![]() |
![]() ![]() |
komentáře uživatele :


Neumím nijak lépe zhodnotit, než napsat, že mě prostě chytla za srdce...


Celkově dobře napsané, zajímavé, ráda jsem opakovaně četla. Přesto se mi to zdá trochu nevyladěné. Mrzí mě, u poměrně striktní formy, nestejná délka hlásek v rýmech a někdy rytmus trochu škobrtne o rozdílný počet slabik. Je to kvalitní dílo a mohlo by být vynikající.


Singularis: Myslím, že slušnost je spíše o kontaktu s cizími lidmi. Je pravda, že vyžaduje určitou miru empatie a hlavně tolerance. Nemyslím však, že by se jednalo o fosilii.


Amelie M.: annaav: Děkuji za zastavení. Pro mě je lidskost spíše pozitivní, nebo v to alespoň chci věřit. Nicméně to je inspirace na samostatnou úvahu.


Závěr (poslední tři řádky) super. Má tam být "ocistuje", nebo "očišťuje"? Chyb je tam víc. První souvětí je gramaticky špatně, ale nerozporuji případný umělecký záměr. Celkově zajímavý nápad, ale nedotažené, nevyladěné...


Libi se mi napad se zakomponovanim autoru. Celkove je to originalni, neprehledne a sympaticke. Jen mi tam nejak nesedne ten sex. Chapu smysl, ale to slovo se mi tam nehodi. Je moc povrchni


Hmmm, love story mi nesedí, o tom už byla řeč. Nicméně jsem na základě povídky přemýšlela, jestli je možné, že se lidé dobrovolně vzdali emocí a postoupili tak do nějaké vyšší dimenze bytí a hned jsem si vzpomněla na pana Spocka. :-)
Emoce nás činí zranitelnými, snadno ovladatelnými atd. Navíc oproštění od touhy je i cílem některých filosofií a náboženství. Nebyli bychom pak ve stavu jakési nirvány?
Jenže to tu nesedí, protože tady jsou lidé programovatelní. Tak nic. :-)
Emoce nás činí zranitelnými, snadno ovladatelnými atd. Navíc oproštění od touhy je i cílem některých filosofií a náboženství. Nebyli bychom pak ve stavu jakési nirvány?
Jenže to tu nesedí, protože tady jsou lidé programovatelní. Tak nic. :-)


Singularis: V tom případě by mě zajímalo, jak je možné, že neumí vytvořit jiné kvalitnější sociální kontakty?
Pokud to správně chápu, pak tkví problém v tom, že je pro něj přijatelnější věřit, že je vlastně ani nepotřebuje. To je poměrně běžný postoj, který znám i z osobní zkušenosti. Pomáhá nám vidět se lepšími, než jsme.
Ještě bych dodala, že mě fascinuje naše touha ochránit se před sledováním a zároveň přání vystavit náš život na odiv všem, pozorovatelná na sociálních sítích. Cítím v tom určitý rozpor vysvětlitelný prostým faktem, že ten život který vystavujeme na odiv ve skutečnosti nežijeme. Jedná se spíš o život, který chceme žít. Reakce okolí (předvídatelná) nám pak poskytuje uspokojení z marketingově upravené verze sebe sama.
Pokud to správně chápu, pak tkví problém v tom, že je pro něj přijatelnější věřit, že je vlastně ani nepotřebuje. To je poměrně běžný postoj, který znám i z osobní zkušenosti. Pomáhá nám vidět se lepšími, než jsme.
Ještě bych dodala, že mě fascinuje naše touha ochránit se před sledováním a zároveň přání vystavit náš život na odiv všem, pozorovatelná na sociálních sítích. Cítím v tom určitý rozpor vysvětlitelný prostým faktem, že ten život který vystavujeme na odiv ve skutečnosti nežijeme. Jedná se spíš o život, který chceme žít. Reakce okolí (předvídatelná) nám pak poskytuje uspokojení z marketingově upravené verze sebe sama.


Je to hezky napsane. Jen mi to hrozne pripomina nesmrtelnou vetu z Forresta Gumpa: "Zivot je jako bonboniera, nikdy nevis, ktery bonbon ochutnas."


Slova se mi zdají chvílemi dost násilně vsazovaná do formy, která jim nesedí. Po umělecké stránce mě tedy báseň úplně nenadchla.
Poselství básně mě však velmi oslovuje. Myslím, že altruismus je v podstatě člověku evolučně přirozený postoj a mnohem přínosnější než egoismus a extrémní individualismus. Problém je, že lidé často mají spjatý altruismus s obětí. Když udělají něco pro druhého mají větší sklon myslet na to, co tím ztratili, než získali. To je škoda.
Poselství básně mě však velmi oslovuje. Myslím, že altruismus je v podstatě člověku evolučně přirozený postoj a mnohem přínosnější než egoismus a extrémní individualismus. Problém je, že lidé často mají spjatý altruismus s obětí. Když udělají něco pro druhého mají větší sklon myslet na to, co tím ztratili, než získali. To je škoda.


Ten název je velmi atraktivní.
Marně jsem si lámala hlavu, jak je možné, že Jana Nováka uspokojuje právě tento druh sociálního kontaktu. Chybí v něm reciprocita a sdílení čehokoli. Hraje tam spíše roli, že může své "oběti" sledovat potají, skrytě a jedná se tedy o jistý druh voyaerismu? Nebo je to jen zoufalá snaha o alespoň nějaký sociální kontakt, když jiného není z nějakého důvodu schopen? Podle textu se přikláním k druhé variantě. Pak mě tedy napadá, jak se mu to stalo? I přes extrémní individualismus, ke kterému tato doba dospěla se společenské kontakty úplně nevytrácí. Jistě, změnila se forma komunikace, už se tolik nevídáme, ale potřebu komunikovat a sdílet jsme neztratili.
Marně jsem si lámala hlavu, jak je možné, že Jana Nováka uspokojuje právě tento druh sociálního kontaktu. Chybí v něm reciprocita a sdílení čehokoli. Hraje tam spíše roli, že může své "oběti" sledovat potají, skrytě a jedná se tedy o jistý druh voyaerismu? Nebo je to jen zoufalá snaha o alespoň nějaký sociální kontakt, když jiného není z nějakého důvodu schopen? Podle textu se přikláním k druhé variantě. Pak mě tedy napadá, jak se mu to stalo? I přes extrémní individualismus, ke kterému tato doba dospěla se společenské kontakty úplně nevytrácí. Jistě, změnila se forma komunikace, už se tolik nevídáme, ale potřebu komunikovat a sdílet jsme neztratili.


Na par slovech hodne muziky, to ma muj respekt. I'm dancing in the rain...


Ladi s koncem leta i zacatkem podzimu, okouzlujici veta, topici se ve vinu...
Libi se mi.
Libi se mi.


V beatnickem stylu to je... Tak good luck, on the road, nechat plout...


Basen je originalni a prijemne minimalisticka... Vadi mi ale kombinace zpola zhojeny a zahojit... Nevim proc, moc hojeni...


Obsah je velmi zajimavy, jen forma mi sem tam skobrtne. Konec krasne plyne, jakoby se ruzne prameny spojily v potok.


Hezky to plyne, neprislo mi to dlouhe a je to takova dobrodruzna cestopisna romanticka poezie.
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» řekli o sobě
wojta řekl o "Autor"sám :Nemám rád, když mě nutí, dělat něco z chutí. To se mě právě stalo, že chci vložit další ,,dílo" a hle, nejde to. Nejsem dosti aktivně kritický a počet vložených děl, začíná převyšovat počet kritik. Jistě, mohl jsem to přejít mlčky, zkritizovat nebo pochválit jiného autora- autorku, mohl jsem .... . Ale to se neslučuje s mým naturelem, avšak dříve, než-li začnu pěnit, bych se měl zeptat sám sebe k čemu to všechno vlastně je ? Někdo moudrý napsal, že inteligenci nelze jednoznačně definovat, ale je to zhruba stav přizpůsobení se lidem, kteří nebyli ochotni se přizpůsobit. Je to věc názoru, ale abych dostál pravidlům, budu kritizovat - sám sebe. Pravidla to nezakazují, navíc já se dostatečně znám natolik, abych věděl, co si mohu jako kritik k sobě, jako autorovi dovolit, mohu se proto plně opřít do významu díla, které jsem jako autor napsal a které současně, jako kritik kritizuji. Jednou jsem měl napsáno v posudku: v kolektivu je oblíben i když jej svým jednáním, často rozvrací. Tenkrát jsem se zlobil, dneska tomu musím dát za pravdu.