Nový písňový text, inspirovaný poetikou Tomáše Belka.
přidáno 27.09.2016
hodnoceno 13
čteno 1237(10)
posláno 0
AUDIO:
https://soundcloud.com/tomcortes/tom-cortes-pylna

Asi jsme večer byli v baru
a proto všude voní likér
Na stole miska kaviáru
a v ní jen trocha rybích jiker

Koukám jak z rodinnýho stříbra
stříbrná barva dolů teče
A já jsem od včerejška přibral
To poznáš až mě příště svlečeš


I tvoje křídla motýlí
jsme včera společně propili
Za zbylý mince tequilu
a v ní stopy od pylu


Asi jsme každý trochu blázen
říkáš když oblíkáš si šaty
a náušnice padaj na zem
- skoro bych věřil že jsou zlatý

Květina v předsíni se klaní
Zase se sama nezalila
Začíná derby Sparta-Baník
- už ani nevím žes tu byla


I tvoje křídla motýlí
jsme včera společně propili
Za zbylý mince tequilu
a v ní stopy od pylu


Máš dvoje kalhotky v kabelce
Přípravy na večer vrcholí
Seberem lezečky z koberce
a půjdem zdolat další vrcholy
přidáno 02.11.2016 - 20:42
Tom Cortés: Tak si poslouchám tu tvoji nahrávku a pročítám komentáře. Je to hezké a má to styl. Usmívám se některým námitkám Orionky, i když pokud jde o ten 4. verš, tak onoho tebou avízovaného významu bys lehce docílil drobnou změnou na: "V ní už jen trocha rybích jiker."
Stejně tak dvoje kalhotky v kabelce ještě neznamenají, že slečna je promiskuitní a chce ten večer stihnout ještě další schůzku. (Nepočítám s tím, že by pro ni každý projev lásky byl jen bernou mincí, jinak bys nepsal o misce kaviáru! Nevím proč, ale vybavila se mi teď "Dáma s kaméliemi"...Jenže i ona byla zamilovaná a zanedbala zákazníky!)
Mám pro to jiné vysvětlení: Slečna plánuje, že s tebou stráví víkend. Takže: Strávili jste spolu už v páteční večer, jedny kalhotky na sobotu, druhé na neděli, a ty třetí co má na sobě, si může přeprat v ruce a za dva dny jí mezitím snad uschnou...:-P
přidáno 23.10.2016 - 19:57
Třetí a poslední strofa ne, první, druhá, čtvrtá, pátá - sakra jo !! :-) Máš úžasný nápady.
přidáno 03.10.2016 - 12:06
Pro zájemce, přidána nahrávka:

https://soundcloud.com/tomcortes/tom-cortes-pylna
přidáno 29.09.2016 - 13:10
Orionka: Však máš pravdu, že to tam není řečeno, ale to je přece to zajímavé na takovém psaní - že všechno nevykecáš a necháš čtenáře domýšlet si. Když by sis to vyložila jinak a sedělo by to do napsaných slov, je to taky dobře ;)
přidáno 29.09.2016 - 12:46
Tom Cortés: Souhlasím, ten vztah asi bude trochu zvláštní, ale stejně to neříká nic o tom, že ona má vztah ještě s někým dalším, s kým taky nebydlí a jen za ním dochází a stihne obě návštěvy za jeden večer. Skoro mi to připomnělo jeden starší vtip o šikovné děvence :). Ale je to tvoje báseň a jen ty nejlíp víš, o čem píšeš - já jako čtenář se můžu jen podivovat, když mi něco nesedí.
přidáno 29.09.2016 - 11:31
Yanishka: Děkuji, paní! :*
přidáno 29.09.2016 - 11:31
Orionka: Přímo ne, ale myslím, že celkově ta atmosféra vypraví, že ona dívka za pánem chodí jen jako milenka. Ty jednotlivé strofy vlastně ukazují, že mezi hlavními postavami je děsně indiferentní vztah.
přidáno 29.09.2016 - 08:49
Tom Cortés: Áha :). A je tam ještě nějaká další stopa milostného trojúhelníku než ty dvoje kalhotky?
přidáno 28.09.2016 - 20:23
a já řeknu jen, že to máš pěkné :) byť už se dosti opakuju
přidáno 28.09.2016 - 20:17
Orionka: protože je to milostný trojúhelník :)
přidáno 28.09.2016 - 11:55
Asi to s hudbou bude jiné, ale já se přiznám, že tady vnímám vždycky text, s hudbou si něco pustím jen výjimečně a od tebe myslím zatím nic, promiň. S kaviárem už rozumím, lezečky - vrcholy taky (mátl mě tam ten koberec :)) a kalhotky... no dobře, tak plánuje víc návštěv, ale proč zrovna dvoje? :)
přidáno 28.09.2016 - 11:15
Orionka:
On není předlouhý, odpovídá totiž hudební frázi. Je mi jasné, že bez představy té hudby to může být obtížnější na uchopení, ale je to tak naprosto cíleně. snad to brzo zhudebním, pak sem dám odkaz ;)
Miska kaviáru, kde jsou jen rybí jikry... ty ses udivila nad tou logikou, ale ta podivná logika tam funguje trochu jinak: není účel ukázat, že se miska vyprázdnila, ale že to co jsme včera považovali za něco výjimečného, je dneska docela obyčejné. Včera bylo to "něco" mezi námi "kaviár", dneska je to prostě "hromádka rybích jiker".
Lezečky jsou boty na lezení. A dvoje kalhotky proto, že přece ta dívka neplánuje jenom jednu noční návštěvu :)
přidáno 28.09.2016 - 10:50
Ta poetika se mi líbí a forma jako vždy propracovaná, jenom poslední verš je předlouhý, "a půjdem na další vrcholy" by mi tam pasovalo víc. Ale zarazila jsem se na pár nejasnostech. "Miska kaviáru" je pro mě miska plná kaviáru, ne jenom s trochou jiker, logicky by tam mělo být spíš "miska od kaviáru". Netuším, co jsou lezečky. A taky přemýšlím, proč si brát do kabelky hned dvoje rezervní kalhotky, v tom verši by mi úplně stačily "další kalhotky". Ale to jsou detaily, pěkné to máš.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Pylná : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Kde jste tehdy byli?
Předchozí dílo autora : Možná bylo příliš slov

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Singularis řekla o Meluzina :
Skvěle ovládá kritické myšlení a polemiku, vyzná se v politice i literatuře, umí poradit a její rady jsou tvůrčí a hodnotné, stejně jako myšlenky v jejích dílech.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku