přidáno 10.12.2015
hodnoceno 18
čteno 1097(34)
posláno 0
Dějství první - vynecháme
je dost známé, obehrané:
klasicky a po staru
potkali se na baru.
Pak šli nocí po parku
všim' si jejího rozparku...

Ona:
Co blbneš? Mám tě na háku!
Myslím to vážně, fešáku!
Strč si ho zas do gatí
tohle na mě neplatí!

On:
No co ty seš za krávu?
Co dělám, dělám po právu.
Ukázala's mi půl těla!
Nekecej, taky's to chtěla!

Oni:
Nejspíš za to mohla sama
kráva jedna zmalovaná.
Přesně takové to patří
přisadí si drsní machři
a ženské, co se neurazí
když jim občas jednu vrazí
a všichni blbci
to už je taková tradice
a hlavně jich je u nás nejvíce.


ČTK zveřejnila výsledky průzkumu: Víc než tři pětiny dospělých v Česku si myslí, že si za znásilnění v jistých případech mohou ženy částečně samy. Díl odpovědnosti mají, pokud se buď chovaly koketně, nebo byly opilé, měly sexy oblečení, neřekly muži jasné ne, šly bez doprovodu opuštěným místem, či měly hodně sexuálních partnerů.

přidáno 31.01.2016 - 11:58
Nikytu: Děkuji za názor. Souhlasím, že každá situace je trochu jiná. A určitě se vyplatí obezřetnost a mnohému jde předejít. Ale stejně násilí zůstane násilím - v některých případech se dá vysvětlit a možná i pochopit, ale určitě ne omluvit.
Tohle dílko bylo reakcí na výsledky průzkumu, o kterém píšu v závěru.
přidáno 31.01.2016 - 00:43
Myslím, že toto téma nelze zobecňovat. Ty okolnosti, jak k tomu dochází, mohou být různé.
Nezbývá, než aby každá byla obezřetná a dvakrát si rozmyslela, co udělá. Některá rozhodnutí už totiž lze těžko vzít zpět a cena za to může být veliká.
A kdo má problém s tím, že mu pití (ne-li další látky) dělají problém, má se naučit znát svou míru, nebo být vždy ve společnosti s někým, komu může doopravdy věřit.
Je to ale složitá otázka. Situace se může vyvíjet všelijak. Někdy je to prostě asi osud, ale v mnoha případech si myslím, tomu lze předejít...
Díky za další dobré téma ze života, k zamyšlení. I toto potřebujeme.
přidáno 14.12.2015 - 16:30
Orionka: Joj, ten dovětek jsem přehlédl a tak jsem to vztahoval k těm, co to tu četli přede mnou:3 ženy a 2 muži.
1) Ani já neuznávám násilí a nikdy jsem ho v podobných situacích nepoužil, což mi připomíná Dikobrazí rubriku ze soudních síní a předsíní, kterou ty asi již nebudeš znát: Kdyby byl něco řekl, ale hned násilnit, to nebylo vůbec zapotřebí! :-)
2) Příměr "háravá fena", který tě pobouřil, byl pouze výstižným zhodnocením chování některých žen. Některé k tomu ani nepotřebují nic pít a jiné prostě pít neumí a ztrácejí sebekontrolu. :-(
Je faktem, že některé tím pro mne i ztrácejí svoji přitažlivost, stejně jako když začnou mluvit obhroubla až sprostě. "Vždyt jen k pláči je cena ženy, která zní hned prvnímpolaskáním strun a sní, že kolem ní se všichni muži tlačí..."(Už nevzupomínám, kdo to řekl, ale skrývá se v tom hluboká pravda..)

Jinak pro mne je nepřijatelné už ono "kráva jedna zmalovaná" či třeba "stará"! O anatomických přezdívkách nemluvě. Asi tak...
Hezký večer!:-)
přidáno 14.12.2015 - 13:49
shane: Těch 60 % jsou výsledky průzkumu zmíněného v závěru mého textu. Nevím o tom, že by se tato statistika změnila, a stejně je to jedno.
Zato mě zaujalo, že přirovnáváš ženy k háravým fenám. Mám k tomu dvě poznámky:
1. I kdyby se žena chovala jakkoli svůdně nebo vyzývavě, neopravňuje to k násilí vůči ní. Nikdy.
2. Nazvat takhle ženu může jenom ubožák.
přidáno 12.12.2015 - 11:44
Orionka: 60% hlasujících? A kdepak jsi zase tohle vzala, hvězdičko? Zveřejnilas to někde, kde se ještě boduje v [ %]? /Bývalo to, tuším, i tady, tedy před nějakým časem. Pak to Lukio zrušil, protože to bylo tendenční a zkreslující. Někdo nehodnotil úroveň, ale jen osobní sympatie k autorovi! /
jj, taky jsem se nad podobnými věcmi zamýšlel, ovšem neumím to tak skvěle podat a tak se omezuji na příspěvky z veršotepárny a odrazy vnitřní strany duše, někdo by to možná nazval "Růžovou knihovnou stárnoucího poety"...
Dnes jsem udělal výjimku, u Tebe i v chatu, kde reaguji na Homéra, který mne pasoval napřed na svůj noční děs, pak zase na drobného pupkatého staříka! Hahaha!!! Nejsem, doufám, ani jedno!
Dnes jsem na tom jako ony komentující čtenářky, tedy AmelieM, PrimaDen a Máta: Líbilo se mi to a donutilo mne to nejen k zamyšlení! Oceňuji právě u Tebe, jak krásně dokážeš podobná témata zpracovat. A není ani náhodou, že ty, co tu smýšlejí stejně, patří zároveň i k těm, co se zde projevují mně sympatickým způsobem...:-)
Konečně mi došlo s jistým technickým zpožděním těch 60%, které jsou již minulostí, takže si můžeš opravit statistiku! Hezký víkendík! :-)
přidáno 12.12.2015 - 11:20
shane: No hezky ses rozjel: "některé ženy se chovají jako háravé feny"... "podobné násilí vypadá tak nějak přirozeně"...hm... a mně pořád nebylo jasné, kde se těch 60 % hlasujících vzalo, tak dík za vysvětlení.
přidáno 12.12.2015 - 09:37
"Ovládej jazyk, břich a pohlavní úd!" pravil Zarathustra.
Bohužel, současníci už tak neholdují staré moudrosti a sebeovládání, trendem je žít a užít, co se dá a napodobovat to, co vidím kolem sebe a v médiích, abych nevybočil(a) z řady. Svůj podíl na tom má také nadměrné používání alkoholu i dalších omamných látek. Takže svůj díl pravdy má i Máta: Ony si ty holky zmalovaný, koketní a spoře oblečený vlastně ani neuvědomí, jak vyzývavě třeba působí na něčí podvědomé pudy, vždyť ony se přece jen taky snaží být IN! Mimikry? Nebo snad i jistý atavismus? Ono slovo v širším slova smyslu označuje často nečekaný návrat dávno zapomenutých způsobů chování, které v současné společnosti ztratily původní význam.> Ovšem kulturnost je jen pouhý nátěr, který se dost snadno rozpouští v alkoholu, zapomíná se na něj pod vlivem dalších drog, někdo v těch chvílích až palčivě pociťuje své potřeby ukojit tyhle pudy a jeho sebeovládání, měl-li vůbec nějaké, klesá na nulu.Takže na jedné straně se některé ženy chovají jako háravé feny, aniž by domyslely důsledky toho, na druhé straně je tu pozůstatek chování dávných divokých předků...Vzpomeňme slavnosti jara, které jsou v primitivních kulturách slaveny i dnes masovým pářením. Člověk se léta pyšnil tím, že se dokáže ovládat a dát svým pudům kulturní průběh, ovšem dnešní pokleslá doba, vliv omamných látek to, co vidíme v médiích, budí v někom dojem, že nic tak špatného nedělá, vždyť druhá strana si o to sama říkala! To je ten pokrytecký nesoulad dnešní doby, kdy na jedné straně zákon sice alibisticky něco zakazuje, na druhé se to tak často objevuje v knihách a ve filmech, že podobné násilí vypadá tak nějak přirozeně, jako součást života a tak se to i zakotví v podvědomí některých jedinců. Zcela čitelný podpis našeho “konzumního způsobu života“! :-(
přidáno 11.12.2015 - 10:34
Orionka: Máta: bohužel jsem nenašel ten komentář :P takže flamewar nebude...
přidáno 11.12.2015 - 10:32
Máta: Děkuji, moc pěkně jsi to napsala.
Technická nebo řekněme umělecká stránka je tady druhořadá, jde vlastně o "feministickou" agitku, aktualitku, která má hlavně poukázat na problém. Takže jsem ráda, že zaujala :).
přidáno 11.12.2015 - 09:57
No jasně, můžou, přece... protože jsou ženský, že jo... jaksi, už ze samého principu, přece... to že maj to... tento, provokuje, že? Pak ho má jeden udržet v kalhotách, když sou všude, přece!
Teď vážně, téma je to poměrně ožehavé, názor, že si za to žena může sama nejspíš nepochopím. Lecos popchopit dokážu, třeba takový "bitevní adrenalin" je pěkná sviň (ten je ale v dnešní době poměrně dost pasé), ale omlouvat to a hlavně házet vinu na oběť... ne to nejde. Vždycky je možnost volby. Postoj "On mě provokoval/a" je alibismus.
Technickou stránku nezhodnotím, ale obsahově se mi to moc líbí.

Severak: Jop, ten jsem zaznamenala, docela by mě zajímaly další reakce :-D
přidáno 11.12.2015 - 08:26
loner: Co máš proti mávání úsměvem? Bez něj by na světě bylo docela smutno :).
přidáno 10.12.2015 - 21:00
:)
No jasne, mohou si za to samy!
Jen tak si zamavaji usmevem,
Probudi smysly z temne strany,
Hraji v kostky s osudem .... :)
přidáno 10.12.2015 - 14:55
PrimaDen: Moc děkuji!
přidáno 10.12.2015 - 14:51
Také jsem ten průzkum četla a nechápu. Napsala jsi to skvěle:)
přidáno 10.12.2015 - 14:32
Severak: Díky za komentář, potěšil mě! Trošku jsem to upravila, snad k lepšímu. A určitě ocituj, bude mi potěšením... můžeš sem pak hodit odkaz? :)
přidáno 10.12.2015 - 14:31
Amelie M.: Děkuji, jsem moc ráda, že vedla i k zamyšlení, přesně o to mi šlo :). Snažila jsem se psát tak, jak se opravdu mluví, možná až moc...
přidáno 10.12.2015 - 14:24
souhlas s Amélií - obsahu není co vytknout, možná jen by někde stálo za to pohrát si se slabikami, aby líp plynulo.

PS: mohu tuto báseň ocitovat u jednoho dlouhého komentáře na zmíněný výzkum? (autora udám, pochopitelně :D)
přidáno 10.12.2015 - 13:57
.. tvá poslední sloka mluví za vše.. ;)

jinak jo, pokud budu lehký cynik, řeknu, že pobavila, nicméně donutila i k zamyšlení..

po technické stránce mám pocit, že bych možná někde lehce upravila slovosled, ale do toho at rýpou jiní.. mě baví studovat obsah :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Kráva jedna zmalovaná : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Zabít láskou
Předchozí dílo autora : Na paměť všech pamětníků

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku