Sborník - Psanci...
Vladan, 13.11.2012 01:07:30
http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=18911-sbornik-psanci
Co vy na to?
puero, 13.11.2012 08:45:37
To tu mělo být už dřív. Ale moc tomu nevěřím. Taková věc by se určitě rozebrala, ale mě spíš znepokojuje, kdo tomu bude nastavovat měřítka. Kdo určí, kdo tam bude a kdo ne a proč? Aby byli všichni spokojení, muselo by toho sborníku vyjít několik dílů. A jestli by byly všechny na stejné úrovni, to nevim. 30 kvalitních autorů najdete. Najdete kvalitní díla i u nekvalitních autorů, ale těžko můžeme zvolit někoho z psanců, aby tam ty autory vybíral, na to by měl být nějaký odborník a já žádného neznám.

Ten nápad se mi ale líbí, vždycky se mi líbil. Nemělo by zůstat jen u jednoho sborníku, mělo by to být pravidelné. Taky by k tomu měl někdo sepsat dost dlouhý úvod, odkud se psanci vzali, jaký měli vývoj, na co se zaměřujou, možná nějakou statistiku, atd (a já ho psát nebudu). Až ten sborník výjde, rád si ho přečtu.
Vladan, 13.11.2012 09:12:44
puero: Ano, já taky vidím největší problém ve výběru děl. Co vytvořit "redakční radu" - čtyři pět "zkušenějších" Psanců, kteří by bodováním vybrali díla? Případně je s autory dotáhli (= poopravili)? Určitě to bude výběr jejich subjektivní, ale to bude vždy i od odborníka.

Úvod by mohlo sepsat (nezávisle či závisle na sobě) víc lidí. Kromě Puera třeba Lukio nebo někdo, kdo je na Psancích od začátku.
puero, 13.11.2012 09:17:07
Vladan: třeba Zorik je tu odzačátku :-)

No já bych ten nápad s redakční radou zavrhl. Vyberete zkušené psance a pak vám budou v tom sborníku chybět jejich vlastní díla. Ne. Měl by se do hry zapojit někdo mimo psance. Odborník. Literární odborník. Anebo anketa na psancích. Ano, to je možná mnohem snazší a levnější. Vymyslete anketu na které by se vybrala základní jména. Ta díla k nim pak vyberou sami autoři.
Vladan, 13.11.2012 09:31:16
puero: Anketa na autory? Nevím... Nezdá se mi a už vůbec se mi nezdá, aby výběr prováděli sami autoři - sám ze své zkušenosti vím, že mnohá díla, která se mě líbí propadnou a naopak. Myslím si, že ta redakční rada by měla určitou zodpovědnost za výběr - udělala by si vizitku. V případě, že se nápad ujme a vzniklo by pokračování, může být jiná redakční rada. A hlavně - líbila by se mi nějaká diskuze a dotažení děl.
puero, 13.11.2012 09:34:19
Vladan: No budiž tedy redakční rada, ale kompatence bych ji přiznal jen ve výběru děl. Autory bych nechal vybrat anketou. Každý psanec by mohl zvolit deset jmen. Kolikačlenná by ta rada byla? A kdo určí z koho se bude skládat?
LUKiO, 13.11.2012 09:49:43
Jelikož jsem byl u vzniku letošního almanachu na libresu, vím, že to není žádná sranda a trvá to docela dlouho, vše připravit a vyladit k dokonalosti. To by bylo vhodnější probrat někde u stolu, než tady na DF.
Redakční rada, která by rozhodovala jaké dílo či jaký autor ano, nebo ne, je podle mého špatná úvaha. Proč nevzít všechny, kteří by o to měli zájem? Kdo by si koupil sborník, když by v něm nebyl on sám? Kritéria pro případné useknutí se dají najít a nastavit až případně dle zájmu. Tím mám na mysli aktivita apod. Ale ani na libresu to nebylo zapotřebí, almanach mám u sebe, 288 stránek, cena 120,-. A je v tom i pár obrázků, které fotili či malovali sami autoři.

Jinak Zorik měla hodně dlouhé období, kdy tu vůbec nebyla, jediní, kteří tu jsou aktivnější po celou dobu bez nějakého delšího výpadku v podstatě od vzniku, je puero a já, se zavřenýma očima i black.heart.
puero, 13.11.2012 09:52:34
LUKiO: Poptávka je pěkné kritérium, ale tady Vladan by rád i úroveň.
Vladan, 13.11.2012 09:53:54
puero: Myslíš, že do té rady by byla taková tlačenice? Je důležité, bude-li mít 4 nebo 10 členů? Třeba trochu jiné pro básně a jiné pro povídky a úvahy?
Jste tady mnohem déle než já. Víte lépe, kdo tu vystupuje jako kritik a kdo "všechno chválí" :-) Já básním opravdu nerozumím, ale všiml jsem si, že občas někdo něco věcně namítá. Je mi jasné, že sborník z literárního serveru nebude mít úroveň profesionální, ale neměly by se tam dostat úplné "shitky".
taron, 13.11.2012 09:54:31
Výborněj nápad .....já to vidím tak , že ano , napřed vzíti každého, kdo se přihlásí a bude mít zájem o nějakou vzpomínku ...ano, podle mě to bude složité a dlouhé vyjednávání, ale když to vezme stručně , jasně , výstižně, tak pokud bude do 30 autorů, co budou mít zájem , tak každý asi 5 básní ...takže by si každý vybral 10 básní, z nih by rada vybrala 5 nej - a ty by se dopilovaly :))

Jinak veliká pochvala Vladanovi ....
taron, 13.11.2012 09:56:49
jde o úroveň , ale jde i o vzpomínku ..tak to vidím já...takže..takže...já vím , ale já beru každého za Psance ..ať má úroveň , nebo ne , je náš :)

A já to pochopila, že by to byl sborník básní ...tak nevím ...?
Vladan, 13.11.2012 10:05:23
LUKiO: Dej k dobru nějaké zkušenosti - jak byly na Libresu vybírány díla? Docházelo k jejich dopilování? Jaký náklad?
Já jsem taky asistoval u vydání sborníku (sci-fi povídek), takže vzdáleně tuším, jaké problémy se řeší.
Vladan, 13.11.2012 10:08:38
taron: Měl jsem na mysli průřez díly - nejen básně.
Předmýšlel jsem nad přiděleným prostorem pro autory - bylo by asi dobré, aby "začínal" na pravé (liché) stránce a pokračoval na druhé straně téhož listu. Tj. pro autora by měl být sudý počet stránek 2-4-6.
taron, 13.11.2012 10:18:32
Vladan: Mě to vůbec nevadí, jde jen o upřesnění ..kdo a jaké žánry ...v poho ...

a kolik peněz by stál nějakej odborník ? ..asi dost , co ? No ..já myslím , že to jako Psanci zvládneme sami , proč ne ? No a ? Bude trošku vzrůšo, ale domluvíme se jako lidi , nebo ne ?
Vladan, 13.11.2012 10:31:58
LUKiO: ještě - jaký formát má ten almanach? Kde jste ho tiskli?
Zorik, 13.11.2012 13:06:57
Zdravím, nápad fajn..:)

Je sice fakt, že jsem tu byla od začátku, dokonce ještě prazačátku na literu, ale co ta dvouletá nebo kolik, díra, že jo.. Takových tu bude víc..

Otázka JAK vybírat díla a autory. Díla z jaké doby? Od začátku? Fajn, ale ti autoři tu už většinou nejsou.. A dál.. jak vybrat díla od začátku, znovu pročítat?

Třeba povídkáři, zrovna onehdy jsem narazila na svou tehdy oblíbenou autorku. Na přečtení zprávy čekám už měsíc..:)

U povídek, fejetonů, úvah, románů atd zůstanu. Pokud si děláte starosti s tím, kdo by mě vybírat básně, srandy kopec nastává, kdo by měl vybírat toto. Vzhledem k tomu, že autorů na tyto žánry je tu o dost míň.
Vladan, 13.11.2012 13:26:27
Zorik: Můj názor je, že to musí být současní autoři (aby si koupili sborníky!). Díla můžou navrhovat sami autoři, ale měl by to někdo zkorigovat - co do množství i kvality. Ono ani vydání současných autorů, kteří o sborník nemají zájem nebo o publikaci nestojí, není to pravé ořechové...
Hádám, že "romány" v délce "několika stran" můžeme vypustit a že zastoupení ne básnických kategorií bude skromné (stačí zástupce kategorie - budeme omezeni prostorem).
LUKiO, 13.11.2012 14:28:43
Vladan:
- ověřené nakladatelství Nová Forma, odkaz je tady dole na stránkách, máme tam slevy /všichni psanci, literáci, libresáci/ :)
- formát A5
- náklad byl pilotních 40 kusů, následně dalších 40, a nakonec 50. Vše v rozmezí 2 měsíců. Minimální tisk/dotisk je přitom vždy 9ks.

Brali jsme každého kdo měl vloženo do určitého data 10 kusů děl, další ve zkratce:
- každý zájemce pošle 3 básně, ne více; každá bude mít v Almanachu svoji vlastní stránku - v případě miniatur jsou možné výjimky
- v próze mohou autoři zaslat 2 díla
- podmínka zařazení - závazné odebrání min. 1 ks almanachu
- v případě komplikací si vyhrazujeme právo omezení ... k tomuto jsme sáhnout nemuseli

3 schopní a gramaticky prověření editoři z řad libresáků prošli všechna díla, kontrolovala se gramatika, rozhodně ne žádné ladění a zasahování do děl.
Vladan, 13.11.2012 15:33:53
LUKiO: Aha, moje představa je jiná. Já se ptal u vydavatele sci-fi literatury, zda by si sborník vzal "pod sebe" - tj za jeho zvýhodněné ceny. Konkrétní cenu bude ale ovlivňovat rozsah, kvalita papíru, barevnost, počet výtisků... to bych upřesnil a srovnal s Novou Formou.
No, nemusíme "kopírovat" postup Libresu, že?!
Mě připadá výběr toho "lepšího" rozumnější, než tisknout všechno šmahem.
A zasahování do děl? Pochopitelně, že nebude nikdo - kromě autora- díla opravovat, ale pokud je báseň dobrá, jen v jednom místě rým škobrtá, proč ho nevylepšit? Není snad smyslem literárních serverů vzájemné "recenze" a vylepšování stylu? Proto mě připadá redakční rada ze zkušnějších Psanců zcela na místě.
Ještě mi dovol:
Jak vypadají gramaticky prověření editoři?
Kolik almanachů v průměru autoři chtěli?
LUKiO, 13.11.2012 15:46:13
Vladan:

gramaticky prověření: Paulmatthiole, Slávka, Hloubavá...myslím, že znáš všechny z literu...o jejich kompetentnosti svědčí třeba jazykový koutek, holt, učitelé ;)

Statistiky nevím kolik kdo chtěl v průměru, 1-10 kusů :)
Ale můžeš si to cca spočítat na libresu
http://www.libres.cz/dilo/109123-almanach-2012/

co znamená, že by si vzal sborník pod sebe? co jsou zvýhodněné ceny? jak jsem psal, na té nové formě mají kalkulačku, je možné si to tam naťukat a spočítat (+ odečti 5% jako slevu ;)
taron, 13.11.2012 15:59:12
Tak já bych to viděla napřed tak, ať se přihlásí, kdo má zájem ...třebas Lukiovi , ten to spočítá a pak se můžeme posouvat dál......takže minimální odběr 1 ks říkáte ?? To dám - aj dva :)

Jako volila bych postupné kroky, takhle se můžeme dohadovat do vánoc ...ehm, ehm ...vlastně ty budou za chvíli :)))
LUKiO, 13.11.2012 16:01:02
taron:
mě ne prosím, ať si to sní ten, kdo si to spíská ;)
jinak s tím dohadováním přesně jak píšeš, takové věci je nejlepší řešit naživo, tady přes DF se to protáhne...a možná i zapadne...
Vladan, 13.11.2012 16:05:02
Kromě Paula jsem se s ostatními tématicky dost míjel. Můj názor je, že na gramatiku to chce profesionála (učitel češtiny by mohl stačit). Trapné je, když v hotové knize někdo objeví gramatické chyby.
Jasně ceny se dají srovnat.
Koukal jsem, že almanachy posíláte poštou... já jsem spíš vsázel na osobní distribuci. Pošta jsou další peníze a práce s balením navíc.
Co znamená "vzal sborník pod sebe"? Pokud redakční rada provede výběr (a případně s autory doladí = navrhne úpravy) a "někdo" opraví gramatiku, tak jsem snad schopen to sesypat na hromadu, zformátovat a vytvořit sborník.
Spíš mě zklamaly ty malé počty objednaných almanachů. Většinou 1-2 ks. To by - v mé variantě- znamenalo dostat tam co nejvíc autorů, aby byl co největší náklad...
Vladan, 13.11.2012 16:12:50
taron: LUKiO: Jenže naživo se může sejít ta akorát ta odmítaná redakční rada, těžko všichni Psanci. Proto by se základní principy měly dohodnout na DF.
Přihlášení zájemců budu klidně evidovat já, ale nechce se mi vzít každou "blbost". Když mám na něco dát čas, tak v tom chci vidět smysl, mělo by to mít úroveň - a vydávání kravin za smysluplné nepovažuju - i když samozřejmě server "Psanců" ty neumělé začátečnické pokusy také (a asi ve velké míře) reprezentují.
LUKiO, 13.11.2012 16:34:11
Vladan:
přesně, na to jsi kápl, dle mého 5 kusů či víc ti jen tak někdo neobjedná, 1-2 kusy jsou akorát. a asi bych moc nepočítal, že si to bude objednávat někdo mimo psance, pár vyjímek možná...

proto se obávám toho, že když tam uděláš limit 30 lidí kupříkladu, tak i když to bude nejvyšší možná kvalita kterou jsme schopni mít, že i tak se prodá výrazně pod sto kusů...no a pak je otázka, stojí to za to?

osobní distribuce proběhla první v říjnu na srazu v Počátkách, a teď ve čtvrtek bude ještě v Praze :) jinak bohužel jiná možnost než pošta asi není...když jsou lidi rozeseti po celé republice a ne každý do prahy dorazí...tudíž jak píšeš, ještě je k tomu třeba připočítat poštovné a balné pokud si to lidi nechají poslat...samotná práce, lidi to dělají s láskou k umění, takže to jsme řešit nemuseli, ani ty učitelské korektury :) otázka je, kdo by tu kontrolu prováděl tady, nějakej učitel se hlásí? plha se hlásí? :)
taron, 13.11.2012 16:44:12
Vladan: LUKiO: Puero má rád pravopis ...:)

každý 2 - 3 ks minimum

má to cenu..určitě, už jenom pro vzpomínku.

Chlapi, dát dohromady nejvyšší možnou ( naší ) kvalitu má vždy cenu - o tom žádná ....
Zorik, 13.11.2012 16:49:55
Hmm.. Tady sice učitel ne, ale měla jsem dobré vztahy se svou češtinářkou z gymplu, pokud by byla krize v lidech, mohla bych jí napsat.. Dost mě svého času v psaní podporovala, předpokládám, že bude ráda za více psavců..

A kdyby nevyšlo ani toto, znám pár lidí, kteří studují češtinu..
Devils_PIMP, 13.11.2012 20:41:47
Nápad hezký

Rád ale své místo přenechám veteránům
Vladan, 13.11.2012 22:32:43
Devils_PIMP: Doufám, ďáblíku, že těmi veterány myslíš veterány na Psancích, ne veterány věkem...
Nicméně přes tu hrůzu chyb a přes to fascinování "tajemnem" ( :-) )jsi, pokud si vzpomínám, jeden z mála, kdo se odváží napsat, když se mu něco nelíbí...
Co funkce kritika? Ta by se k ďábelskému pasáku docela hodila, ne?
Vladan, 13.11.2012 22:42:29
LUKiO: Jak to tak vidím, musím prvotní představy pozměnit. Má idea 150 ks by byla možná, kdyby na každého vyšly dvě stránky - cca 70 autorů - jenže to by pak znamenalo, vzít všechno, co kdo dodá... To bych raději slevil z množství - třeba jen 50 ks, ale výběr děl.

Nakladatelství Nová Forma sídlí v Budějovicích - Jak jste měli domluvený odběr knih?
Devils_PIMP, 14.11.2012 01:50:44
Vladan: samosebou myslim psanecke.
- chybami se clovek uci
- tsjemno - to tak trichu uz kr me patri nemyslis
LUKiO, 14.11.2012 03:32:21
Vladan: oni to zasílají, nemusíš pro to do budějovic.
taron: pro vzpomínku...snad se nechystáš nás opustit? ty,ty,ty! :)
Vladan, 14.11.2012 08:48:28
Devils_PIMP:
nepochybně - a jsou horší úchylky než tajemno ;-)
taron, 14.11.2012 08:52:06
Vladan: Devils_PIMP: LUKiO:
Pimpák je hnusnej kritik , všechno pokritizuje, nic se mu nelíbí - to bysme nevybrali ( jako Psanci ) ani jednu báseň :))

Já osobně si myslím , vzhledem k tomu , že se sem do diskuze zapojilo docela málo autorů , že se 70 odvážlivců obávat nemusíme :))

Lukio, ráda bych opustila Psance, ale jsem slaboch ( je mi tu dobře ), ale víš, když je teď aktuální ta důchodová reforma , tak co budu vlastně dělat, až budu bezzubá stařenka ? No přece básnit o Psancích :))
Vladan, 14.11.2012 08:59:10
Takže, jak to "zakončíme"?
Podle toho, že (bez Lukia) diskutují jen 4 Psanci, není, hádám, o sborník velký zájem.
Vladan, 14.11.2012 09:01:35
Devils_PIMP: Já jsem na tom podobně, jako Devils, taky se mi nic nelíbí... tedy básně nekritizuju...
puero, 14.11.2012 09:03:30
Navrhuju, aby ten sborník měl jen 50 stran, formát A6, obsahoval jen nejschopnějších 10 autorů (3 básně a dost) a úvod. žádné obrázky. Náklad nulový, protože vyjde jen v internetové verzi a bude ke stažení.
Devils_PIMP, 14.11.2012 09:32:57
puero: jak urcis nejschopnejsi
taron, 14.11.2012 09:35:54
20 autorů..větší zájem stejně nebude..nejde o to nej ..jde o to zachytit aktuální stav ..myslím :)
taron, 14.11.2012 09:36:58
Vladan: Tys taky takovej "hnusák" ? No..ženský jsou hodnější , to je na první pohled vidět :)
Vladan, 14.11.2012 10:05:47
taron: Mám se přejmenovat na Devils_Vladan ?
puero, 14.11.2012 10:26:19
Devils_PIMP: Nejschopnější určí anketa
Vladan, 14.11.2012 10:30:12
puero: A co A7 a jako pozornost podniku přibalit lupu?

Pokud má zůstat jen v internetové verzi, tak může být plný obrázků a v pohodě A4!
Vladan, 14.11.2012 10:32:51
Devils_PIMP: Anketu coby hodnocení kvality považuju za nesmysl. To už zrovna můžeš házet mincí (nebo vzít všechno šmahem).
Devils_PIMP, 14.11.2012 10:33:29
Ehm ehm byl bych nerad abych tu byl připodňován k "hnusákovi" vrrrrr
puero, 14.11.2012 10:38:52
Vladan: ano
taron, 14.11.2012 10:51:55
Vladan: Devils_PIMP: je mi jasné , že taron už mezi nejschopnějšími nebude :)))))
LUKiO, 14.11.2012 11:05:58
Něco podobného jako pdf s výběrem děl už tu bylo, že...historici pamatují :)
http://www.psanci.cz/ostruziny/

Ale je zajímavé jakým směrem se to ubírá, protože asi před měsícem jsem nad ostružinama přemýšlel, jestli by nebylo od věci udělat nějaké nové vydání...
štiler, 14.11.2012 11:10:30
ano, zatím je lidí málo, ale ostatní to nebude zajímat, dokud jim to nestrčíte pod nos a nejlíp ještě něco neuděláte za ně. Čekají, že samy od sebe se dostanou do top a když ne, budou řvát.
Je to tak všude.
Nakonec se dohádáme a polovina aktivních lidí sem přestane chodit.
puero, 14.11.2012 11:11:09
Ano, Ostružiny jsem měl defacto na mysli.
DDD, 14.11.2012 12:16:39
Zajímavý nápad. Slova jako "top", "kvalita", "výběr", "ti nejschopnější" atd., zní hrozně. Ještě třeba "zásluhy". Tak mám dojem, že se to ubírá někam, kam nemělo. Nechci se řadit nikam, promiňte. Ale nechci ani dělat mrtvého brouka...
Řvát rozhodně nebudu :-)
Yana, 14.11.2012 12:30:32
DDD: konečně se mám čeho chytit, přesně takhle jsem před chvílí přemýšlela a pak jsem si řekla kašlu na to, teď si ale přesně napsal můj pocit, mně se docela líbí naprosto reálný obraz Lukiův a navíc má zkušenost z libresu a s nakladatelstvím Nová forma mají zkušenost již někteří autoři tady, nechali si tam vydat sbírky. A myslím, že než ke ztažení je lepší mít doma ten sborník, knížečku a vzpomínku. A že by to měl být průřez současnými autory, které všichni známe a budeme vědět ano to byl rok 2012 na Psancích. Ideál 30 autorů a každý dvoustránku a odběr minimálně dva kusy podmínkou. Mám doma výběr údajně nejlepších básní z loňského roku celorepublikově a některý věci jsou příšerný, přesto tam jsou a vybírali to ti co tomu údajně rozumí.
valemart, 14.11.2012 13:06:59
..dobrá myšlenka, příjemná nostalgická záležitost.. přijde black out a kurňa, kde mám sborník!!??:-)
Vladan, 14.11.2012 13:13:06
Yana: O tom to, Yano, je. Ten, kdo příspěvky vybírá - bude vždycky zdůrazňovat to, co se subjektivně líbí jemu. Proto si myslím, že by ten někdo měla být redakční rada - skupina, ve které se budou členové navzájem korigovat a která případně pomůže i autorovi s radou na vylepšení díla. Sice to není záruka, že někdo jiný si nebude myslet, že jejich výběr je příšerný, ale to alespoň tu pravděpodobnost zmenší.
Vladan, 14.11.2012 13:19:27
DDD: Myslíš, že objektivně vzato tvoří všichni Psanci stejně kvalitní díla? Myslíš, že do sborníku, kam se vejde omezený počet řádků by měly přijít básně, které vykazují elementární nedostatky, a naopak nepřijít básně bez nich? Proč? Proč mají být ve výběrovém sborníku zastoupeny "shitky"? Prostě někdo píše lépe, někdo (zatím ještě?) hůře.
Co máš proti vyjádření myšlenky, že do reprezentačního sborníku by se měly vybrat ty kvalitnější díla?
Vladan, 14.11.2012 13:24:21
valemart: To by ovšem chtělo sborník opatřit podsvíceným pozadím, abys na čtení při blackoutu viděl.
puero, 14.11.2012 13:49:20
Povinný odběr nepodporuju.
puero, 14.11.2012 13:51:41
Jde-li vám o odběr, pak vám nejde o kvalitu. Zas takový zájem na ,,vzpomínce" na jeden ročník (ostatně nepovažuju ho za nejlepší ze všech) kterou bych si musel koupit víckrát, kdybych v něm byl, nemám.
Vladan, 14.11.2012 13:52:56
puero: Povinné členství ano? Jaký smysl má být vytištěn a nevzít si sborník? Asi jako vyvěšovat díla na Psance a nekomentovat?
Vladan, 14.11.2012 13:56:28
puero: jsem tu poměrně krátce a netušil jsem nic o ostružinách ani o sborníku na Libresu. A vůbec jsem neuvažoval na omezování se nějakým ročníkem... Byl to z mé strany jen nápad. Řekl bych mladická (nebo spíš stařecká?) nerozvážnost.
Jednání je skončeno, zapomeňte.
puero, 14.11.2012 14:03:51
Vladan: Vzdáváš se podezřele brzy. Ostružiny byly podle mého skvělý nápad. Pokud by měl vycházet pravidelný sborník, měl by podle mě vycházet tak jako Ostružiny kdysi, tzn jen jako internetová brožurka, jako ročenka se vším všudy, s medailonky aktivních autorů, s charakteristickými díly, s úvodem... Sborník je sám o sobě asi jako lexikon podobného ražení, tak jako tak spíše prestižní událostí. Bude v něm jen ten, co něco znamená, ten koho někdo vybral, kdo měl zásluhy. V momentě, kdy budeš někoho nutit, aby za to platil - třeba mě - pak nepochodíš. Ostružiny byly zadarmo a každého potěšilo, když se tam jeho básnička objevila. Docela jsem je oželel. Ten nápad se sborníkem bych proto navrhoval naroubovat na tuhle zašlou tradici. Papírovou knížku bych osobně nepodpořil. Ostatně nápad vydat nějaký reprezentativní almanach tady už v minulosti byl nejednou. Pokaždé ztroskotal na tom, že vybrat někoho do té reprezentace bylo dost diskutabilní a nespravedlivé a ve valné většině o to nikdo nestál.
Vladan, 14.11.2012 14:16:03
puero: Jak jsem už výše psal, pokud mám já do něčeho vrazit čas a energii, musí to být to, co má smysl podle MĚ. A to PDFko na webu není.
Na druhou stranu já přece tobě ani nikomu jinému nebránim Ostružiny obnovit!
DDD, 14.11.2012 14:25:26
Vladan: To jsi mě úplně nepochopil. Rozhodně si nemyslím, že všichni Psanci píšou stejně kvalitní poezii. (Shitky, to je dost silné slovo). Ale moc nerozumím tomu, proč si stýskáte na nedostatek diskutujících. Pokud je to takto podáno, nedivím se, že se do toho nikdo zrovna dvakrát nehrne.
Zorik, 14.11.2012 14:28:00
Za á díky za připomenutí ostružin. Zrovna jsem si dnes na ně vzpomněla, jak jsem jela šalinou a chtěla to sem napsat. Už mě předběhli..:)

Z bé, souhlasím s puerem..
Vladan, 14.11.2012 14:38:08
DDD: Já bych to už dál neřešil.
LUKiO, 14.11.2012 14:42:50
Ostružiny obnovit nejdou, resp. básně (povídky ne) se do Ostružin vybíraly automaticky dle procentuálního hodnocení, které už tady ale nefunguje. Takže to by se muselo vybírat jinak...v podstatě by k tomu musela existovat nějaká redakce, která by díla vybírala, stejně jako u toho nápadu se sborníkem v nejvyšší možné kvalitě...

Což neříkám, že udělat nějaké nové ostružiny je nereálné, třeba puera jako šéfredaktora bych si představit dokázal, k tomu pár redaktorů...ale je to už trochu jiné téma, než papír vs. pdf. A pokud papír, tak v jaké podobě...
Vladan, 14.11.2012 14:53:14
LUKiO: Co anketa, kdo by měl zájem o sborník tištěný v ceně kolem 100 Kč, kdo o PDF almanach zadara a kdo o nic?
Neřeší to ovšem kvalitu děl případných zájemců.
taron, 14.11.2012 16:28:15
Táááák a už mě to dopaluje .....ano souhlasím s Vladanem , napřed je nutné vědět, kdo by měl zájem , potom jako odběr dvou kousků za cca 200 Kč nikoho z učinkujících přece nezrujnuje, nebo jo ?
Mít památku do důchodu za 200 Kč je dobrej kšeft ...třebas teď všichni autoři, co jsou tu činní, semknou hlavinky a rozmyslí se mají- lizájem ....to je vše....když nás bude třebas 15 stačí to , nebo ne ?Taky stačí , tak tam dáme více děl - to je vše...je to reklama pro každého z nás, můžeme se mnohé přiučit a zviditělnit se, každý máme své důvody, proč do toho jít a proč ne ....já jdu ....budu mít nostalgické vzpomínky v 80 letech ....óóó, budu si plést autory a z Psanců udělám Srance, no a co ? Ale vzpomenu si na vzpomínku ....vzpomínka za dvě kila = vzpomínka zadarmo :)

Z Puera udělám Puerta....
Z Homéra...Homču
Z Vladana ...Devilse _Vladana
Z Devilse ..Mlčenlivého
Jen si asi nevzpomenu, kdo je to ta taron :)))
LUKiO, 14.11.2012 16:31:55
taron: počkej počkej, třeba to v 80ti nebudou psanci.cz, ale sranci.cz, ale třeba budou, a budou aktivní a budou psát pořád :)
taron, 14.11.2012 16:33:21
Ale já už možná budu potřebovat plinky, to máš těžký ...myslíš, že naši vnuci budou aktivní ??
LUKiO, 14.11.2012 16:39:23
Vladan: je ale docela důležité to, že dost autorů si tu knihu nekoupí jenom proto, že v ní nebude také autorsky působit, naopak kdyby v ní byl, tak by si aspoň jeden výtisk vzal...a asi bych z ní pro teď vyřadil pdf variantu a jí bych se zaobíral až v případě, když by nebyl zájem o tištěnou verzi...jak tedy zformulovat anketu?

Koupím si tištěný sborník psanců za cca 100,- (+ případně poštovné)?
1. ano, i když v něm nebudu
2. ano, ale jen pokud v něm budu
3. ne

Takže takto? Nebo jinak? Otázka taky je, co se vydedukuje z výsledků. Kolik lidí je potřeba, aby se o tom tedy začalo vážně jednat...
LUKiO, 14.11.2012 16:43:20
taron: nevím jestli to zrovna bude takhle generačně, ale tak někdo snad ještě něco psát bude, a bude mít potřebu to i zveřejňovat :)
taron, 14.11.2012 16:46:06
LUKiO: OK...anketa...pro zájemce ..
1kor13, 14.11.2012 19:00:25
Napriek tomu, že som na psancoch v poslednej dobe dosť neaktívny, pridám do diskusie taký nápad...

bola by tu možnosť kompromisu medzi PDF a tlačenou verziou. Mám v PC program Scribus. Je to celkom slušný nástroj na vytváranie PDF (a iných formátov) ktoré sú následne pripravené na tlač.

Ako pomerne reálnu možnosť vidím pripraviť zbierku/almanach/ostružiny v takom formáte, s ktorým by si každý psanec mohol sám vytlačiť. Dnes nie je problém v meste nájsť miesto, kde by vám takýto dokument vytlačili aj na kvalitný papier a následne zošili. Stačilo by teda pripraviť takéto PDF a kto by mal záujem, tak by si ho stiahol a prípadne aj vytlačil na vlastné náklady.

Je možné takto pripraviť dokument v A4 aj A5.
kmotrov, 14.11.2012 20:04:59
Je třeba zjistit cenu a zájem. Výběr "porotou" se mi příčí, dal bych prostor každému kdo bude mít zájem a ten si taky nějaký kusy odebere. Každý ponese kůži na trh a měl by k tomu taky tak přistupovat. Bylo by možné stanovit pravidlo, že pod každý výběr se "podepíší 3 psanci, prostě každý by si musel vybrat dva libovolné poradce, to zvýší úroveň, neomezí pestrost a přinese komunikaci.
Vladan, 14.11.2012 22:24:39
1kor13: Máš bezpochyby pravdu, ale co brání každému z Psanců (a konečně i nePsanců), aby si do wordu zkopírovali všechy básně, které se jim na Psancích, Literu, Libresu a jinde líbí a dali "uložit jako PDF"? Tuším od verze word97 to je standardní funkce a pro starší verze je nějaký doplněk. Budou tak mít jedinečnou perfektní sbírku básní bez jediné, která by se jim nelíbila - což ve sborníku, který bude vybírat někdo jiný zcela určitě bude. A pdf berou tiskárny do tisku - no problem. Jeden kus bude trochu dražší, ale ne o moc, pokud to stačí "svázat" jako blok. Knižní vazba to opět prodraží a není všude, ale dá se to snést.
Vladan, 14.11.2012 22:35:41
kmotrov: V tohletom jsem neústupný. Možná ti to zavání elitářsvím (nejsem politik a nemusím být "korektní"), ale pokud budu někdy někomu ukazovat sborník a říkat, že na jeho výrobě jsem se já podílel, tak chci, abych se nemusel stydět za obsah. Konečně i ti autoři, kteří dneska začínají, by se sami styděli ten neumělý pokus za pět let někomu ukázat.
Čímž vůbec neříkám, že ty nebo někdo jiný nemůže takový "bezvýběrový" sborník vytvořit. Já ho ale dělat nebudu a ani v něm nechci být zastoupen.
Vladan, 14.11.2012 22:39:33
LUKiO: Myslím, že otázka o koupení v případě, že tam nebude autor publikován je zbytečná. Počty by se stejně dolaďovali až nakonec. Proč nechceš zahrnout PDFko jako otázku?
puero, 14.11.2012 23:03:03
Hm tady jsou koukám dvě naprosto odlišné koncepce. Nebo spíš: jedna koncepce a jedna antikoncepce :-) ... vyrobit nekvalitní vzpomínku nebo kvalitní publikaci. Pokud jde o to vyrobit jen památku na tenhle psanecký ročník, já si ji nekoupím. Nebude ostatně moc kvalitní a za pár let budeme mít potřebu mít další. Pokud to bude reprezentativní sborník par exellance, tak na jeho vyrobu tu nevidím nikoho kompetentního, to musí udělat literární vědec. Nějaký kritik. A ten se obávám valnou většinu z nás dost hořce zklame, protože vybere ty fakt kvalitní. (A dost možná to nebude nikdo koho považujeme za oblíbeného). Nu, pokud bude nakonec nějaká redakční rada, mě v ní nechtějte. Já jsem až příliš kritický. Ovšem překvapuje mě, že je tak malý zájem. Čekal jsem mnohem větší entuziasmus.
Aidlin, 14.11.2012 23:24:22
Nevím, jestli to tu bylo. Vaši diskuzi jsem pomalu přelétla ale co třeba udělat internetovou verzi a když nadšení neopadne udělat tištěnou.

Dyštak se předem omlouvám, jestli opakuji názor..
LUKiO, 14.11.2012 23:34:57
Vladan: Proč nezahrnout pdfko jako variantu, protože si myslím, že s pdf variantou je ten souboj o tištěný sborník předem prohrán...viz. třeba předchozí komentář Ajdalas. Jde o pohodlí, jde o cenu. Pokud na tom ale trváš, tak můžu vystavit třeba takto:

Koupím si tištěný sborník psanců za cca 100,- (+ případně poštovné)?
1. ano, i když v něm nebudu
2. ano, ale jen pokud v něm budu
3. ne, ale stáhl/a bych si zadarmo pdf verzi, kdyby byla k dispozici
4. ne

Proč by tam neměly být ty otázky 1 a 2 zvlášť? Já si myslím, že to je dost důležité a hodně lidí se bude rozhodovat podle toho. Totiž koupit si knihu, či navíc ji dát někomu jako dárek, ve které jsi zastoupen jako autor, je pravděpodobnější, než když tam vůbec nejsi. A vím to z libresu, hodně lidí jich bralo více, právě jako dárky, ale důležité bylo, že tam jako autoři také měli svá díla.
Vladan, 15.11.2012 00:05:18
LUKiO: Já že na něčem trvám? Už dávno ne, to mě manželka odnaučila. :-)
Po pravdě mám chuť tuhle diskuzi vymazat (jde to?) a věnovat se něčemu užitečnějšímu, ale dobře, postavme to takto: za určitých podmínek jsem ochoten se do sborníku pustit. Těmi podmínkami rozumím podporu v "redakční radě" a zájem autorů o tištěnou verzi.
Jako první tedy otestujeme zájem autorů o tisk.
A můžu-li si vybrat, tak spíš mě zajímá, zda autor chce publikovat, než jestli chce kupovat (u Nové Formy je počet nepodstatný) - tedy nějak takto:
1. Měl bych zájem o publikaci v tíštěném sborníku psanců (odhad ceny cca 100,-)
2. Dám přednost sborníku ve formátu PDF
3. Publikace mě nezajímá

Tak mě napadá, že jsem měl jako první udělat nějaký kurz nebo workshop o psaní, a pak teprve něco vydáva! :-)
LUKiO, 15.11.2012 00:23:25
Vladan: ty, povídkář, bys chtěl worshopovat básníky, kterých je tu většina? aby se to nezvrhlo naopak - básníci z tebe vytlučou povídkáře a udělají poetou ;)

Smazat jde vše, ale tak, když už se to nakouslo, tak ať je ten zájem či možná spíše nezájem potvrzen nebo vyvrácen aspoň tou anketou. OK, počet prodaných kusů tě nyní nezajímá, tak otestujeme zájem o publikaci a prodané kusy nebudeme řešit.

A ve finále, nesedí někdo náhodou na nějaké radnici, že by se to nakoupilo jako dárky pro návštěvy apod.? Jedna podobná kauza už tu byla, takže z praxe víme, že to jde :D
Vladan, 15.11.2012 00:29:23
LUKiO: Pochopitelně, že mluvím o povídkách a ne o básnících :-)))))
Právě, že je tu povídkářů menšina, tak musíme přidat na kvalitě!
A kvůli básním potřebuju nutně tu redakční radu!
LUKiO, 15.11.2012 00:38:25
Vladan: tak jsem odstranil z úvodky avatara a nasypal tam tu novou anketu...
Vladan, 15.11.2012 00:45:48
LUKiO: Dík - jsi rychlý jako blesk.
Je fakt, že z Avatara (taky mu říkají Fantomas) jsem docela španej.
ŽblaBuňka, 15.11.2012 02:05:37
/;o))
kmotrov, 15.11.2012 19:12:14
Vladan: Ty často tvrdíš, že poezii nerozumíš. Myslím, že s výběrem poezie je mnohem větší problém než s prózou. Poezie je jako strom s tisíci větvemi, které nelze vzájemně porovnávat, některé autory zde vůbec nečtu, přesto věřím, že jsou velmi dobří. Nejde tu jen o jazyk, ale i o emoce. Jedinkrát jsem se zúčastnil literární soutěže, u půlky poroty jsem byl na špici, u druhé jsem totálně propadl. Bude výběr opravdu TOP, nebo to bude šedý průměr kompromisu mezi jednotlivými výběrčími?
loner, 15.11.2012 21:38:52
Docela bych si takovy almanach koupil. Uz kvuli tomu, ze bych se dostal k dilkum autoru, kterym se zde zatim nevenuji a upozorni me na to vyber ostatnich. Takze, pokud hledate kupce, tady jsem :)
Vladan, 15.11.2012 22:32:53
kmotrov: Je to tak, opravdu poezii nerozumím (tedy naprosté většině zdejší poezie - jen jedna dvě malinké větévky mě jsou blízké). Proto bych chtěl aby poezii vybralo vícero lidí. Způsob výběru neumím a ani nechci přesně stanovit, ale řekněme (okamžitý nápad) například: redakce = pět lidí (co nejširší a překrývající se záběr). Každý si vybere (z autory nabídnutých) dílka, která mu připadají "perfekt", dílka řekněme "dobrá", ale s drobnými nedostatky - např. kulhajícím rýmem a na "odpad". Pak předhodí k posouzení ostatním svoje perfekt tipy. Ostatní redaktoři mají právo veta. Takže pokud se to někomu bude zdát naprosto strašné, může dílo zastavit. Předpokládám, že v kategorii perfekt se to nestane. V katgorii "dobrá, ale" redakoži kontaktují autora a svoje námitky mu řeknou. Autor může a nemusí souhlasit a může a nemusí dílka dopilovat. Ovšem chtěl bych od redaktorů, aby básně s evidentními chybami - kulhajícím rýmem - nepustili. Je mi jasný, že to říkám zjednodušeně, ale princip je zřejmý, ne? Kůži ponesou na trh i redaktoři - jejich jména budou mezi editory sbírky (pokud k ní tedy dojde).
Vladan, 15.11.2012 22:34:02
loner: na kupce je ještě času dost, ale dělám si čárku. :-)
štiler, 16.11.2012 00:57:22
DDD: no právě, na to poukazuju. Je třeba dát pozor, takhle neškatulkovat na autory (viz. top, nejschopnější, bla bla bla). Jde o sborník děl, ne o vizitku pro někoho. Tudíž jde o poezii (v menší míře i prózu, ale s tou je to poněkud složitější).
Jsem pro, aby se vybrala kvalitní díla. Ať je, čí je. Bude toho ale těžké docílit, protože pak se ozve plno lidí... " proč ne já?"
Někteří mají pravdu, stává se, že prostě ten hlasitější vyhrává, jestli víte, jak to myslím. Jsou tu ale i mrčilové.
Rád bych trochu zvýhodnil mladší autory (nezletilé), protože my "starší" si můžeme víceméně vydat svůj vlastní sborník, svoji knihu nebo sbírku samy (teoreticky).
Myslím.
Pokud se v jejich tvorbě opravdu najde něco kvalitního, proč bychom je neměli upřednostnit? Tedy, dát jim větší prostor? Je to nápad, zatím jsem si nepřečetl všechny vaše příspěvky zde, takže možná už tu zazněl, nebo jste se dostali úplně na jinou frontu, než jsem já, he.
Vladan, 16.11.2012 08:10:10
štiler: To jest otázka! Podle mne je sborník děl VŽDYCKY vizitka Psanců!
Pokud myslíš, že ne, tak navrhuju vydat sborníky dva. Jeden - průřezový, kde budou úplně všichni, který se ale budeme někomu stydět ukázat, a druhý jako vizitku Psanců. Takhle by ti to vyhovovalo?
Já nikde nenapsal, že znevýhodňuju mladší (raději začínající - já v povídkách začínal po čtyřicítce). Řekl jsem bez hrubých chyb. Báseń může mít jednoduchou stavbu, ale dopilovaná, ne polotovar.
A předpokládám, že o sborník budou mít zájem hlavně ti mladší a začínající - proto taky chci, aby jim ti zkušenější pomohli.
"A proč ne já?" - No, protože tady nemáš rytmus a tady nesedí rým. Oprav to a přijď, podíváme se na to.
Zatím - podle ankety - to na extra velký zájem o publikaci nevypadá.
Yasmin, 16.11.2012 14:08:48
Vladan: Mně se škatulkování autorů taky vůbec nelíbí... Myslím, že kvůli tomu by tady mohly být i nějaké rozepře a celé by to bylo takové nepříjemné. Nápad se sborníkem se mi ale líbí a podporuju ho. A taky vím, že se ta díla nějakým způsobem vybrat musí... A to asi bude ještě hodně zajímavé, protože různým autorům se líbí různá poezie a bude těžké vybrat díla, která se líbí všem. To asi ani dost dobře nepůjde. Přikláním se tedy k redakční radě, to zní docela rozumně.. Jiný způsob vybírání děl mě osobně zatím nenapadá.
Vladan, 16.11.2012 14:12:46
Yasmin: Já bych řekl asi toto:
- když rozepře přesáhnou rozumnou míru - vycouvávám z toho.
- sama říkáš, že díla se nějak vybrat musí, poradíš mi jak?
- neškatulkuju autory, ale díla - sice jemný, ale podstatný rozdíl.
taron, 16.11.2012 18:37:42
Hm..po očku to sleduji ...:)
taron, 20.11.2012 20:45:32
Vladan: Tákže, koukám třicet lidí se vybralo ...přes třicet autorů se hlásí ...takže rada ? 5 lidí ?Autor by jim poskytl dejme tomu deset nej svých děl, která každý zpěti redaktorů prohlédne a vybere ty nej - zřejmě jenom 3 až 4 díla ? Více se do knihy nevleze , myslím ? Popřípadě se pokusí dopilovat s autorem ?

Hm..dobrá ....

kdo se hlásí jako odpovědný redaktor ? - dobrovolně ??
Já se přihlásím až teda všichni utečou :))...nebojím se toho ..je to nová zkušenost a budu se konečně s někým hádat :))))
Ayla, 02.12.2012 09:56:04
Zdravím, tak nějak jsem prolétla diskuzi a vše okolo sborníku...Nápad je to krásný, leč náročný. Ostružiny bývaly prima. Též hlasuji pro kvalitu a nikoliv kvantitu. Myslím, že i dva, tři i jeden příspěvek do sborníku za jednoho autora by možná stačil... Nápad závaznosti odběru je moc dobrý, eliminuje alespoň částečně lidi "teďchcipaknemámkačky"... Bude-li zájem, tak se dobrovolně hlásím k jazykové korektuře vybraných děl... ( Bc. Český jazyk, Mgr. v roce 2013 Čj-Ps)

Přeji krásný den.

Ayla
Vladan, 02.12.2012 13:07:51
Ayla: Já myslím, že se s jazykovou korekturou přihlásíme! Díky.
Chronoss, 02.12.2012 13:22:44
připojuji se svou trochou do mlýna ,pokud bude třeba :) určitě ne s korekturou neb kdo mě trochu zná ví že já jsem jazykotvůrce ražení Jara Cimrman , takže spíše sehnat, domluvit ,zorganizovat :) každopádně nápad je to skvělý a myslím že i čas se nějaký najde :)
kmotrov, 08.04.2013 12:18:40
Zorik: Yasmin: Yana: Vladan: valemart: taron: štiler: puero: LUKiO: loner: Chronoss: Devils_PIMP: DDD: Ayla: Ajdalas: 1kor13: Sborníky jsou u adresátů, stojí za to podívat se na začátek a připomenout si tu dlouhou cestu. Chtěl bych moc poděkovat všem, kteří se na vzniku sborníku podíleli. V podobných chvílích se obvykle nejmenují jednotlivci, mám za to, že si to Vladan zaslouží a nejen proto, že to byl jeho nápad.
Zamila, 18.08.2015 18:01:31
Vypadá to jako běh na dlouhou trať ... Přesto je to krásnej cíl ... pro další ročníky :-) Hlásím se jako editor, korektor a vůbec cokoliv :-)
Timothy A. Postovit, 18.08.2015 20:10:26
Pokud bude při realizování potřeba pomoc v nějakém konkrétním problému, což určitě bude, tak se hlásím!:) Nápad je skvělý.
Zamila, 18.08.2015 20:13:14
Timothy A. Postovit: Tak to je skvělý :-)
Timothy A. Postovit, 18.08.2015 20:16:31
Zamila: Se sborníkem, který je zrealizovaný a víc než dva roky starý, že!:D :D :D Teprve teď jsem si všiml datumů...
Zamila, 18.08.2015 20:18:32
Timothy A. Postovit: "Dat, dat" ;-) A to je to umění psychologie, vytáhnout starý příspěvek a navnadit :-) Jenže je důležitý - je v něm celý tvůrčí proces :-) Až se najde více nadšenců, bude i nová diskuze :-) Zatím je stěžejní anketa :-)
loner, 19.08.2015 17:01:44
Myslim, ze stoji za to ve sbornicich pokracovat. Dnes jsou psanci.cz jini nez tenkrat. Urcite i "soucasna generace" bude chcit pomnicek :) takze s chuti dl toho ...
-lo
Zamila, 23.08.2015 21:27:55
loner: "Pomníček" ... Hezky řečeno :-) Tak s chutí do toho :-) Díky za podporu ! :-)
Amelie M., 25.08.2015 15:13:01
DDD: naprosto souzním s tvým názorem..
Amelie M., 25.08.2015 18:28:53
můj pohled:

možná by nebyla špatná cesta, kdyby si každý, kdo má zájem, navrhl jedno (případně) dvě svá díla, která považuje za dobrá.. poté může někdo kompetentní rozhodnout, zda je to hodno sborníku.. nevidím důvod, proč do aktuálního sborníku tlačit někoho, kdo sem už nechodí nebo nemá zájem..
Zamila, 25.08.2015 18:41:00
Amelie M.: Přesně to je ale psáno v nové diskuzi. Tahle je stará a neaktuální, nikdo už ji nečte, působí výhradně jako vzor. Samozřejmě, že nám jde o díla těch, kteří budou rádi ve sborníku a pak si jej i koupí.

Pokud chcete vložit odpověď, musíte se přihlásit.
»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Chloé [12]
» řekli o sobě
Severka řekla o black.heart :
Má srdce, ve kterém kvetou černé kopretiny....omamně voní, zůstává svá...moc si vážím našeho přátelství květinko ;)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku