Posílám soubor několika nových textů vč. jednoho staršího zrecyklovaného (podzim v Kunštátě)
přidáno 05.05.2023
hodnoceno 12
čteno 209(12)
posláno 0
večerní zazen
u žabího rybníka –
na vodě kruhy




mohla bych, tati?
na zenové zahrádce
staví hrad z písku





podzim v Kunštátě –
hroby obou básníků
propojil břečťan




vánoční tání –
stavíme sněhuláka
z polystyrenu



zvuk esemesky –
z temnoty vystoupila
zářící hlava




nový, dlouhý stůl –
mé dcery jsou ode mě
zase o kus dál




zatápím v kotli –
ze všech stran třepotání
motýlích křídel

ikonka sbírka Ze sbírky: Haiku
přidáno 12.05.2023 - 14:04
Darmošlap1960: Je zajímavé, že vás všechny tak zaujal "dlouhý stůl" bylo to takové velmi autentické situační haiku z naší kuchyně a nebyl jsem si jistý, jestli se mi podaří dostatečně přenést atmosféru na čtenáře - jsem rád, že to zafungovalo.
přidáno 12.05.2023 - 07:30
To se pozná mistr. U mě vede esemeska, dlouhý stůl a kotel.
přidáno 08.05.2023 - 09:47
borovice: Jak jsem už psal níže, je zajímavé, že zrovna stůl je vlastně situační haiku, které vzniklo tak nějak samo sebou a nemusel jsem na měn nijak pracovat.
přidáno 06.05.2023 - 23:02
Povedená sada. Moc ráda čtu, pro změnu po kvalitních prekladech, Tvé texty.

Kruhy v rybníčku mají trochu širší pojetí, co do popisu. A přece vnímám možnost vhození kamínku nezbednou rukou, či jen prostě žabí skok. Taková novodobá inovace Bášoova nejznámějšího textu.
A vede stůl...ten text je těskně nostalgicky přenádherný. Emočně mě naprosto dostává...
přidáno 06.05.2023 - 14:15
Koala: Díky, těší mě, že v tobě má haiku rezonují
přidáno 06.05.2023 - 13:31
Tohle je úžasná sedmičlenná parta.

Mám rád přírodní kousky, takže rybník u mě vede spolu se zářící hlavou. to je fakt vtipný, ale je to tak...

Ale dlouhý stůl, ten je ještě nad výše zmíněnými. Tam je toho tolik vyjádřeno pár slovy! Má vtip i smutek nebo nostalgii...
přidáno 05.05.2023 - 22:14
Moc povedené.
přidáno 05.05.2023 - 20:37
Karpatský: Díky, ten stůl, to bylo takové situační haiku - vzniklo úplně samo sebou a už od počátku v něm byl ten motiv rostoucího odcizení. Nový stůl máme opravdu dlouhý a obě dcery už jsou na hraně puberty...

Kromě Halase je v Kunštátě (hned kousek vedle) Ludvík Kundera.
přidáno 05.05.2023 - 20:05
Vydarená séria, ale dlhý stôl je výnimočný.
Neviem sa dopátrať, aký básnik okrem F. Halasa je pochovaný v Kunštátě.
přidáno 05.05.2023 - 19:21
Mrzí mě, že budu pár dní bez PC - ale až se vrátím, ráda si vše od tebe přečtu. Vývoj bude jistě znát...
Já mám 99% všech svých textů i na Poetovi.cz. Pro jistotu.
Včera mi dorazila kniha Chrám plný květů, jsem nadšená.Několik let jsem ji nemohla sehnat.
přidáno 05.05.2023 - 19:11
Gora: Chystám si na následující dva dny retrospektivní speciál haiku - ve dvou sadách budu publikovat víceméně veškeré své texty tak, jak šly za sebou od nejnovějších po staří, myslím, že by to mohlo nabídnout zajímavý obrázek, protože je na tom celkem dobře vidět, jak se vyvíjel můj přístup k haiku a styl psaní. Navíc, přiznám se, to dělám i proto, abych měl vše uspořádané v on-line sbírce tady na psancích, protože se nechci spoléhat jen na Písmáka...
přidáno 05.05.2023 - 18:41
Poslední tři jsou mi povědomá, jinak bych řekla, že se tvé tvorbě daří "rozměr zenu" zdárně zachytit... velmi, velmi dobrá. Druhé je příběhem o více vrstvách, než by se naprvní čtení zdálo. Druhé je taky moc fajn vzhledem k tomu, kolikrát byl již v haiku břečťan zachycen. No a polystyrén mám taky v jednom svém /vánoční věnec vyklovaný ptáky/... pěkná sada!

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
večerní zazen a další texty : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Sebraná haiku část 1.
Předchozí dílo autora : Překlady z časopisu CHRYSANTHEMUM

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Homér
» narozeniny
Norian [14], Muchula [14], Terezka [13]
» řekli o sobě
Severka řekla o Erien, potulný bard :
Bard, se kterým si na toulkách životem ráda povídám...dělíme se o slova...ale i o světlo...děkuji za důvěru...i přátelství...;)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku