Pokračování satirického odlehčení současné české situace. Absurdistán má novou vládu, repelent nezabírá, blíží se nepřátelé s výcvikem typu O a podle krizového štábu se vlastně nic neděje.
přidáno 27.12.2021
hodnoceno 2
čteno 380(4)
posláno 0
Jenže dál se už vlastně nic nedělo. Jak se blížily Vánoce, stánkaři z názvu trhů odstranili slovo „vánoční“, znovu si postavili vládou zbořené stánky a prodávali dál.

Prezident Absurdistánu znovu skončil v psychiatrické léčebně a mikrostátu se podařilo zasáhnout či zmlátit už i několik ministrů bývalé vlády, kteří moc nenosili nařízené ochranné masky. Noviny už začaly psát o tom, že repelent nezabírá a že je k ničemu, což jim částečně potvrdila i Martina Náhradní, ale se slovy, že dosud nevyzkoušená čtvrtá dávka už určitě zabere.

Předsedovi bývalé vlády se nelíbilo, že mu mikrostát kosí podřízené, a tak vydal prohlášení, že za to, že repelent dostatečně nechrání ošetřené, mohou neošetření, a nařídil povinné ošetření repelentem pro všechny důchodce.

Nově nastupující vláda slíbila toto nařízení okamžitě zrušit, jakmile se dostane k moci. A po pár týdnech se k moci dostala. Prezident Absurdistánu byl za doprovodu personálu psychiatrické léčebny převezen na Kocourkovský hrad. Při jmenování nové vlády musel být spoután ve svěrací kazajce, usazen na kolečkové křeslo a umístěn do průhledné hermeticky uzavřené bezpečnostní krychle, aby někomu neublížil.

Jakmile nový předseda vlády a jeho ministři dostali funkce, na slib zrušit povinné ošetření důchodců zapomněli a namísto toho znovu zřídili dříve zrušený krizový štáb, sestávající ze tří seismologů, pěti ekonomů, sedmi politologů, dvou egyptologů, dvanácti filozofů a jednoho senilního generála ve výslužbě.

Nově zřízený krizový štáb si nakoupil zahraniční noviny a prověřil situaci ve zbytku Evropy a v Egyptě. Dočetl se, že tam dorazily děsivé miliontiny miliardtiny vojáka mikrostátu s novým výcvikem typu O, jež vynikaly nevídanou rychlostí a novou strategií: nakopnout a utéct. Na rozdíl od chladnokrevných zabijáků s výcvikem typu D tolik nezabíjely, ale bez rozmyslu napadaly každého a většinou je nezastavil ani repelent. V každé zemi, kam dorazily, dramaticky vzrostly počty napadených. Krizový štáb tedy dospěl k závěru, že až tyto dílky vojska dospějí do Absurdistánu, vytlačí stávající zabijáky a nakopnou každého, mnohdy i opakovaně, ale většina obyvatel to přežije, takže se prý vlastně nic neděje...

Nová vláda na zjištění krizového štábu zareagovala předvánočním prohlášením, že nebudou vydávat žádná nařízení ani omezení a po Vánocích válka skončí. Zůstalo sice v platnosti povinné šťourání v nose pro repelentem neošetřené zaměstnance, ale ti si zvykli podplácet personál ošetřovacích středisek, aby místo nich bojovým repelentem zdarma ošetřil plastové figuríny a potvrzení o ošetření vydal na jméno podplácející osoby.

O Vánocích válka skončila a prezident Absurdistánu byl opět propuštěn z léčebny a přednesl další projev k lidu, jehož obsah odpovídal tomu, že ho pronesla osoba právě propuštěná z psychiatrické léčebny.

Po Vánocích vláda na svůj slib nevydávat nařízení či omezení zapomněla a vydala zcela novou sadu vládních opatření, která měla být podle slov na tiskové konferenci stručná, přehledná, logická a jednoduchá. Na 44 stranách předseda nové vlády popsal, že v pondělí a úterý bude smět v restauraci sedět u stolu šest lidí, od středy do neděle jen čtyři, příští pondělí a úterý znovu šest a pak se uvidí.

A po Novém roce čekalo školáky další šťourání v nose...

pokračování příště

přidáno 28.12.2021 - 12:33
Martin42: Děkuji. Také už mě ta myšlenka napadla. Ale nevím, zda se lidem za nějakých deset let bude chtít to číst...
přidáno 28.12.2021 - 10:08
Pobavilo jednou by z toho byla dobrá kniha

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Prokop z Absurdistánu (45) : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Prokop z Absurdistánu (46)
Předchozí dílo autora : Návštěva u Leokláry a Daniela (44)

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku