... som vždy chcela ;)) Odkaz pre Puera: Je to fikcia.
přidáno 28.05.2015
hodnoceno 13
čteno 945(19)
posláno 0
Smie nesmelá poetka,
platonicky zaľúbená
do utrápenej duše básnika (životom
sprevádza ho totem vlka), aspoň
tajne dúfať, že raz spozná, ako
chutí umelcova láska?

Je si celkom istá, že
ak jeho srdce získa,
budú sa krásne rýmovať, no
fakt, že ho naozaj chce milovať,
nesie v sebe vyššiu mieru rizika, ako
keď sa žena zamiluje
do obyčajného smrteľníka.


V predstavách oddáva sa snom,
ako im je dobre samým dvom,
že počas milovania
nádherne spolu ladia...

Je vnútorne presvedčená, že ak
stal by sa realitou tento vzťah,
bola by to dokonalá inšpirácia
do ďalších veršov a písania.

Ona však nemá potuchy,
či On vôbec tuší, čo
odohráva sa v jej duši.






přidáno 30.05.2015 - 15:17
puero: V pohodě. :) Pak to chápu.
přidáno 30.05.2015 - 14:39
puero: Každý z nás má svoj spôsob tvorenia, čo sa mňa týka, ak by som nepísala úprimne, nevedela by som si vlastné verše obhájiť sama pred sebou. Viem, že sa to nikdy nebude (a ani nemôže) páčiť každému. Je to proste fakt. Svoj okruh čitateľov mám a aj ich pozitívne reakcie na moje básne mi už neraz zabránili skončiť s písaním.
přidáno 30.05.2015 - 12:49
Stačí. Co by byl vlk bez smečky. A s tou intimností, no, však jsme se o tom bavili už hodněkrát. To je prostě věc přístupu k poezii. Třebas puero to má nastavené jinak: jemu je v poezii upřímnost spíše ukradená, hlavní je ten dopad jaký to dílo má na svého konzumenta. Může být nastokrát vylhané, ale jak má myšlenku, zapůsobí víc než nějaká upřímnost, kterou stejně dříve či později může někdo zpochybnit.
přidáno 30.05.2015 - 12:37
puero: Umouněnka: Hlavne sa nepobite, prosím! ;) Viv, súhlasím s Tebou, poézia odráža moje najvnútornejšie pocity, inak básne písať neviem... a ak to urobím, neúprimnosť z toho iste cítiť, takže sa fikcii snažím vyhýbať. Ospevovať prírodu som skúšala tiež, ale vôbec to nedopadlo dobre. Tome, ver, že zďaleka nie si jediný taký "s propminutím debil", už mi to vytklo veľa ľudí. Inak písať neviem, teda aspoň poéziu nie, už som to skúšala. Nie je bohviečo ísť vždy s kožou na trh a je často ťažké (aspoň pre mňa) odhadnúť mieru intimity znesiteľnú pre čitateľa, keďže aj tú hranicu má každý človek individuálnu. Jozef Urban napísal, že "Básnik musí čitateľa pustiť do vlastnej spálne". (Utrpenie mladého poeta) Čo sa tých totemov týka, donedávna som ani netušila, že existujú, ale Vlk patrí k silnejším totemom, hoci napr. Medveď je silnejší. Vlk osamote veľa nedokáže, preto vyhľadáva svorku, s ktorou je skoro neporaziteľný. Stačí?
přidáno 30.05.2015 - 11:33
slnečnica: Čím se projevuje vlk jako totemové zvíře?
přidáno 30.05.2015 - 11:30
Umouněnka: Ten s prominutím debil jsem byl já. :) Ovšem ta kritika osobního přístupu byla zaměřená spíš na ochranu soukromí než na vliv na umělecké ztvárnění.
přidáno 30.05.2015 - 10:32
Kdo ti vytýká, že tvé básně jsou příliš osobní? Ledatak nějakej debil, s prominutím. Poezie snad je od toho, aby mapovala osobní, zcela subjektivní a do sebe zahleděný pocitový plky! Né každý v poezii musí opěvovat přírodu, či vykreslovat politickou situaci. Osobní podání toho svého je nejlepší! :)
Ač fikce, radím - nezačínat si s básníky! Většinou nejsou použitelní pro život. .:P
přidáno 29.05.2015 - 14:29
Lenča: Hádam sa niektoré sny splnia... a ďakujem. :)
přidáno 29.05.2015 - 12:31
Nádherná báseň. Taky stále sním... .)
přidáno 29.05.2015 - 09:42
Yana: Ďakujeeeeeeeeeeeem! ;)))
přidáno 29.05.2015 - 09:26
Hm, že působí je jasné, že by si ji měl přečíst ten, komu je de facto určená, je ještě jasnější, já to vidím tak, že tvoje poezie skrývá tvá nejvroucnější přání a vše co se v tvém krásném nitru odehrává, hlavně není to nahodilé, nicméně, já bych básníka nechtěla, bohéma to ano, jo, ještě až ho budeš mít, myslím opravdu budeš psát ještě krásněji, báseň se hezky čte a závěr je krásný
přidáno 28.05.2015 - 20:31
Orionka: Celá moja doterajšia próza je fikciou. Nezverejňujem ju na psancoch. A čo sa poézie týka, X-krát mi bolo vytknuté, že moje básne sú príliš osobné. Už dávno som uvažovala nad tým, že by bolo fajn žiť s niekým, kto by tiež tvoril - aspoň by ma pochopil. Teší ma, že na Teba pôsobí vierohodne.
přidáno 28.05.2015 - 17:36
Na mě působí velmi věrohodně, jako ostatně všechno, co jsem od tebe zatím četla. Nevěřím jedině té větě v anotaci. Odkdy píšeš fikci? :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Ľúbiť básnika : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Čakaj ma... (Preklad K. Simonova)
Předchozí dílo autora : Ďakujem!

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Chloé [12]
» řekli o sobě
Sebastián Wortys řekl o Singularis :
Systematick-á/ý genderfluid intelektuál fascinovan-ý/á veřejnou hromadnou dopravou, kter-á/ý mě kontaktoval(a) v reakci na závěr knihy Vtiposcifilo-z/s-ofie a mou aktuální poptávku po lidech společných zájmů. Díky n-í/ěmu jsem se, podobně jako Severak, dozěděl o psanci.cz.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku