmi nadaný člověk - ten klavír je nádhernej, mohla bych poslouchat pořád a stejně by se mi poslech klavíru nikdy neomrzel a ten text... Nevím, co napsat na takovou krásu. Snad jen, DÍKY.
Víc takových písniček, prosím!
přidáno 11.01.2013 - 14:04
DDD: Já odmítám komentovat !!...vlastně tebe už delší dobu, protože se mi nenachází slov a to by se básníkovi nemělo stávat... :(
přidáno 11.01.2013 - 14:04
A mě to chytlo a drží. Chtěla jsem napsat něco podobného, nějaký příběh s poselstvím, takovou tu hořkosladkou písničku, ale tys to zvládl tisíckrát líp. Zakládám :)
přidáno 11.01.2013 - 13:55
a mně se ten klavír moc líbí, moc, vůbec klavír dokáže vykreslit nádhernou tklivou atmosféru, dík, za ten závěr hlavně, nesmíme hazardovat s láskou, ani s životem, vždyť víckrát už tu nebudeme, dík za zážitek, opravdu
přidáno 11.01.2013 - 12:40
WOW :( )
přidáno 11.01.2013 - 09:11
loner: Zagorka? Vidíš, tak to by mě nenapadlo :-) Dík moc..
přidáno 11.01.2013 - 08:58
Ahoj, nevím,, jestli je kvalita mizerná, ale mě se to líbí .... a kromě jarka, nevím proč, mě napadla Zagorka ...
No a vlastně obdivuju všechny, kdo do básně dokážou vdechnout píseň .. asi tak ..

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Podobenství : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Tichá
Předchozí dílo autora : Tobě

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
casa.de.locos řekla o mechanická okurka :
jeho mimoděk rebelující a hrozně bezprostřední poezie mě prostě baví, i když s pomeranči toho asi moc společného nemá
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku