ne ANO no ne
přidáno 21.10.2017
hodnoceno 28
čteno 1769(31)
posláno 0
Musím to říct, sorry jako
ANO volilo jen pako.
Sladký koblih pro voliče,
poslal národ teď do háje.

Tam zářit bude hnízdo čapí,
co živnostníkům plány zhatí.
Zloději věří jen ti hloupí,
on si prostě všechny koupí.

Z dlaně Slováka zobete,
však zjistíte, že EET,
je jeho lehkou prvotinou,
než černé mraky v jeden splynou.

Poznáte pak svoji blbost,
vzpomenete na minulost.
V hlavě máte pouze prejt,
teď nám bude vládnout šmejd.
přidáno 09.12.2017 - 17:54
no vidíš, aspoň máš nějaký názor. Co si budem vykládat, od číšníků přes taxikáře až po řemeslníky mě odírali bez uzardění.,takže chápu, že se jim EET nelíbí. Teď elektr. recepty, lidé jsou jednodušší a prostí, já se cítím s EET lépe. A Babiš? Co ty o tom víš, vy všichni soudíte, závidíte, ale váš práh poctivosti je zanesený až k futrům!! Více pokory by neškodilo nikomu, ale ta sama nepřichází... Nevidím mezi politiky nikoho koho bych mohl obhajovat a to zejména, protože jsem v ní byl a vím, co i se slušnými lidmi prachy a moc dělaj... ať už si pod tím představíš, co ti fantazie dovolí...
přidáno 17.11.2017 - 12:07
Anna Wolfgang Havranová- přeji hezký den ,souhlasím s Tebou naprosto ...a právě proto tito lidé ,kteří podnikají pro přivýdělek jsou pokud mají tento právní status -dle zákona (citace)- "tzv.Sezonní prodejci ,tj.lidé s občasným přivýdělkem ,který nemá pravou povahu podnikání "od povinnosti EET zproštěni ...a otázka nezní zda jsou podnikatelé dobří či špatní ,ale zda jsou poctiví či nepoctiví ....
přidáno 17.11.2017 - 11:15
wocell: Řekla bych, že je to tím, že ne každý podnikatel má dostatečné tržby na to, aby si mohl dovolit EET pokladnu a další potřebné věci. A nemusí to znamenat, že je to špatný podnikatel, jak se nám mnozí snaží namluvit. Znám lidi, kteří podnikají spíš proto, že je to baví, než aby si tím vydělávali na živobytí. Nebo třeba různé provozovny v malých vesnicích, tam se tolik peněz také nenasbírá.
přidáno 02.11.2017 - 20:39
prvni strofa se mi nejvic libila ...
přidáno 02.11.2017 - 20:17
No vidíš, a mně ani ten koblih nedali...
přidáno 25.10.2017 - 17:08
Anna Wolfgang Havranová: ahoj ,zdravím a přeji pěkný den ..popravdě - nechci polemizovat o soukr .podnikání ani o tom co někteří lide tak nemají rádi , a to EET ,sám podnikatel nejsem ,nicméně můj blízký příbuzný ano ,provozuje restauraci a s EET nemá dle jeho vlastních slov žádný problém...takže si říkám- proč s tím někdo žádný problém nemá a jiný naopak říká že to ničí podnikání...
přidáno 24.10.2017 - 19:44
Desátého října byl den soukromého podnikání. S kamarádem jsme to patřičně oslavili - koupili jsme si koblihu.

Začátek dobrý, pak už to poněkud pokulhává. S myšlenkou však nemohu nesouhlasit.
přidáno 23.10.2017 - 16:32
Meluzina: přeji hezký den ,s neměnností listiny práv a svobod či polemikou nad prospěšností obecného referenda samozřejmě v podstatě souhlasím ...s čím už souhlasit nemohu je ,že za tradičními stranami je čitelná ideologie ,jako bývalý volič jedné z nich jsem byl tzv.Opoziční smlouvou na přelomu století dostatečně poučen že pokud je pro tyto strany něco výhodné ,vymění ideály voličů za vlastní prospěch během několika hodin a dopady tohoto hybridního a zcela jednoznačně účelového paktu bez ohledu na vlastní voliče pod heslem - rozděl a panuj - cítíme dodnes a paradoxně právě současné volby toto politické kataklizma teprve mění ...vzhledem k tomu že v posledních dvou dekádách řada zemí Evropy zrušila své Horní komory parlamentu bez dopadu na úroven či ohrožení demokracie ,považuji obavu z případného zrušení Senátu za mylnou ,nakonec naše země fungovala před jeho vytvořením i bez něj zcela normálně a z principu ani několik komor parlamentu v kterých mají zastoupení tytéž pol.uskupení ještě nezaručuje a ani nemůže zaručit 100% demokracii...
přidáno 23.10.2017 - 13:42
Souhlas s Amelie M. Báseň není nejlepší, ale to rozhořčení je silnější)
přidáno 22.10.2017 - 23:41
kekebreke: wocell: V mém okolí se skutečně voliči SPD nepohybují (nebo o nich nevím) a vycházela jsem ze statistických dat, která zjišťovala oblíbenost stran u voličů z různých regionů, různého vzdělání, věku, apod. O tom, že tradiční strany se úspěšně zprofanovaly v minulých skoro třech desetiletích nepochybuji. Nicméně jsou tu ještě Piráti či STAN. Není třeba hned sahat po SPD. Ne, tradiční strany nejsou větším ohrožením demokracie, neboť se pohybují v demokratických mantinelech a to jim vyhovuje. Navíc je za nimi ideologie, která je činí čitelnějšími. Souhlasím, je potřeba omezit klientelismus, bojovat s korupcí atd. To je také třeba v programu Pirátů. Nebezpečí však tkví v obecném referendu o změnách ústavy (lid se rozhoduje velmi často na základě aktuálních emocí a velmi silnou emocí je třeba strach), zrušení Senátu (to vím u ANO, ale pochybuji, že by s tím SPD měla vážnější problém) či v omezení náboženského vyznání (Listina základních práv a svobod je nedílnou součástí Ústavy ČR).
přidáno 22.10.2017 - 21:21
wocell: Naprosto s tebou souhlasím. Lídři (i ti minulí) tradičních stran nahánějí hrůzu ohrožením demokracie, kdyby měli špetku svědomí řekli by, my jsme to pohnojili v minulých letech, současný stav je jen důsledek naších chyb,
přidáno 22.10.2017 - 20:59
kekebreke: Meluzina: souhlasím ,kritika obecně ,tedy i voleb či voličů je věcí zcela přirozenou ...nevím v jakém okolí se pohybujete Vy ,ale mne výsledek nepřekvapil ani v nejmenším, nebot slyším a vidím ,vnímám lidi kolem sebe takže o nějaké konspiraci nemůže být řeči a ani o tom že např.SPD volí nějací "venkovští nevzdělaní primitivní Pepíci" ,znám několik voličů této skutečně krajní strany a jsou to inteligentní lidé ,vědí že SPD nedokáže (a ani to nelze)splnit jejich sliby ,ale přesto to udělají a volí je...a proč ? tady je jádro pudla - udělají to protože mají mnohaleté zkušenosti a to i osobní s tím jak a na jakém základě fungují tzv.tradiční politické strany a to na všech úrovních státního zřízení ...a otázka vyvolá další otázky - nejsou vlastně tzv.tradiční strany stejným nebo dokonce větším ohrožením demokracie a budoucnosti země? stav naší společnosti není důsledkem vládnutí nově vzniklých stran ,je to výsledek vládnutí právě těch starých ,tzv.tradičních ,zkostnatělých a neschopných obrody a změny protože jsou ovládány zájmovými skupinami ,které si na své voliče vzpomenou jednou za 4 roky a pak si řídí stát jako trafiku ,jsou to oni kdo už v 90.letech vnesl do politiky pojmy jako - tunelování či střet zájmů - ale dnes bojíce se o své zvyklosti pokrytecky ukazují prstem na jiné ....takže pokud někdo dopomohl takové SPD k 11 procentům ,jsou to především oni sami...
přidáno 22.10.2017 - 20:37
Je to kampáň!
přidáno 22.10.2017 - 20:07
Děkuji za vaše názory. U většiny cítím stejný nesouhlas a nemilé překvapení s výsledky voleb. Stejně tak to sleduji i v mém okolí. Proto mě udivuje takový výsledek a takový markant vítězné strany. Skoro mně to navádí na konspirační myšlenky...
přidáno 22.10.2017 - 18:05
Meluzina: Tvůj komentář mi připomněl názory Karla Čapka, které už jsem málem zapomněl/a. Snad bych si měl/a zajít do knihovny některé z nich znovu přečíst...
přidáno 22.10.2017 - 17:55
Singularis: wocell: Kritika výsledků voleb a tedy i voličů je v demokracii v pořádku. Nikdo jim přeci nebrání vyjádřít svůj názor. Nikdo ovšem nemůže ani mě bránit považovat jejich názor třeba za výsledek povrchnosti, menšího rozhledu a právě u těchto voleb i černobílého vidění světa. No a já nemohu nikomu bránit, aby mě měl za nafoukanou pražskou krávu (i když bych dala přednost, aby to vyjádřil s nižší mírou vulgarity). Je však skvělé, když spolu dokážeme mluvit. Právě v konfrontaci se názory tříbí....
přidáno 22.10.2017 - 17:24
Singularis: i já děkuji za komunikaci ...
přidáno 22.10.2017 - 17:19
wocell: Moc děkuji za komentář. Trochu mě uklidnil. Jsem zatím v mezilidských vztazích dost nezkušený/á, takže bych asi ten rozvod opravdu očekával/a... Ale sympatizuji s odmítáním předčasných soudů.
přidáno 22.10.2017 - 17:09
Singularis: ano rozumím ,nemyslím však že by se Tvé popsání vlastní zkušenosti ,krásně rodově zdůrazněno :-) dalo jakkoliv zobecnit ..jedna negativní zkušenost - všechny negativní zkušenosti ....tak to v podstatě není a zavání mi to účelovostí ,,,v životě to takto nefunguje ,rozvedený člověk čeká od dalšího vztahu opět rozvod ? nečeká ..lidé vždy měli ,mají a doufejme že mít budou tendenci hledat alternativy k něčemu co považují za špatné ,souhlasím s Tebou že se může stát že špatné může být nahrazeno ještě horším ,jak nás učí naše historie ,ale také nemusí a může být nahrazeno něčím lepším ,ale ani v prvním případě to nezpochybnuje možnost hledání alternativy a naděje jako přirozeného procesu vývoje člověka potažmo společnosti ...proto odmítám unáhlené a předčasné soudy ..
přidáno 22.10.2017 - 16:54
wocell: Plně souhlasím s tvým komentářem i citátem Voltaira, jen mi chování voličů v letošních volbách připomnělo zkušenost z dětství, kdy jsem byl/a zvolen/a předsedou třídy prostě proto, že jsem spolužákům připadal/a schopný/á a zajímavý/á, a ukázalo se, že jsem schopný/á a zajímavý/á opravdu byl/a, ale zařizoval/a jsem všechno podle sebe a sobě podobných a nebral/a žádné ohledy na to, jak to vnímali či chtěli ostatní, a tak mě už po několika týdnech chtěli odvolat a vztekali se, že to nešlo. Zkrátka řečeno, rozhodnutí voličů navzdory osobnímu strachu z některých politiků respektuji, ale mrzí mě, že mi připadá, že velká část volivších voličů se zachovala jako nezkušené a nezodpovědné děti. (Což může být ale jen důsledek omezenosti mého pohledu, třeba mi časem něco "otevře oči" a pochopím to lépe.)
přidáno 22.10.2017 - 12:00
wocell: pokud se povznesu přes moje rozhořčení, musím s Tebou a Tvým komentářem do puntíku souhlasit. Velice dobře napsáno.
přidáno 22.10.2017 - 11:06
osobně odmítám jakoukoli relativizaci a černobílé vidění světa či politiky ,demokracie totiž není jen pro někoho ,ale pro všechny a proto zpochybnování správnosti volby at už kohokoli odmítám ,každý z nás je svobodný občan se svým svobodným a nezpochybnitelným právem volby ,když použiji jeden krásný citát z hluboké minulosti - "Nesouhlasím s tím co říkáš ,ale vždy budu bránit Tvé právo to říct " ...
přidáno 22.10.2017 - 10:59
Amelie M.: Singularis: Děkuji za sdílení mého zklamání
přidáno 22.10.2017 - 10:58
Singularis: Předpokládal jsem komenty na kvalitu veršů, proto jsem to zařadil, jak jsi správně zmínil, do kotce mezi ostatní/bez zařazení
přidáno 22.10.2017 - 10:11
Singularis: Neměla bych komentovat ve dvě v noci. Děkuji a omlouvám se. Pak jen sdilím zklamání z výsledků voleb....
přidáno 22.10.2017 - 09:51
no, není to úplně povedené, ale rozhořčení chápu :)
přidáno 22.10.2017 - 09:27
Meluzina: Možná proto je to "bez zařazení" a ne báseň...
přidáno 22.10.2017 - 02:27
Koukám, že volební výsledky jsou svým způsobem inspirativní. :-) Občas mi tam trochu skřípou rýmy...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Sorry jako : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Jak bude zítra.
Předchozí dílo autora : Když drak s vlaštovkou se potká

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku