(všem mým spřízněným duším)
přidáno 07.02.2015
hodnoceno 20
čteno 1321(19)
posláno 0
Neznám Tvou podobu -
ale znám Tvé oči...
Neznám Tvou osobnost -
ale znám Tvou duši...

Když se Tvé oči
do mé duše zahleděly -
vyšlo v ní Slunce -
a můj svět
byl zase
celý


přidáno 11.02.2015 - 08:05
Zamila: Milá Zamilo, vytvořila jsem skupinu "Srdce nesoudí" jako pokus o azyl pro básně, které nemají ambice být "kvalitní", ale "jen"autentické... Moje básně zachycují momentální pocity jako fotografie - a já na nich nechci nic měnit. Pokud máte pocit, že takové básně nemají na Psancích místo (byť jen maličký kouteček, v podobě skupiny "Srdce nesoudí") - můžu ze Psanců odejít, abych nesnižovala kvalitu a úroveň literárního serveru. Nic jiného dělat nemůžu. Nepovažuju se za básníka a nemám ambice jím být. Zachycuju jen svoje pocity v daném okamžiku - tak, jak to je. Pokud to v někom zarezonuje, mám z toho radost... pokud ne, nevadí mi to (každý jsme jiný). Jde mi o SOUZNĚNÍ, ne o SOUZENÍ. Pokud je to nepřijatelné, tak jsem tu asi špatně.
přidáno 11.02.2015 - 00:31
Krásná závěrečná pointa. První polovina básně lehce klišoidní, ale asi jsou to prostě klasické pocity ... Každopádně bych do poezie vůbec nepsala velké "T" ... je to lehce rušící. /A hrrrr do mě :-D /
přidáno 08.02.2015 - 20:52
Lenča: Ano, stalo... a ne jednou. Stává se mi to velmi často - a v jednom případě to bylo velmi výrazné, dlouhodobé, na dálku... a nebylo to úplně příjemné, protože ty pocity byly dost těžké.
přidáno 08.02.2015 - 19:49
Lenča: Vítej v ezoterickém mariáši! Na otázku odpovím ano, ale je to už dávno...K vyloučení "opisování" jsme si to dokonce napřed napsali na papír a pak porovnali. A to mezi námi nebyl žádný předchozí vztah! Funguje to někdy i na dálku...:-)
přidáno 08.02.2015 - 19:24
shane: Ailin: Když už jsme u těch mystických setkání - stalo se vám někdy, že jste cítili něčí pocity a on zase vaše?
přidáno 08.02.2015 - 18:49
Ailin: Znám to moc dobře! Jak jsem Ti psal ve vzkazu, čtu zrovna Minulé životy od dávné kamarádky, Zdeňky Blechové. Vlastně se mi s ní stalo něco podobného, i když jsem to svedl na lákavou vůni jahod, co jsem měl v ešusu. Byly z mého záhonku u ústředny, kde jsem pracoval. No, ona se změnila, je z ní taková duchovní bytost, objevila u sebe vlohy k automatické kresbě a dalším věcem, úspěšně podniká...:-)
Občas se mi stane, že se na mne někdo zadívá a usměje se a já netuším proč, zvlášť je-li to hezká žena či dívka. Je to milé, beru to jako nový impulz do života, ale nesnažím se z toho nic vyvozovat. Možná to lze vysvětlit právě minulými životy, ale ty současné už mají každý jiný směr...Ale je to milá energetická vzpruha a námět k zamyšlení. Stejně jako když mi někdo zcela neznámý v písmenkách dává najevo přízeň a já vlastně netuším proč...Mohu jen oplatit stejným, ale nic násilím neměním...:-)
přidáno 08.02.2015 - 16:51
shane: Stalo se Ti to někdy? Potkáš člověka, vidíš ho poprvé v životě. Víš bezpečně, že se neznáte, a přesto... je Ti TAK blízký... Přemýšlíš, odkud ho znáš. Podíváš se mu do očí. Očima se propojí vaše duše - a Ty najednou víš, že ho znáš - ale ne z tohoto života. Neznáš jeho (současnou) podobu, ale znáš jeho oči. Neznáš jeho (momentální) osobnost, ale znáš jeho duši. Vaše podstaty se tak důvěrně znají - ale vaše "povrchy" ne. A o tomhle je tahle báseň... ale klidně v ní můžeš vidět i cokoliv jiného, s čím máš zkušenosti Ty :) .
přidáno 08.02.2015 - 14:25
Ailin: No, z té první sloky bych usuzoval na tu fotografii, sama píšeš: Neznám Tvou podobu.:-)
Jinak bych asi souhlasil s Amelií, že Tvé básně v kombinaci s obrázky připadají člověku takové známé a blízké, na nic si nehrají a vzbuzují sympatie...
A obrázek mi připomněl báseň Na břehu řeky Svratky, konkrétně: I za slunného léta je zde zvláštní stín...:-)
přidáno 08.02.2015 - 08:29
Amelie M.: Díky za blízkost, Amelie... :-)
přidáno 08.02.2015 - 08:28
shane: Nene, lásku přes internet jsem tím opravdu nemyslela: právě oči a duše se poznají většinou až při pohledu z očí do očí v osobním kontaktu (i když uznávám, že výjimečně se to dá nacítit i z fotografie). Fotku jsi mohl "zahlédnout" leda tak tady na Psancích - všechny fotky, co tu mám, jsou moje (a na téhle jsem dokonce i "já" :-D ).
přidáno 07.02.2015 - 22:28
povětšinou nemám k tvým básním, co dodat.. jsou mi blízké a tak nemusím.. krásné..
přidáno 07.02.2015 - 22:13
Ailin:
Skoro to připomíná Lásku přes internet...:-)
Jinak, ten obrázek jsem už někde asi zahlédl. Nebo mi to něco připomíná jen kvůli tomu stínu?
Krásná slova! Je zajímavé, kolik takových spřízněných dušiček člověk potká, třeba jen v písmenkách a i když je možná nikdy nepozná, nebo mu zase zmizí v písmenkovém moři, hezká vzpomínka zůstává a zanechá tam uvnitř něco nepopsatelně krásného...:-)))
přidáno 07.02.2015 - 21:27
korálek: Díky - jsem ráda, že Tě oslovila :)
přidáno 07.02.2015 - 21:27
Lenča: To velmi dobře znám... je to nesnesitelná bolest. A jediná spása je právě ve vědomí toho, že je to jen na chvíli a jen naoko.
přidáno 07.02.2015 - 21:18
krásně napsané, moje téma :-)
přidáno 07.02.2015 - 21:00
koiška: Ne tak docela... ale krásné je už to, že jsme se potkali :)
přidáno 07.02.2015 - 20:59
vanovaso: Je to vzpomínka na jednu dávnou chvíli - ale krásné je, že tento pocit se opakuje čím dál tím častěji... :)
přidáno 07.02.2015 - 20:17
Nádherné, mám slzy v očích. Spřízněné duše se najdou a poznají na první... pocit.
Horší je, když se musí rozejít. Byť jen na chvíli a vlastně jen naoko...
přidáno 07.02.2015 - 19:20
Aspoň někomu to vyšlo. Krásné šťastné konce.
přidáno 07.02.2015 - 18:37
a svět je zase v pořádku... jj, nádherná, ale já se stále opakuju... ;-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jak moc Tě znám... : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Na město jaro dýchá...
Předchozí dílo autora : Tichem

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku