Tuhle povídku jsem psala do soutěže na téma "Všude dobře... " Nejsem si moc jistá, jestli se povedla, tak budu ráda za váš názor :)
přidáno 29.05.2015
hodnoceno 10
čteno 1042(17)
posláno 0
Zavážu si druhou tenisku, na rameno si hodím batoh, na ledničku pověsím cedulku „Nikdy jsem tu neměla být“, prásknu dveřmi a jdu.
Řekli mi: „Všude dobře, doma nejlépe.“ Nejdřív mě to trošku zaskočilo. Vážně? A nespletli jste se? Doma nejlépe… U mě to tak ale rozhodně není! Naštěstí jsem bystrá dívka, takže mi brzy došlo, v čem tkví jádro pudla. Bydlím na špatné adrese. Jinak to být nemůže – moje doma je totiž očividně jinde než tam, kde jsem doposud žila. Vím, život je krátký, není nač čekat. Proto jsem už s ničím neotálela a vydala se domů.
Ale kudy? Pravá, levá, pravá, … Domů prý trefí každý. Já taky trefím domů – ale ne k sobě. Musím najít někoho, kdo mě tam zavede.
Zatímco jsem takhle uvažovala, nohy mě donesly až k silnici. Jezdí tu auta. Jdu blíž a stopuji je. Nějaké z nich přece musí jet mou cestou (ať už je to kudykoli).
Zastaví mi malé modré autíčko. Řidič otevře dveře.
„Kam to bude, slečno?“
„Domů,“ odpovím rozhodně.
„A kdepak to je?“
„Tam, kde mi bude nejlépe.“
„Tak si nastupte.“
Dívám se z okénka, jak svištíme kolem polí a jiných polí. Směju se, jaké jsem měla štěstí, že jsem hned narazila, na někoho, kdo trefí zrovinka ke mně! Cestou si povídáme o květovaných závěsech, rebarborové zavařenině, běláscích zelných, … zkrátka o všem, co v dnešní době stojí za zmínku. Bavíme se tak skvěle, že si ani neuvědomím, že jedeme několik hodin a už se začalo smrákat.
Najednou se skřípěním brzd zastavíme. Můj šofér vystoupí z auta a rozhlédne se na všechny strany, jako by se ujišťoval, že nás nikdo nepozoruje. Vylezu z ven za ním. Široko daleko není živé duše. Otočí se ke mně s omluvným úsměvem:
„Opravdu mě to mrzí, ale dál už vás vzít nemůžu.“
Vykulím na něj oči, protože stojíme právě uprostřed ničeho.
„Ale né! Nebojte se!“ dodává v zápětí, když si všimne mého výrazu, „dám vám něco, s čím budete doma raz dva!“
Šibalsky se na mě podívá a vytáhne z kapsy modrou tajuplnou tabletku.
„Vezměte si ji,“ řekne podávajíc mi ten modrý zázrak.
Vděčně ji od něj přijímám.
„Jak to funguje?“ zeptám se fascinovaně a nespouštím přitom z toho vzácného daru oči.
„Jenom to spolknete a než se nadějete, už jste doma – tam, kde vám bude nejlépe!“ vysvětluje mi, nasedá do auta a je v trapu dřív, než mu stačím vyjádřit své díky.
Stojím osiřelá na kraji opuštěné silnice. Z dlaně se na mě směje malý modrásek, jako by se těšil, až bude ve mně. Vezmu ho mezi dva prsty, opatrně položím na vypláznutý jazyk, POLK – a je ve mně! Ale i tam se směje dál. Musím se smát s ním. Jak jen to bylo jednoduché!
Slunce už zapadlo, zbyly po něm jen červánky, které se roztahují po celé obloze. Lehnu si doprostřed silnice. Zavřu oči. Pevně. Je to tak skvělý, skvělý pocit. Už za malinkou chviličku budu doma…
přidáno 23.11.2015 - 23:23
Skvělý od začátku do konce ;)
přidáno 31.10.2015 - 21:57
Whetley: to znamená "reaguji, ale bez komentáře"?
přidáno 31.10.2015 - 21:51
...
přidáno 15.10.2015 - 22:44
Severak: řidič ve skutečnosti zkažený je, protože modrá tabletka, ikdyž by se tak nedopatřením na první pohled mohlo zdát, není viagra, ale droga (takže odhad byl správný)
přidáno 15.10.2015 - 22:34
pro příště doporučuji použít starý dobrý minulý čas. V přítomném čase se píše celkem špatně, zvlášť nastane potřeba vyjadřovat dva časy najednou (minulý + přítomný nebo budoucí + přítomný) tak to dělá problémy.

Kromě toho - moje duše odchovaná televizníma detektivkama čeká řidiče - vraha. A záverečná modrá tabletka mi zas zavání drogama. :-) Ale neber to jako bernou minci.

Protože ta prostřední sekce o zavařenině a běláscích vypovídá o tom, že je to povídka psaná z nezkaženého pohledu dítěte, takže tam sakra žádný zákeřný řidič-vrah nemá co dělat.
přidáno 30.05.2015 - 15:58
I mně se líbila, jen tak dál!
přidáno 30.05.2015 - 11:42
Jiří Turner: Děkuju za názor a za tip. :)
přidáno 30.05.2015 - 10:50
mě jsi vtáhla, líbí se mi :)
přidáno 30.05.2015 - 09:53
Myslím, žes to napsala hezky. Povídka vůbec není lehký žánr (ač si to mnozí myslí). Nejsem asi ten kompetentní něco o povídkách vysvětlovat, ale i na internetu je řada návodů na tvůrčí psaní. Stojí za to si je pročíst.
Pro takovýto krátký typ povídky najdeš snadno postupy, které ji ještě vylepší.
Třeba mohu doporučit:
http://www.mamtalent.cz/povidka-neni-snadny-zanr.phtmlpovidka-ne
ni-snadny-zanr.phtml?program=1&ma__0__id_b=11075&ma__0__id_kp=37
014
přidáno 29.05.2015 - 18:28
Za mě skvělé, "tajemné" fakt můžu :) Ten konec na mě působí opravdu silně...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Cesta domů : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Rozbuška
Předchozí dílo autora : Holčička

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
Le Jerrr řekl o Adrianne Nesser :
Anet... " upe nejvíc v pohodě holčina"--- takoýhle komentář by byl asi v dnešní době populární a zcela normální, ale myslím, že bude prostě stačit když napíšu: " Anet, seš super holka a moc si tě vážím, tak ať ti to zůstane....Už teď, i když mám ještě opici jak hovado, se moc těším na tu oslavu v Díře!!!: )
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku