Přeloženo z angličtiny (v zápiscích); inspirováno Angelou Carter a antologií finského podivna Lesní lišky. Spekulativní fikce.
přidáno 07.11.2016
hodnoceno 5
čteno 1181(16)
posláno 0
Říkají že v lese jsou vlci. Šedé, rychlé stíny, teď už jistě kost a kůže a šílené, šílené hladem. Nechoď do lesa, sežerou tě. Ale tvoje sestřička je vyhladovělá, zapadlé oči zamlžené a nevidící, a tak si pomyslíš– maso je maso. Vezmeš si svůj dlouhý nůž a plášť a vyrazíš do lesa, necháš svou sestru u ohně který jistě vydrží, musí vydržet než se vrátíš. Říkají že v lese jsou vlci - šedé, rychlé stíny, ale jediné stíny které vidíš vrhají nahé větve nad tvou hlavou - síť rozprostřená na zemi, chytá tvé stopy do měsíčního svitu. Nemůžeš vlky najít a vzpomeneš si, žes naposled slyšel jejich píseň už dávno, když byl měsíc pouhým srpem na holé obloze.V břiše tě hryže hlad a vlci jsou pryč, sežraní svými bratry nebo těmi, kteří mají víc než jen dlouhý nůž - maso je maso. Otočíš se na cestu zpět k vesnici, když tu se náhle pohne stín – šedý a rychlý – ale je to jen dívenka sbírající dříví, malá a chvějící se, jen o málo starší než tvá sestřička.

Nechoďte do lesa, jsou tam vlci. Šedé stíny, rychlé stíny a šílené, šílené hladem. Dostali ovčákovu nejmladší když byl měsíc plný.

Tvá sestřička už nehladoví a její oči se lesknou v měsíčním svitu, když se tiše proplétáte mezi stromy. Šedé stíny, rychlé stíny. Maso je maso.
přidáno 01.04.2017 - 06:04
Svědectví o kanibalismu?
přidáno 12.11.2016 - 08:17
Když se zamyslím, Angelu Carter v tom odhalím (viděl/a jsem Společenství vlků ( http://www.csfd.cz/film/4877-spolecenstvi-vlku/prehled/ )) - ano, ti nejhorší vlci mají srst uvnitř a dej si pozor na muže se srostlým obočím! Chudáci vlci... Lesní lišky v tom tolik nevidím. Závěr na mě moc nezapůsobil, spíš mi připadá, že by to mělo pokračovat, přinejmenším do momentu, než něco uloví, něco uloví je, nebo umřou hlady. (Jedna z těch variant určitě dříve nebo později nastane.)

Ale jako celek se mi ta povídka líbila, přestože v ní nebylo mnoho děje. Atmosféra se ti povedla, hodně mi připomněla film Vesnice http://www.csfd.cz/film/134055-vesnice/galerie/?type=1 ), odpovídá jak nevidoucí sestra, kost a kůže, šelmy v lese, kam se nikdo neodváží chodit, a to, že si vezmou pláště (v případě Vesnice jsou žluté, protože červené pláště nosí ty šelmy). Jen ten oheň neodpovídá, ale to je detail. Napadlo mě, že Vesnice by možná do finského podivna i docela zapadla... A moc se mi na tom filmu líbí i to, že nakonec má všechno docela přirozené vysvětlení.
přidáno 08.11.2016 - 09:22
finská inspirace je z toho cítít víc než dost.
přidáno 07.11.2016 - 21:39
Gerty: Jé, můj první komentář k próze! A konstruktivní! Přiznávám, že v interpunkci mám bordel a tím že píšu poezii se jí většinou nezabývám - navíc tohle dílko je překládané z angličtiny a čárky jsem nechala na místech, kdy byly původně... ještě si to projdu a opravím.

Díky za pozitivní ohlas, jsem ráda, že se podařilo popsat atmosféru a že závěr je jasný :)

Bodový systém ani tipy tu nemáme, ačkoli se o tom vede vleklá debata s Lukiem už docela dlouho - ale konstruktivní komentář který vyzvedne klady a zmíní zápory je podle mě možná i lepší.
přidáno 07.11.2016 - 21:30
Má to dobrou atmosféru. Na tak krátké dílko, které nemá kdovíjak promyšlenou dějovou linii, jsem se dobře dokázal vžít do popisovaného prostředí i děje. A i překvapivý závěr se ti tam vešel, to mě taky potěšilo, překvapivé závěry mám rád. Líbí se mi i opakování některých motivů.
Na druhou stranu máš docela hokej v čárkách, dost ti jich tam chybí a jedna přebývá - ale nevím jestli je žádoucí tady tenhle druh chybiček hodnotit nebo kritizovat.
V každém případě ale dobré dílko.

Ještě dotaz - je tady nějaký systém subjketivního hodnocení děl? Nějaká známka nebo body? Nikde nic nevidím, ale tohle bych hodnotil vysoko.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Holomráz : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : disent
Předchozí dílo autora : @bertolucci

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku