Můj první pokus o povídku nebo první kapitolu. Fáze jedna, překonání strachu z delších textů. Hodila by se mi rada i kritika, ať vím jestli má smysl pokračovat.Nechce mi to udělat okraje odstavce,i když je tam mám. V procesu.
přidáno 25.01.2023
hodnoceno 13
čteno 435(14)
posláno 0
Zvedl rozpálenou cigaretu z parapetu a zaostřil pohled na chlápky v autě před barákem. Byli tak nenápadní, až mu to vyloudilo úsměv na tváři. Musel se přes ně nepozorovaně dostat. No nic Richarde, není na co čekat. Živí nepočkají. Těšil se na víkend, i když věděl, že je to naprostá hloupost. Za posledních pár let v jeho kariéře detektiva bylo volno prakticky omylem a spíše obsahovalo pár týdnů ve špitále, než rekreaci. Jediné co ho uklidňovalo, byly procházky po hřbitově. Rajská zahrada s mrtvými, které už nemůže nikdo zabít. Uchechtl se sám pro sebe a radši přidal do kroku.

Kdesi na konci chodby vytrvale zvoní telefon...

V kanceláři šéfa oddělení vražd je přetopeno a stoh složek s případy se bortí pod vlastní vahou. "Haló? Tady inspektor Hardy, co potřebujete?" Po chvíli s povzdechem položil telefon a přemýšlel koho poslat k tak nestandartní vraždě. Nakonec se rozhodl, že pojede k případu sám. Aspoň vypadne na chvilku z kanceláře a napraví si náladu nějakou pořádnou snídaní s kávou.

Dav čumilů se tlačil dovnitř staré budovy divadla. Ochranka v podobě jednoho panáka se směšnou čapkou byla hrubě nedostačující. Než se Hardy prodral dovnitř, paparazzi už měli stovku fotek na titulní stránky. Ten parchant si teda uměl vybrat místo pro vraždu. "Mohli by jste laskavě opustit budovu? Všichni kdo nejsou od policie ven! Trochu úcty k mrtvé prosím! A uzavřete to tady sakra." Konečně se prodral k tělu. Jakýsi zamotaný kokon ženského pohlaví, zavěšený nad prkny co znamenají svět. Už viděl ty titulky. "Bože, to bude humbuk." Zašeptal rozmrzele inspektor.
Zároveň dorazila i vrchní ohledavačka mrtvol. Zrzavá, vysoká, přemoudřelá a maximálně spolehlivá čubka. Alespoň z Hardyho pohledu. "Diano fotky!" "Kde je kurva můj detektiv!" Pustil trošku hrůzy ven, aby nebylo pochyb, kdo to tu vede.

Konečně jsem dorazil na místo. Starýho řev byl slyšet až ven. Je ve svém živlu tlustoprd, ale svou práci umí, to se musí nechat. Rozhlédl se po okolí. Moc lidí, než aby to mělo nějaký význam. "K vašim službám pane" zasalutoval s cigárem v hubě, aby šéfa patřičně uctivě nasral. Tomu říkám načasování. Stejně věděl, že ho má tak nějak svým způsobem rád a nedá na něj dopustit. To on mu dal echo, že vnitřní na něj pověsilo ty dva blbce.
Diana už byla ve svém živlu. Kdyby nebyla tak ujetá, mohla fotit modelky. No paráda, co to tu máme...
Sexy motýl visel zamotaný v provazech ze stropu. Nějak mám pocit, že není první ani poslední. Musím sehnat někoho, kdo tyhle provazový legrácky umí a vyzná se v tom.
Lady D. jakoby věděla kam se jeho myšlenky ubírají. Vytáhla z kabelky kapesník, něco na něj načmárala a s mrknutím položila do jeho otevřeného zápisníku. Ta holka je prostě nejlepší. Na kapesníku stálo "Sejdeme se na pitevně" a srdíčko. Pod tím telefonní číslo a obrázek šibenice.
Po zapálení další cigarety se vydal směr telefonní budka. Zvedla to nějaká ženská,tak jí objasnil od koho má číslo a domluvil si s ní na večer konzultaci. Zrovna teď mu žaludek hlasitě oznamoval svojí existenci. Na rohu ulice stál stánek s hotdogama. Dal si double menu a šel si sednout na lavičku kousek od vlakového nádraží. Měl chuť i na panáka, ale slíbil sám sobě, že začne žít trochu zdravěji.
Další cigareta zpečetila jeho rozhodnutí. Vydal se na stanici pěšky,aby mohl chvíli dumat nad případem. Něco mu na tom nesedělo nebo spíš sedělo až moc.

Při příchodu do kanceláře ihned oslovil sekretářku. "Rito drahoušku, mohla by jste mi vyhledat případy související se svazováním a prosím zavolejte i jinam, ať víme jestli nejsme jen další štace nějakého vražedného ochotníka." Odcupitala na výzvědy a jeho kroky zamířily přímo na pitevnu.
přidáno 19.04.2023 - 23:39
Proč ne. Osobně mám docela slabost pro zvláštní detektivy. Jsem zvědav, kam se to posune.
přidáno 01.02.2023 - 11:09
Sasanka: Náhodou jsi mega super, rád tě čtu :)))
přidáno 01.02.2023 - 09:13
LudvíkRoiSoleil: Super, já jsem se totiž předtím ani nechtěla moc rozepisovat,ale teď vidím, že bez toho to nejde. Nejsem zrovna moc normální, takže asi o normálních věcech psát radši ani nechci a nebavilo by mě to. Rande snad jedině SF nebo F, možná horor jako písnička Motýlek od Landy. Na fantasy si přijdu stará,na sci-fi zas blbá... možná si budu muset vymyslet vlastní žánr :D Ne vážně,on není lenoch. Jméno herečky bývá už na plakátech a dveřích od šatny. Podstatný plky si zapsal a šel řešit rovnou to svazování a mentalitu vraha, než budou ty výsledky. Napětí by tam měla dodat ta vražda nebo náznak jak ji sleduje a pod. Hodně mi to pomohlo, takže zatím vod toho nejdu. Ale námět je to na knihu, takže bych měla zvolit jednodušší téma a zkusit si napsat povídku,tak abych jí zvládla dokončit se vším všudy. Díky žes napsal.
přidáno 01.02.2023 - 02:37
Sasanka: Vůbec nevím jestli ti to nějak pomůže, ale vymyslel jsem aspoň tohle:

Sexy motýl visel zamotaný v provazech ze stropu. Nějak mám pocit, že není první ani poslední. „Už ji máme ztotožněnou?“, zeptal se detektiv Richard. „Jmenuje se Claudia Welch“, odpověděl mladý poručík, kterého viděl poprvé. Takže mu vrtalo hlavou, jestli nováček nic nezvrtal. „Svobodná, žije sama. Tělo našel inspicient divadla v 7:15. V tu dobu chodívá na pravidelné obchůzky po divadle. Podle jejich kolegyň z divadla se z nikým nehádala, ale často za ní lezli muži. Dávali ji květiny a žádali autogramy. Posílali dopisy se srdíčkem.“ Pokračuje mladý poručík.
Diana vytáhla z mrtvého těla teploměr: „Zemřela večer někdy kolem jedenácté. Na těle žádné rány ani vpichy, udělám toxikologii. Pro výsledky si zajdi, nebudou dřív než ve čtyři.“ A mrkla na Richarda. Inspektor Hardy se upřeně podíval na Richarda: „Prověř alibi všech jejich známých i kolegů na večerní jedenáctou. Máš ten případ na starosti, tak to neposer. Starosta mě ugriluje, jestli ten případ neobjasníme.“ A naštvaně odešel ven směrem k médiím.
Richard se zamyslel. „Tohle asi nebude nikdo blízký. Spíš nějaký odmítnutý psychopat.“ Přemýšlí Richard nahlas. „Proč odmítnutý, detektive?“, diví se mladý poručík. „Podívej, jak ji do těch provazů zamotal ruce. Skoro jako loutku. A ty provazy jsou okolo ní jako by byla zakuklená. Chtěl ji ovládat a symbolicky změnit v loutku, proto je zakuklená. Vybírá si krásné a nedostupné holky. Věř mi mladej, tenhle zabije znovu.“

- Takže by pak dávalo smysl, proč bude hledat v databázi, jestli se nestalo něco podobného. Protože nevěří, že by to mohl být někdo blízký.
přidáno 01.02.2023 - 01:42
Sasanka: Navíc není důvod proč by nemohla existovat fantasy detektivka. Vlastně mam pocit, že existují. Takže to klidně může být vymyšlený svět, který bude fungovat podle tvých pravidel. Potom nevadí, když to město vlastně v reálu neexistuje.
přidáno 01.02.2023 - 01:20
Sasanka: Nejsem žádný odborník, ale jestli se můžu osmělit, tak bych radil do jiného žánru. Detektivka mi přijde moc těžká. Možná se ani tolik nesoustředit na žánr, ale na téma. Třeba něco ze života, lidských vztahů: zpackané rande, žádost o ruku, mamánek, nakupování s manželi, muž který se snažil vyžehlit manželčinu halenku a neuměl to, zpackaná dovolená, atd...

Úplně nejlehčí žánr mi přijde fantasy, protože si toho můžu hodně vymyslet. Nemusím se držet historických ani místopisných faktů, ani vždy tolik řešit jak něco doopravdy funguje. Stačí, když to působí uvěřitelně.
přidáno 01.02.2023 - 01:04
Sasanka: Nevadí, literárně ti to jde pěkně, psát umíš. Tak jak to je, to není špatné. Detektivku já osobně považuju za ten nejtěžší žánr, protože jde hodně o detaily, logiku, aby to zapadalo. Já si na detektivku moc netroufám.

Napětí je vždy způsobeno očekáváním "jak tohle jenom dopadne".

Ty umíš psát. To co jsi chtěla vyjádřit si vyjádřila jasně a srozumitelně. Jen hold tvůj detektiv se podívá na mrtvolu. Odejde do kanceláře a nechá to na sekretářce. Takže působí jako nekompetentní lenoch. Proto tam chybí to napětí.
přidáno 01.02.2023 - 00:37
LudvíkRoiSoleil: Dobře děkuji! Plus mi bylo řečeno, že na povídku tam není žádné napětí a mám tam zařadit i tu vraždu. Navíc jsem zatím totálně v háji s fakty. To město vlastně v reálu neexistuje,je to pokus o Noir. Měl být soukromý očko,ale to by se k téhle vraždě ani nedostal. To je přesně důvod proč se bojím dlouhých textů , protože úplně cítím, že na tom hořím jak papír.
přidáno 31.01.2023 - 22:03
Je to zajímavě vyprávěné a určitě má smysl pokračovat. Detektiv Richard mi přijde trochu ujetý, když ho uklidňují procházky po hřbitově, ale proč ne. Aspoň je tím zajímávej. Líbí se mi, že jsou postavy představeny jedna po druhé a mají kus prostoru pro sebe.

Ovšem Detektiv se jenom podíval na mrtvolu a odešel. Chybělo mi, že se nezeptal na její totožnost, kdo ji vyděl naposledy. Kdo jsou její příbuzní, kdo mrtvolu objevil. Jestli někdo z příbuzných nenahlásil, že ji postrádá. I když ohledání těla chvíli trvá, musí zůstat na místě činu, dokud nedostane aspoň základní informace o tom kdy odhadem oběť zemřela a jestli ohledávačka mrtvol může už teď vylučuje nehodu. A pro detaily ať si pak zajde.

Při vraždách jde o čas aby stopa nevychladla a proto se toho co nejvíc řeší na místě a mohlo se vyšetřování ubírat co nejdříve správným směrem.

Taky po příchodu do kanceláře určitě neoslovil sekretářku. Jenom soukromí detektivové mají sekretářky. Měla by to být asi policistka vykonávající spíše úřednické práce, jako procházení záznamů. Tuhle práci dělávají i sami detektivové, protože si práci často mezi sebou rozdělí.

Dohodl by se na místě s kolegy a rozdělili by si práci. Prohledávání údajů by dal někomu jinému na hrb hned na místě a on se věnoval obchůzkám. Navštívil by toho kdo oběť viděl na posled živou, pokud je ta informace už známá. Nebo by navštívil příbuzné.
přidáno 26.01.2023 - 14:27
Lenča: Né Leni díky,to jsem přesně chtěla. Ty dvě hrubky jsem sice opravila,ale s čárkami si nevím rady. Myslím, že jich tam mám spíš víc než míň :D Pokud se do toho opřu, budu muset začít u toho louskat učebnici českého jazyka ;)
přidáno 26.01.2023 - 14:24
človiček: Děkuji,nechám to pár dní a pak to překontroluji. Teď jsem slepá na chyby.
přidáno 26.01.2023 - 12:33
Moc hezky vyjadřované, jen pozor na ty hrubky a čárky ve větách. Třeba "visel" a kroky zamířily... Možná jsem s tím otravná, ale pokud hodláš brát psaní vážně, tak to má svou váhu. Jinak jsem zvědavá a těším se na pokračování :-)
přidáno 26.01.2023 - 01:01
Výborný, není co vytknout, fakt rozmanitost uhlů a vrstev příběhu. Jen si uprav časování .Druhý odstavec začínáš přítomností (dorazil jsem) a pak to skočilo do vyprávění v čase minulém. Nevím co ti tam sedne víc. Jinak klobouk dolů.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Loutkář : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Na křídlech vážky
Předchozí dílo autora : Sázka na červenou

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
wp-hasan [16], Weichtier [15], Joanne17 [15], Deviant [14], Elivei [12], Klaron [11], Mamka [11], shizuko [8], Ann(ah) [8], človiček [6], Antek [3], andrew_maxwell [1]
» řekli o sobě
Jsoucno řekl o štiler :
Kamarád ve zbrani, expert v kouzlení. Pár společných zážitků, které mě baví ještě teď. Jeho tvorba je v těchto končinách potřeba jako vodka na stranické schůzi. Cynik se skvělým darem dokonale a z fleku přetextovat jakoukoliv písničku.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku