přidáno 20.02.2021
hodnoceno 19
čteno 470(20)
posláno 0
Láska je spatřit sen o lepším světě
A taky carpe diem, strachu navzdory,
Láska je věrnost snu o jedné větě
A dokořán otevřít všechny závory.

Láska je touha zemřít před svatou tváří
A taky neuhnout, když padá obloha,
Láska je plamen, co ve tmě stále září
A vřavu bitvy tiše prosí o Boha.

Láska je lítý boj o jednotu srdce
A oběť vody své žízni navzdory,
Láska je kráčet den po dni ruku v ruce,
I potom co ztratíme vítězné prapory.

Láska je kvést, až všechno lidské bolí,
Do výšin katedrál s dlaněmi od krve
A potom plný se dát jako poprvé
A v mořských vlnách být vodou a solí.
přidáno 26.07.2023 - 23:25
Výstižná.
přidáno 23.02.2021 - 09:59
loner: díky
přidáno 22.02.2021 - 21:35
plne slov, co neco rikaji. Dobre.
přidáno 22.02.2021 - 21:15
Orionka: Děkuju moc za všechny postřehy a připomínky. Vážím si toho. ;)
přidáno 21.02.2021 - 23:17
První půlka mě nadchla, je svěží, má šťávu. I když už tam se najdou klišé, ale ten náboj je převálcoval. Pak jsem se rytmicky zasekla na druhém verši třetí sloky - sedělo by mi tam "ochránit" místo jen "chránit". A najednou je těch klišé už moc a nejde je přehlížet. Srdce bolelo fakt už ve spoustě básní, chce to říct trochu jinak. Přesto musím říct, že mě to oslovilo a určitě je na čem stavět. Děkuji za možnost si tvou báseň přečíst.
přidáno 21.02.2021 - 18:39
Neu: bazi: bazi, omlouvám se pokud, můj komentář vyzněl kousavě, nebyl to záměr. Jsem vděčná za každou kritiku, protože myslím, že psát konstruktivní kritiku je náročnější pro toho, kdo píše (musí se opravdu zamyslet, co mu tam nesedělo) a že kritika autora posune víc než krásné a líbí. Takže to díky jsem myslela vážně a mrzí mě, že tě to tak rozčertilo. Nadruhou stranu přiznávám, že člověka potěší, když dílko potěší a má potom pocit, že možná má smysl tvořit. Neu, díky, že ses mě zastal, ale mrzí mě, že vás to strhlo do této nesmyslné debaty.
přidáno 21.02.2021 - 16:42
Neu: Píšeš opravdu velké hlouposti, omlouvá tě snad jen tvé mládí. Za velmi krátkou dobu, co jsem objevil tento web, jsem zveřejnil skutečně nemalý počet svých říkanek. Mj. byly hodnoceny víc než kladně, tedy se s dovolením tvou radou ohledně mého vlastního rozvoje řídit nebudu. A co říci k tomu, kdo je a nebo není lepší? No, já doufám, že tu nejde o nějaké závody ve veršování, kdy budou nakonec zveřejněni tři medailisté, že ne? Poesie je velmi subjektivní záležitost, někomu se zdá být dobré to, jinému zas ono, já bych si tedy tvrdit o druhých to, co o nich tvrdíš ty (že jsou zde mj. daleko lepší než já, nebo kdokoliv další), nikdy nedovolil, má dílka hodnotí zásadně komentující čtenáři pod básničkou a to je jediná objektivní stupnice, jakási zpětná vazba.
přidáno 21.02.2021 - 11:56
bazi: mistře zrovna ty toho napíšeš víc do komentářů než vytvoříš, takže na tvém místě bych se spíš věnoval rozvoji vlastního umění než kritice jiných (mj.daleko lepších)
přidáno 21.02.2021 - 11:29
Neu: autorka ví sama nejlíp, jak co myslela a určitě nepotřebuje tvoje právní zastoupení nebo dokonce institut tiskovýho mluvčího. vyjadřuj se k autorovi a jeho dílu a né ke komentujícím, zbude ti tak víc volného času na psaní, věř mi.
přidáno 21.02.2021 - 10:56
bazi: však ona není překvapená, ale ptá se, co bys ještě změnil v její básni :-)
přidáno 21.02.2021 - 10:44
Mizim Vdálce: schválně jsem se koukal, co je napsáno u té kolonky pod zveřejněným dílem a nápis hlásá "přidat komentář", nikoliv "přidat kladný komentář". Spousta autorů tu kolonku blíže nenastudovala a tedy mohou být překvapeni, když se v komentu objeví jiný než většinový text ala "líbí" či "krásné".
přidáno 21.02.2021 - 07:12
Miňko: Tak to jsem ráda
přidáno 21.02.2021 - 07:12
slavek: Taky děkuju. Těší mě, že někomu něco dala.
přidáno 21.02.2021 - 07:08
bazi: Díky za připomínku, šlo by to změnit. Ještě něco je tam nepatřičně?
přidáno 21.02.2021 - 03:13
Krásné verše, harmonie, hloubka. Věřím každému slovu.
přidáno 20.02.2021 - 22:24
Láska je prostě láska.
přidáno 20.02.2021 - 17:53
obrat "o jenom jedno srdce" je teda fakt příšernej...patřilo by se "o jedno jediný srdce"
přidáno 20.02.2021 - 17:19
Láska?...
Když muž saje mateřský prs v zánětu a pláče při tom, protože jí to hodně bolí. To je zvláštní pocit, když bolest lidi spojí. Když zraňuješ a tišíš zároveň.
přidáno 20.02.2021 - 16:45
Nádhera! Udeřilo a provrtalo se, rozedřelo i pohladilo.
Hluboce smekám, budu číst ještě mockrát... Díky.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Láska je? : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Stopy válek
Předchozí dílo autora : Tiše

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Martin Patřičný řekl o (ne)známá_firma :
Před pár lety literatura přežila i svůj šílený nadbytek, těch, kdo píší, začalo být víc, než těch kdo čtou…ale – došlo k něčemu jinému: Tak dlouho se čekalo, že knihu zlikviduje televize, že knihy a čtení změní čtečky a audioknihy, o internetu nemluvě. Ale njestalo se to. Co se stalo doopravdy? Proměna je v tom, že vyhrály ženy. A vůbec nejde a nešlo o nějaké zápolení či o vítězství. Prostě jen daleko víc žen než mužů kupuje knihy, daleko víc žen čte a dnes myslím že i víc žen píše. Ženy zkrátka převzaly žezlo i otěže literatury a muži se sami odsunuli na vedlejší kolej, mimo mísu. Co všechno se muselo stát a stalo se od těch časů, kdy muži psali skoro všechny knihy a stvořili i všechny ženské postavy, o tom mám pár poznámek pod článkem. Literatura, královna kniha, byla vždycky něčím a nějak „ohrožená“. Teď tedy odkládá brnění a obléká košilku a sukni. Proměna literatury začíná. Co přinese, bůh suď. Nebo spíš bohyně?
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku