![]() |
![]() ![]() |
komentáře uživatele :


Je to sice napsané tím tvým hospodským jazykem s pubertálním češtinem, ale hodně mě to pobavilo. Už jen ta myšlenka - zasadit tradiční pohádku do současných kulis a dát tomu nádech té byrokratické omáčky, která z toho udělala sociálkový problém, je prostě geniální. Dokonce jsem se tentokrát ani nepohoršoval nad erotickým kontextem té druhé části, protože k tomu docela sedne. Jo, chlope. Tohle je vtipný nápad. Formu raději nekomentuju, stejně se to tentokrát nehodí.
Navíc já osobně mám rád tyhle zbyrokratizované typy úprav známých pohádek.
Navíc já osobně mám rád tyhle zbyrokratizované typy úprav známých pohádek.


No já nad tím pointováním přemýšlel jen tak lehce. Jako autor při tvorbě díla samozřejmě uvažuju, jak moc chci čtenáře vtáhnout do děje. Když si to nejpodstatnější nechávám na konce, musím to vykompenzovat dramatičností začátku a průběhu, jinak tvořím nudnou věc. Když třeba znám už na začátku cíl příběhu, bude mě bavit sledovat cesty, které k němu vedou. Takže buď chci, aby můj čtenář věděl hned od začátku, na čem je a přichystal mu ,,spokojený očekávaný,, závěr - čímž čtenáři i mně je jasné, že ho budu bavit cestou k tomu závěru, nebo ho nechávám hledat význam a nakonec ho praštím pointou. Takže v celku si můžu vybrat spoustu způsobů jak vystavět děj: šok v posledním slově (což mě osobně často spíš naštve, než pobaví), stavět děj jako pyramidu - eskalovat ho, nebo začít šokem a zvolňovat a zvolňovat až do nějaké smrti, která je vyvrcholením nějaké existenciální filozofické myšlenky, která se jakoby vrací k začátku a staví ho do kontrastu... čili, tady ti pointa dojde teprve až v kombinaci se začátkem, takže je sice na konci, ale vrací tě na začátek.


Není to zle napsáno. Je v tom takové odevzdání se tomu jak to všechno dopadlo. Vlastně jsi napsala povzdech, kdyby existoval takový žánr, tohle by to bylo. Ovšem napadlo mě, už když jsem v první sloce nenašel název té války, že spíš než na konci, více by mu slušelo buď ho strčit hned do nadpisu, nebo tím Donbassem aspoň začít. Jako čtenář mám dlouho pocit, že je to básnička obecně na všechny podobné boje, uprostřed jsem si dokonce myslel, že jde o válku jako spíš metaforu manželské roztržky a tohle že je jen povzdech nad dávným rozvodem. Jo, prostě bych to jasně a zřetelně pojmenoval už na začátku, takové věci vypointování nepotřebují. Jsou jen povzdechem, ten se bez pointy obejde.


Vyspělá básnička, líbí se mi. Má takovou romantickou náladu, která ji docela sedí. Je v tom hodně cítit to citové zmatení.


Docela hezká lyrická veršovánka. Dá se to docela snadno a docela plasticky představit.


Milé. Roztomilé vyznání dosud neznechucené psankyně. Tak ať ti to vydrží.


Za vším stojí bumoliální žláza, která se v pubertě zvětšuje a uvolňuje do krve hormon, který zvyšuje tenzi (= napětí) a vede k hyperaktivní percepci reality. Mladí lidé pak prožívají svoje pocity příliš silně a mnozí se chtějí zabít při prvním neúspěchu, třeba když se netrefí (čímkoliv kamkoliv) nebo když jim ujede autobus. Řešením je snadný chirurgický zákrok, který si můžeš udělat i sám. Bumoliální žlázu máš trochu napravo zhruba 5cm pod pupkem, tu je třeba vyříznout. Pokud si neprořízneš střeva, je úspěch zcela zaručen. Doporučuji.


ToOo je vlastně environmentální báseň, že? Světelné znečištění připravuje pražáky o inspiraci. Nečetlo se to špatně. Pátý řádek zdola je ale divný. A to týýý v druhém zdola je tak pražákovské až to bolí, týýý jo, týý tý. Brňáci jsou na tom sice ještě hůř, ale tolerance zbytku ČR má co do nářečních odlišností svoje limity související s kadencí, s jakou se prosazují v mediích jako zaručeně pravé výrazy. Týý.. brr.


Nastav si algorytmus a vyškrtni v každém jednapůltém slově každé čtvrté písmeno. Nebo to celé zderivuj, tzn. smaž každému slovu poslední písmeno a písmeno, které mu v abecedě předchází napiš na začátek slova. Jo a ptáka bez zobáku tam napiš celého dvakrát za sebou, jinak to nikomu nedojde.


No, konečně zas něco o lásce. Teď to jen je třeba říct nahlas a ve správný okamžik.


Pajo, Pajo. Na tenhle blábol ti nebudu raděj nic říkat. Je to dobře, že se bojíš. Je to tak správně. Přiměje tě to snažit se i za mě.
Jedno ale zvaž: psát znamená psát bez chyb. Publikovat s chybama je vražda češtiny. Upřímně řečeno, budeme-li víc pálit pneumatiky a udusíme se zničeným vzduchem a radioaktivním spadem a kdoví čím, bude to jen dobře, protože včas zabráníme prznění rodné řeči.
Jedno ale zvaž: psát znamená psát bez chyb. Publikovat s chybama je vražda češtiny. Upřímně řečeno, budeme-li víc pálit pneumatiky a udusíme se zničeným vzduchem a radioaktivním spadem a kdoví čím, bude to jen dobře, protože včas zabráníme prznění rodné řeči.


Z tvého češtinu mě bere křeč. Co to je satnáš? Ale celkově mě obsah dost vyvádí z míry: proč bychom si nemohli ničit náš svět, když stejně dřív než se nám to podaří tak tenhle tajuplný satnáš žuchne v ohnivé kouli na zem a zničí ji za nás? Ta výzva k osvětě na konci nemá žádný význam, když se opravdu vzchopíme, půjdeme do sebe a zachráníme naši planetu, ten satnáš nás podle téhle básně stejně dorazí. Tak co. Jestli meteorit zničí zdravou nebo nezdravou planetu, není to jedno? Nene, takhle se ekologické výzvy nepíšou.


Toto dílo má nesporné edukační vlastnosti a lze jej tedy doporučit k procvičování osobních zájmen na základních školách a některých gymnáziích.


Ježíííš to je roztomiloučké.
Kdysi jsem měl taky sněžítko. Jeho jediná nevýhoda spočívala v nezbytné interakci. Samo se nerozsněžilo. Permanentní potřeba třást tou věcí mě po čase uvedla do stavu totálního znechucení a musel jsem se té blbosti zbavit.
Kdysi jsem měl taky sněžítko. Jeho jediná nevýhoda spočívala v nezbytné interakci. Samo se nerozsněžilo. Permanentní potřeba třást tou věcí mě po čase uvedla do stavu totálního znechucení a musel jsem se té blbosti zbavit.
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0+1 skrytých» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» řekli o sobě
Martin Patřičný řekl o (ne)známá_firma :Před pár lety literatura přežila i svůj šílený nadbytek, těch, kdo píší, začalo být víc, než těch kdo čtou…ale – došlo k něčemu jinému: Tak dlouho se čekalo, že knihu zlikviduje televize, že knihy a čtení změní čtečky a audioknihy, o internetu nemluvě. Ale njestalo se to. Co se stalo doopravdy? Proměna je v tom, že vyhrály ženy. A vůbec nejde a nešlo o nějaké zápolení či o vítězství. Prostě jen daleko víc žen než mužů kupuje knihy, daleko víc žen čte a dnes myslím že i víc žen píše. Ženy zkrátka převzaly žezlo i otěže literatury a muži se sami odsunuli na vedlejší kolej, mimo mísu. Co všechno se muselo stát a stalo se od těch časů, kdy muži psali skoro všechny knihy a stvořili i všechny ženské postavy, o tom mám pár poznámek pod článkem. Literatura, královna kniha, byla vždycky něčím a nějak „ohrožená“. Teď tedy odkládá brnění a obléká košilku a sukni. Proměna literatury začíná. Co přinese, bůh suď. Nebo spíš bohyně?