Snůška rádobypoetických blábolů. Nic pro vyznavače jasných, jednoznačných a polopatických výkladů.
přidáno 21.06.2016
hodnoceno 43
čteno 1375(39)
posláno 0
  
Jak blížíme se k horám, dravců přibývá

Den křídla roztáh' a míří na západ

A v dálce úly hoří, už není kam se vrátit

Skřivani s šerem se začínají bát


V trnkoví podél cest tvá samota ti zpívá

největší vinou že je, když jsi bez viny

Bez ohně v pláni vlkům se neubráníš


Král kamsi odjel


Dozněly klariny
  
přidáno 13.04.2017 - 15:34
Top, jak pravili ti dnešní mladí...
přidáno 09.07.2016 - 07:37
Yasmin: Tvůj komentář mě strašně těší. Zažívám podobné pocity u tvých básní. Škoda, že se tu už dlouho žádná neobjevila... Moc děkuju :-)
přidáno 04.07.2016 - 19:44
Mám neskutečně ráda atmosféru tvých básní. Je mi moc blízká... lehký dotek slov a přece tolik intenzivní... Tvé básně hřejí a dýchají a já jsem ráda, že můžu aspoň na okamžik vnímat... opravdově a do hloubky.
Díky...
přidáno 28.06.2016 - 10:17
vanovaso: Děkuju za tahle krásná slova. Nesmírně si toho cením :-)
přidáno 27.06.2016 - 19:50
DDD: tvoje díla zde patří k těm nejlepším, protože mají duši,obsah,srdce,lehkost a já se snažím je nikdy nevynechat, protože je to zážitek... přeju spoustu další inspirace...:-)
přidáno 27.06.2016 - 08:04
shane: Já to tak samozřejmě beru. Jak jinak? Vůbec necítím potřebu se s tebou přít, vyvracet, přesvědčovat a vnucovat ti svůj názor. Naprosto ti totiž rozumím. A protože ty máš nepochybně rozhled a nadhled, chápeš zase zcela jistě pohled můj a nebudeš mě dál urážet řečmi o lenosti, pohodlnosti, odfláknutých verších a zabitých myšlenkách. Díky za návštěvu a měj se moc pěkně :-)
přidáno 27.06.2016 - 07:51
Amelie M.: Jsem rád, že to tak vidíš. A moc mě těší to, co říkáš :-)
přidáno 27.06.2016 - 00:01
DDD: Ber to tak, že jsem vyjádřil svůj názor, jak já vnímám to, že jednou tam rým máš, pak zase ne a kvůli nestejné délce těch veršů to postrádá i pravidelný rytmus. Prostě mám rád melodické básně, volný verš je zabijákem myšlenek, které šlo tak krásně vázaně rozvinout. A že to já i Zamila vnímáme podobně je dáno asi tím, že oba vnímáme poezii jako melodický útvar...:-)
přidáno 26.06.2016 - 19:50
DDD: z mého pohledu jsi ten poslední, kdo by si tu na něco hrál..

těší mě lehkost a osobitost tvých děl a stejně tak jsem ráda, že zůstáváš svůj i když se to některým nelíbí.. mám tě přečteného celého a stále nemám dost.. :) ať ti to píše..
přidáno 26.06.2016 - 19:46
shane: před pikolou za pikolou nikdo nesmí stát nebo nebudu hrát!! :D
přidáno 26.06.2016 - 18:00
Leslie: Moc děkuju. Za obě pochvaly. Od tebe mě to opravdu moc těší :-)
přidáno 26.06.2016 - 16:46
DDD: Napsal jsi to opravdu krásně. Jak v básni, tak v komentáři. Souzním. Víc asi není co dodat.
přidáno 26.06.2016 - 16:28
Zamila: shane: Hle, co rozporuplných reakcí a vášní těch pár řádků vyvolalo. Škoda, že jsem u toho nebyl... :-)
Shane, k těm novinkám - volný verš se poprvé objevil v 16. století, takže už tu nějaký ten pátek existuje. Navíc si myslím, že tato "báseň" má k volnému verši přibližně stejně daleko jako k tomu vázanému. Je to moje nejoblíbenější poloha - částečně svázaná, ale pořád ještě dost svobodná. Pokud jsi tedy ty, nebo Zamila, která, jak tvrdí, "mě má dost načteného", některé mé výtvory opravdu četl (a vnímal), pak sis jistě všiml, že nezatracuji ani to ani ono, ničemu se nevyhýbám a nechám se inspirovat obojím. Slova o jakési autorově pohodlnosti jsou jistě mnohdy opodstatněná. Otázkou však je, kdy se jedná opravdu o pohodlnost autorovu a kdy o pohodlnost čtenářovu. Tvoje řeči o hraní si na modernistu jsou pak naprosto mimo. Nikdy bych si nedovolil schovávat nedostatek znalostí, fantazie, vkusu atd. za podobně přezíravé označení, stejně tak, jako bych si nedovolil pustit něco, co bych nedokázal vyložit, jakkoli nerad to dělám. Nedokázal bych žít se svojí vnitřní sebekritikou a cítil bych se jako totální podvodník. To bych sám sobě neodpustil.
Jistě se mnou budete souhlasit v tom, že se vše vyvíjí. Měl jsem možnost studovat na FF MU autentickou interpretaci staré hudby. Nechal jsem toho - právě proto, co tady teď znova vykouklo: "To, co dělám já, je jediné správné a kdo to má jinak, je namyšlenec a zaslepenec a nestojí za moji pozornost". Jistě - příkladně barokní hudba byla nepochybně dotažena k naprosté technické a formální dokonalosti, ale nevím, proč bych se měl do toho zavírat a zatracovat všechno, co přišlo potom, i to, co teprv přijde. Stejně tak to mám s poezií. Je totiž strašlivě snadné zatratit. Mnohem snazší a pohodlnější, než pokusit se pochopit a nechat se třeba i inspirovat :-)
přidáno 26.06.2016 - 15:53
Tom Cortés: Vždycky jsem se snažil o přirozené a nenásilné rýmování. Pokud to tak působí, moc mě to těší. Díky za reakci :-)
přidáno 25.06.2016 - 20:55
Tom Cortés: Alke je to volný verš a to je zřejmě pro některé problém :D
přidáno 25.06.2016 - 20:46
O.o Vždyť tam rýmy jsou. A dokonce velmi pěkné, nenásilné, neruší... Mně se to tedy líbí velmi!
přidáno 25.06.2016 - 20:18
puero:
Já vím, že nic! :-(
Jen jsem vyjádřil svůj názor na ty novinky...Prostě jsem zvyklý nalézat v poezii spíše zdroj krásy, lásky a něhy, prostě libých pocitů. To, co se nám dnes občas servíruje, budí spíše opačné pocity. A je mi smutno z toho, že někdo třeba vymyslí krásné metafóry, ale pak je nechá jen tak ve vzduchu jako náhodné výkřiky, místo aby je rozvinul...:-)
přidáno 25.06.2016 - 20:02
shane: Co naděláš Shane, noví umělci staré publikum málokdy osloví. Ledaže nepřijdou s ničím novým.
přidáno 25.06.2016 - 19:46
Lasak:
Ber to tak, že prostě mám rád klasiku a věrné ztvárnění! Jsem ze staré školy a myslím si, že poezie by měla být krásná...Bohužel, když dnes zalistuješ v nějaké nové knize poezie, většinou to člověku nepřináší žádné potěšení...Každý raději píše volným veršem a ověcech spíše neradostných.
přidáno 25.06.2016 - 18:21
shane: Nemyslím si, že každého musí zaujmout styl volného verše, ale přijde mi hloupost psát, že se jedná o pohodlnost. Beru to jako styl nic víc.
Co se týče obrazů. Ok, tak v tom ještě větší amatér než v poezii, ale taktéž třeba obraz Křik (SCREAM) mi přijde úžasný. Přitom se nejedná o věrné zobrazení modelu...
(Na tohle prostě nešlo nereagovat)
přidáno 25.06.2016 - 17:37
casa.de.locos: Myslím, že použití volného verše je jen odraz pohodlnosti autora, který nechce vymýšlet rýmy a tak si raději hraje na modernistu. Je to stejné, jhako když malíři upouští od věrného zobrazení modelu...
Takže i když jsem četl i pár dobrých volných veršů, sám je nikdy nepíšu ani jim moc nefandím! Přece jenom rým je rým! :-P
přidáno 25.06.2016 - 17:13
shane: neuznavas tedy dila psana ve volnem versi jako legitimni basne? :'D
přidáno 25.06.2016 - 16:09
V tomhle s kukačkou naší souhlasím,
že k dobré básni patří taky rým!
Jinak je to jen soubor pouhých štěků,
tu útočných, tu zase na útěku,

výroky psané jen tak pro parádu,
snad z moudrých knih či že by od nomádů?
Každý sám o sobě by mohl stát,
snad celé básni jméno svoje dát...

Báseň je víc, než pouhý výkřik mysli,
proč jenom autor rýmy své si syslí?
:-(
přidáno 25.06.2016 - 15:25
Tak osnovu už bys měl, teď to jen rozvést a najít vhodné rýmy! Za určité konstelace by z každého výroku mohla být nakonec jedna báseň...Takhle mi to připomíná spíš rozhlasové či televizní zprávy, kdy se napřed shrne vše co se událo a pak se jednotlivé věci rozvedou...Nebo že by to byly názvy kapitol chystaného souboru povídek či básní? :-P
přidáno 25.06.2016 - 15:13
DDD: Dobře, napíšu to jinak - chybí mi tam rýmy, ale i cokoliv, co by se mělo emotivně dotklo. A hlavně Tě mám dost načteného, takže tohle u mě hraničí se šokem ... ;-)
přidáno 25.06.2016 - 12:44
Zamila: No, pokud je rýmování jediným znakem dobré básně, pak Pánbůh s námi a já se dám na čtení říkanek. Ne, vážně - mám rád rýmy, ale vadí mi, když je jich příliš a jejich vynucování za každou cenu mi přijde trochu úsměvné, aspoň mezi námi amatéry. Život se taky tak často nerýmuje. Tím vůbec nechci obhajovat tuhle básničku, která jistě zdaleka není dokonalá, stejně tak, jako já nejsem básníkem :-)
přidáno 25.06.2016 - 11:52
Se mi to nějak nerýmuje ... Umíš to líp. I když beru v potaz podivuhodnou anotaci ;-)
přidáno 25.06.2016 - 11:47
Lasak: Díky moc za komentář. Ty klariny jsem už v některém z předchozích komentářů vysvětloval. Jsem rád, že tě zaujala :-)
přidáno 25.06.2016 - 11:43
A42: slnečnica: vanovaso: Děkuju za návštěvu a za krásná slova. Těší mě, že se vám líbila. Vznikla z pocitu, který naštěstí nemívám příliš často :-)
přidáno 25.06.2016 - 11:39
Ginnare: No, ta anotace je fakt hrozná. Ale nechám ji tam. Hrozně se mi příčí prasit poezii (teda - teď jsem to nazval dost odvážně...) trapným vysvětlováním toho, co konkrétně znamená to či ono slovo. Přijde mi to hloupé.
přidáno 25.06.2016 - 11:27
Kleriska.KX: :-) Díky za návštěvu :-)
přidáno 23.06.2016 - 11:52
DDD: "Den křídla roztáh a míří na západ" - To je fakt BOMBA! ;)
přidáno 21.06.2016 - 22:04
Taktéž jsem netušil, co jsou klariny. Je tam pár fajn obratů a je dost otevřené. Obraty mi přijdou všechny potemnělé, posmutnělé což je fajn a dodává to tu správnou atmosféru.
přidáno 21.06.2016 - 16:55
Krásná atmosféra a k výkladům prostoru spousta. Fajn, že jsi k tomu nic nevyložil.
přidáno 21.06.2016 - 14:36
Co verš,to krásná myšlenka a obrat, obraz ...
přidáno 21.06.2016 - 14:23
má jímavou atmosféru... :-)

jen ta anotace mi trochu kazí dojem
přidáno 21.06.2016 - 12:25
!
přidáno 21.06.2016 - 12:22
casa.de.locos: Moc mě těší, že tě oslovila. Je abstraktní až běda...
Klariny byly barokní předchůdkyně dnešních trubek. Charakteristické byly vysokým, jasným zvukem. Vždycky se mi to slovo strašně líbilo. "Trubka" proti tomu zní hrozně přihlouple :-)
přidáno 21.06.2016 - 12:11
Yana: Amelie M.: Moc děkuju za vaše reakce. Vážím si jich. Ta básnička vzešla z takového zvláštního pocitu (snad marnosti, ale to není přesně ono - neumím to asi správně pojmenovat). No, jak říkám, je to taková snůška :-)
přidáno 21.06.2016 - 11:50
Netusim co jsou klariny ale basen je nadherna jako vzdy, byt ponekud rozharanejsi a melancholictejsi, s folklornim podtonem. A jako vzdycky - tne do ziveho.
přidáno 21.06.2016 - 11:45
Všemu je jednou konec, ať za to může kdokoliv, ať si z básně každý odnese to své já si odnáším, vnímám v ní toho víc a založím si ji
přidáno 21.06.2016 - 11:43
smutnější ladění..

myslím, že se v ní najde dost lidí se svými pocity.. z čehokoli, z kohokoli..

moc se mi líbí druhý verš.. den křídla roztáh´a míří na západ.. pro mě úžasně obrazotvorný..

líbí se mi :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Pustá : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Srpnová
Předchozí dílo autora : Večerní

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku