

DDD: z mého pohledu jsi ten poslední, kdo by si tu na něco hrál..
těší mě lehkost a osobitost tvých děl a stejně tak jsem ráda, že zůstáváš svůj i když se to některým nelíbí.. mám tě přečteného celého a stále nemám dost.. :) ať ti to píše..
těší mě lehkost a osobitost tvých děl a stejně tak jsem ráda, že zůstáváš svůj i když se to některým nelíbí.. mám tě přečteného celého a stále nemám dost.. :) ať ti to píše..


shane: před pikolou za pikolou nikdo nesmí stát nebo nebudu hrát!! :D


Leslie: Moc děkuju. Za obě pochvaly. Od tebe mě to opravdu moc těší :-)


DDD: Napsal jsi to opravdu krásně. Jak v básni, tak v komentáři. Souzním. Víc asi není co dodat.


Zamila: shane: Hle, co rozporuplných reakcí a vášní těch pár řádků vyvolalo. Škoda, že jsem u toho nebyl... :-)
Shane, k těm novinkám - volný verš se poprvé objevil v 16. století, takže už tu nějaký ten pátek existuje. Navíc si myslím, že tato "báseň" má k volnému verši přibližně stejně daleko jako k tomu vázanému. Je to moje nejoblíbenější poloha - částečně svázaná, ale pořád ještě dost svobodná. Pokud jsi tedy ty, nebo Zamila, která, jak tvrdí, "mě má dost načteného", některé mé výtvory opravdu četl (a vnímal), pak sis jistě všiml, že nezatracuji ani to ani ono, ničemu se nevyhýbám a nechám se inspirovat obojím. Slova o jakési autorově pohodlnosti jsou jistě mnohdy opodstatněná. Otázkou však je, kdy se jedná opravdu o pohodlnost autorovu a kdy o pohodlnost čtenářovu. Tvoje řeči o hraní si na modernistu jsou pak naprosto mimo. Nikdy bych si nedovolil schovávat nedostatek znalostí, fantazie, vkusu atd. za podobně přezíravé označení, stejně tak, jako bych si nedovolil pustit něco, co bych nedokázal vyložit, jakkoli nerad to dělám. Nedokázal bych žít se svojí vnitřní sebekritikou a cítil bych se jako totální podvodník. To bych sám sobě neodpustil.
Jistě se mnou budete souhlasit v tom, že se vše vyvíjí. Měl jsem možnost studovat na FF MU autentickou interpretaci staré hudby. Nechal jsem toho - právě proto, co tady teď znova vykouklo: "To, co dělám já, je jediné správné a kdo to má jinak, je namyšlenec a zaslepenec a nestojí za moji pozornost". Jistě - příkladně barokní hudba byla nepochybně dotažena k naprosté technické a formální dokonalosti, ale nevím, proč bych se měl do toho zavírat a zatracovat všechno, co přišlo potom, i to, co teprv přijde. Stejně tak to mám s poezií. Je totiž strašlivě snadné zatratit. Mnohem snazší a pohodlnější, než pokusit se pochopit a nechat se třeba i inspirovat :-)
Shane, k těm novinkám - volný verš se poprvé objevil v 16. století, takže už tu nějaký ten pátek existuje. Navíc si myslím, že tato "báseň" má k volnému verši přibližně stejně daleko jako k tomu vázanému. Je to moje nejoblíbenější poloha - částečně svázaná, ale pořád ještě dost svobodná. Pokud jsi tedy ty, nebo Zamila, která, jak tvrdí, "mě má dost načteného", některé mé výtvory opravdu četl (a vnímal), pak sis jistě všiml, že nezatracuji ani to ani ono, ničemu se nevyhýbám a nechám se inspirovat obojím. Slova o jakési autorově pohodlnosti jsou jistě mnohdy opodstatněná. Otázkou však je, kdy se jedná opravdu o pohodlnost autorovu a kdy o pohodlnost čtenářovu. Tvoje řeči o hraní si na modernistu jsou pak naprosto mimo. Nikdy bych si nedovolil schovávat nedostatek znalostí, fantazie, vkusu atd. za podobně přezíravé označení, stejně tak, jako bych si nedovolil pustit něco, co bych nedokázal vyložit, jakkoli nerad to dělám. Nedokázal bych žít se svojí vnitřní sebekritikou a cítil bych se jako totální podvodník. To bych sám sobě neodpustil.
Jistě se mnou budete souhlasit v tom, že se vše vyvíjí. Měl jsem možnost studovat na FF MU autentickou interpretaci staré hudby. Nechal jsem toho - právě proto, co tady teď znova vykouklo: "To, co dělám já, je jediné správné a kdo to má jinak, je namyšlenec a zaslepenec a nestojí za moji pozornost". Jistě - příkladně barokní hudba byla nepochybně dotažena k naprosté technické a formální dokonalosti, ale nevím, proč bych se měl do toho zavírat a zatracovat všechno, co přišlo potom, i to, co teprv přijde. Stejně tak to mám s poezií. Je totiž strašlivě snadné zatratit. Mnohem snazší a pohodlnější, než pokusit se pochopit a nechat se třeba i inspirovat :-)


Tom Cortés: Vždycky jsem se snažil o přirozené a nenásilné rýmování. Pokud to tak působí, moc mě to těší. Díky za reakci :-)


Pěkné, takové objevitelské. "Zde jsou lvi" a "objevit" je pro mě navíc objevný rým.


Tom Cortés: Máš pravdu, že analogie není dokonalá. Konec je parafrází komentáře, který mě k tomuto dílku inspiroval (dodatečně jsem to vysvětlila v anotaci). Kdybych to psala jako svébytnou povídku, asi bych si dala víc záležet. Kdo ví, možná to jednou dopracuji :).
Ale stejně nerozumím, jak by to mohlo sedět na "volnoveršisty". Já vnímám rým jen jako nástroj, stejně jako tu násobilku. Co by měla násobilka představovat pro ně?
Ale stejně nerozumím, jak by to mohlo sedět na "volnoveršisty". Já vnímám rým jen jako nástroj, stejně jako tu násobilku. Co by měla násobilka představovat pro ně?


shane: Díky za pochvalu :). Ale o pozitivní poezii tahle debata původně nebyla, do téhle roviny jsi to posunul až dodatečně, předtím jsi psal o rýmech a volném verši a přesně na to jsem reagovala.


Lasak: Přišla jsi ke mně bez tašky a odnášíš si věci v kufru... kde máš příživníka? :)


zajímavý styl, ale líbí se mi. Obsah? no já se už o politice nebavím ;)


Na Tvé básnění se vždy moc těším. Nedokážu posoudit formu. ( z teorie pochopitelně Petrarku a jeho sonety znám)
Pro mě je nádherná. A prázdná místa, kde chybí i nápis "Zde jsou lvi." je boží!!!
Pro mě je nádherná. A prázdná místa, kde chybí i nápis "Zde jsou lvi." je boží!!!


Tom Cortés: Já teda určitě psice nebudu :-)), ale myslím, že třeba u toho Marnění to tak víceméně mám. Ale vždyť on ani ten Willy to tenkrát tak nebral, ono mu to prostě tak psalo. Teda ty moje "sonetky" jsou na světelné roky daleko od toho, to je jasné, jak ta dvojhvězda. :-)


Lasak: Ten názor, co jsi napsal v podstatě sdílí většina "autorit". Kdybych to měl hodnotit nějak osobně, tak pro mě je mnohem větší kumšt udělat kvalitní rýmovanou báseň, protože prostě ta kompoziční práce vyžaduje mnohem víc techniky, často i ústupků, které u volného verše částečně mizí.
Ale čest a sláva tomu, kdo ovládl volný verš a povýšil ho na opravdovou přehlídku :)
Ale čest a sláva tomu, kdo ovládl volný verš a povýšil ho na opravdovou přehlídku :)


A42: Jo, já to myslel trochu jinak. Většinou, když píšu sonety, tak dbám jen na formální stavbu a snažím se dostat silnou pointu do posledních veršů, což přesně děláš taky, ale kdybychom byli na sebe psi, tak by to ještě mělo mít obsahovou strukturu teze - antiteze - synteze, no a pak je tam ta volta v devátém verši. No a kdybychom to psali jen tak, tak se připravíme o tak pěkné variace, jako třeba tahle tvoje :)


Tom Cortés: myslím si, že je to člověk od člověka. Tady se teď vede spor o tom zda je báseň psaná volným veršem rovna rýmované básni. Jak jsitě víš. No já si jakožto amatér zastávám názor, že obojí je báseň a kvalita se neodvíjí od toho zda je psaná tím, nebo tím. S obojím se musí umět pracovat, každá má svá pro a proti. Nějk jsem zatím nenarazil u psanců na podrývání rýmovaných básní. Jak to vlastně vidíš ty? (Klidně se zeptej odborníků s kterými si v kontaktu) Zajímal by mě i odborný názor.


To má zajímavou atmosféru, i když člověk nezná tak to místo, což vlastně nevadí. ;-)


štiler: Já asi jo, ale jen letmo a průjezdně... Však víš, že jsme prakticky sousedi :).
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 2» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Ammazonic [18], HarryHH [18], KaseO [18], Štístko [16], pohodarka84 [14], Čalamáda [12], Anonymni snílek [11], danthevas [10], Raven [1]» řekli o sobě
Erien, potulný bard řekl o xaire :Kamarádka, která pro mě hodně znamená. Přál bych jí, aby našla štěstí. E