![]() |
![]() ![]() |
komentáře uživatele :


loner: Děkuji za podněty :). Určitě by to šlo upravit třeba na:
Dlaněmi ústa zakryli
vlasy zcuchali
šaty strhali.
Je to taková mužsky drsnější varianta, moje je žensky splývavější - asi otázka vkusu.
Laciného rýmu dvou zvratných sloves si jsem vědoma, ale kupodivu mi tady až tak nevadí a hlavně významově sedí tak, že mě lepší řešení nenapadá. Jestli tebe jo, sem s ním! :)
PS: Až teď mi došlo, že ti celou dobu v duchu říkám špatně - vyslovuji joner, protože jsem při prvním přečtení automaticky předpokládala velké první písmeno a dál už to nerozebírala. Chyba rychlého závěru. :)
Dlaněmi ústa zakryli
vlasy zcuchali
šaty strhali.
Je to taková mužsky drsnější varianta, moje je žensky splývavější - asi otázka vkusu.
Laciného rýmu dvou zvratných sloves si jsem vědoma, ale kupodivu mi tady až tak nevadí a hlavně významově sedí tak, že mě lepší řešení nenapadá. Jestli tebe jo, sem s ním! :)
PS: Až teď mi došlo, že ti celou dobu v duchu říkám špatně - vyslovuji joner, protože jsem při prvním přečtení automaticky předpokládala velké první písmeno a dál už to nerozebírala. Chyba rychlého závěru. :)


Yasmin: Anonymni snílek: Děkuji oběma za chválu, jakou si ani nezasloužím.


Sucháč: Děkuji za komentář k básni a jsem moc ráda, že se ti líbila.


Líbí se mi ta hra se slovy. A vynechala bych hned první řádek :).


loner: Moc děkuji za názor, přemýšlím o tom, ale musím oponovat. Zájméno jí tam není zbytečně, ale ze dvou důvodů. Prvním je rytmus - ten je vnímán individuálně, ale mému uchu by ta slabika chyběla kvůli plynulosti. A druhým důvodem je usnadnit pochopení textu. Bez zájména by mohla vzniknout pochybnost, jestli to dělají noci nebo sami sobě. A v následující půlvětě je podmět nevyjádřený - takhle je jasné, že je podmětem noc, ale bez zájména v předchozí větě by až tak nebylo. A když čtenář tápe nad takovými věcmi, ztrácí četba spád, to nechci :).
A jinak hledám, hledám, ale žádný zbytečný element nevidím, všechno je tam podle mě potřeba a na svém místě. Takže jestli máš nějaký další tip, sem s ním, jsem zvědavá! Ale každopádně děkuji za komentář, tvůj postřeh o osekávání je v obecné rovině určitě správný. :)
A jinak hledám, hledám, ale žádný zbytečný element nevidím, všechno je tam podle mě potřeba a na svém místě. Takže jestli máš nějaký další tip, sem s ním, jsem zvědavá! Ale každopádně děkuji za komentář, tvůj postřeh o osekávání je v obecné rovině určitě správný. :)


loner: No já se nad ty výpady povznesla (když se tě netýkají, jde to úplně snadno :)) a rozbory básně se mi moc líbily. Takže za mě super, hlavně, že to žije! Není nic smutnějšího než prázdná diskuse.


Jiří Turner: Ehm, to jsem si tedy pěkně naběhla s tím tupým dotazem "kde se schovaly?" :) Když jsem raněná slepotou, dobře mi tak! Už vše jasno.


Ještě koukám na kategorii "láska - vyznání", všimla jsem si jí až teď. Originální. Ať hledám, jak hledám, ani lásku, ani vyznání tam nevidím. Kde se schovaly?


Pěkná momentka, s atmosférou... jenom mám problém s lokalizací :). Masajský válečník ukazuje na Afriku, éter to potvrzuje - evokuje polní nemocnici, ale akáty a pampelišky tam nepatří. Působí to skoro schizofrenně, jako by autor byl tělem někde a duchem jinde. A ještě poznámečka k předposlednímu verši: tu mi vedle všude připadá nadbytečné, navíc se opakuje i v předchozím verši. Ale to je detail a možná to jenom špatně vnímám, tajemná euroafrická báseň se mi líbí.


Zamila: Tak moment, tohle na mě, prosím, neházej :). Já se mezi vás nepletla. Prostě jste napsali krásné verše, ty mi něco sdělily a toto sdělení mě inspirovalo. Od té první básně o malinách – k jejímuž zveřejnění jsem dostala svolení – jsem byla jen němým pozorovatelem, ani jsem nekomentovala vaše díla. A tahle druhá báseň vznikla až poté, co jste oba veřejně oznámili konec. Chápu, že jsi naštvaná, ale nejsem to já, kdo tahá soukromé věci na světlo... a zas a zas a zas.


Vždyť to říkám, literatura inspiruje :). A v tomhle případě moc hezky, povedla se.


PrimaDen: Ještě Bestiář do toho... přilíváš olej do ohně :). Ale děkuji za komentář, jsem ráda, že se líbila.


Severak: Přemýšlím o tom beztrestném otevírání srdcí, jestli nejde jen o iluzi. Už jen proto, že Psanci mohou být chápáni různě - pro mě to není terapeutická skupina se zárukou diskrétnosti, ale literární server a především veřejný prostor viditelný nejen v našem autorském kruhu. Prostě tenký led, na který všichni dobrovolně vstupujeme.
Za ten písňový text moc děkuji.
Za ten písňový text moc děkuji.


Zamila:
Co je pravda
lež
upřímnost
a láska?
V literatuře nic než fikce
to snad jasné je jak facka.
Víš, je to pořád ten stejný rozpor – realita versus literatura, city versus rozum. Převtělili jste své city v literární dílo. V tom okamžiku jste je posunuli ze soukromé sféry do veřejné a dali všanc. Nastavili jste jim zrcadlo, které však těžko bude věrné, naopak může být i úplně křivé a každopádně jiné, než se vám líbí. To je riziko zveřejnění.
Kdo má právo vykládat své dílo? Jen autor sám? A má pravomoc určovat, jakým směrem má jeho dílo inspirovat?
Nikoli. Jakmile se dílo zveřejní, žije dál vlastním životem. Je jako dítě vypuštěné do světa. A vypouštět do světa bezbranné nemluvně je vždycky riskantní...
Píšeš, že by ti svědomí nedovolilo psát o někom, koho neznáš. Jenže literatura je snad vždycky o lidech, píšeme nejen o sobě, ale i o těch druhých – někdy o těch nejbližších, někdy o úplně vymyšlených, někdy nás inspiruje příběh vzdáleného známého nebo jen zaslechnutá historka. Pak se to v díle přetaví a občas je výsledkem příběh úplně jiný.
Můžeme psát otevřeněji nebo zastřeněji. Myslím, že právě ty jsi psala i velmi otevřeně a nelichotivě o svých bývalých... kteří si to tady samozřejmě nepřečtou :). Já se snažila být spíš abstraktní a diskrétní, a to jak v obou těch básních, tak v komentářích, i když šlo jen o inspiraci.
No a teď je s diskrétností konec :), tak můžu upřímně napsat, že mě mrzí, co jsem nechtěně způsobila. Smazání básně jsi už předevčírem odmítla, tak nezbývá než doufat, že to celé vyšumí, bouře se uklidní a hladina bude zase klidná.
A zbudou jen ty vaše krásné básně... které z mého čtenářského pohledu opravdu stály za to.
Promiň.
Co je pravda
lež
upřímnost
a láska?
V literatuře nic než fikce
to snad jasné je jak facka.
Víš, je to pořád ten stejný rozpor – realita versus literatura, city versus rozum. Převtělili jste své city v literární dílo. V tom okamžiku jste je posunuli ze soukromé sféry do veřejné a dali všanc. Nastavili jste jim zrcadlo, které však těžko bude věrné, naopak může být i úplně křivé a každopádně jiné, než se vám líbí. To je riziko zveřejnění.
Kdo má právo vykládat své dílo? Jen autor sám? A má pravomoc určovat, jakým směrem má jeho dílo inspirovat?
Nikoli. Jakmile se dílo zveřejní, žije dál vlastním životem. Je jako dítě vypuštěné do světa. A vypouštět do světa bezbranné nemluvně je vždycky riskantní...
Píšeš, že by ti svědomí nedovolilo psát o někom, koho neznáš. Jenže literatura je snad vždycky o lidech, píšeme nejen o sobě, ale i o těch druhých – někdy o těch nejbližších, někdy o úplně vymyšlených, někdy nás inspiruje příběh vzdáleného známého nebo jen zaslechnutá historka. Pak se to v díle přetaví a občas je výsledkem příběh úplně jiný.
Můžeme psát otevřeněji nebo zastřeněji. Myslím, že právě ty jsi psala i velmi otevřeně a nelichotivě o svých bývalých... kteří si to tady samozřejmě nepřečtou :). Já se snažila být spíš abstraktní a diskrétní, a to jak v obou těch básních, tak v komentářích, i když šlo jen o inspiraci.
No a teď je s diskrétností konec :), tak můžu upřímně napsat, že mě mrzí, co jsem nechtěně způsobila. Smazání básně jsi už předevčírem odmítla, tak nezbývá než doufat, že to celé vyšumí, bouře se uklidní a hladina bude zase klidná.
A zbudou jen ty vaše krásné básně... které z mého čtenářského pohledu opravdu stály za to.
Promiň.


Když prší a máš trochu depku, je chut žalovat na všechno. I na jablka, co jich prý letos je tolik, že se ani nevyplatí trhat ;-). Ale zítra prý zas bude hezky, vydrž!