přidáno 02.07.2014
hodnoceno 11
čteno 917(17)
posláno 0
Význam dnešního snu hledám ve snáři,
i když zcela tuším jeho výklad.
........................
Má zbytečně brzká ranní vyjížďka k notáři,
abychom společně sepsali úmrtní listinu.
Naší rodině zemřela macecha ze stáří.
Podpisem radostně potvrzuji, a ani necítím vinu.
Spěchám zpět domů na společný kar,
kde místo smutku převládá veselí.
Stejně se VŠICHNI cítíme jako na oslavné hostině
a víme, že ta sůva pod drnem byla svině.
..........................
Nadějně listuji na stranu o úmrtí
a ucelení mě zevnitř velice drtí.
Volno si beru na celý den z práce
a vše zařizuji tak obrace.
..........................
V nesprávný čas jsem otěhotněla
a v nemocnici podepisuji papíry.
Z budovy vycházím tak, že jsem potratila
a stále mladičká se cítím jako kus špíny.
U večeře to oznamuji příteli.
Jeho nálada klesá velice rychle.
Je to naše poslední společná večeře
a on mě označil za soupeře,
za bezcitnou bestii
a já si na budoucí SAMOTU připiji.
přidáno 04.07.2014 - 09:22
Homér: Rozhodně si nehraji na vševědoucího, rád vyjadřuji názor a myslím, že by bylo dobré, kdyby tak činili více i druzí. Tedy, vyjadřovali názor na básně, ne invektivy na jejich autory, které vůbec neznají. Když něco nevím, v klidu přiznám, že to nevím i patnáctileté holce.
S vědomím, že jsem zapomněl co je kar dovedu v klidu žít i psát básně. Zkus i Ty, Homére, v klidu žít s tím, že jsou lidé, kteří píší jiné básně, o básních jiných jinak přemýšlí a své názory jinak prezentují (a zapomněli, že je kar vedle ledovcového kotle i pohřební hostina:-)).
Tak tedy ještě jednou: nehraji si na vševědoucího, ani na velkého básníka, ani na Homéra.
Měj se hezky, rád si od tebe přečtu i hodně drsný komentář na svoje dílo, ale o tom kdo jsem mi nepiš. Je to ztracený čas. Vím lépe než ty, kdo jsem.
JT
přidáno 03.07.2014 - 19:37
Jiří Turner: Hraješ si tu na pana Všemurozumim a přitom nevíš, co je to kar...ve svých letech...jak chceš potom psát básně, když neznáš význam slov. Dolina, kotlina, spěchá se spíš do, než na. No v těch horách je nejlepší kar obejít, pokud pokračuješ dál, jinak se jedná o zbytečnou ztrátu výšky, ale jezera v nich? Paráda. Na dědovo karu jsme nakonec byli taky docela veselí, babi říkala, že by to tak chtěl.
přidáno 02.07.2014 - 21:11
Máš sice i lepší díla, ale tadyta také není k zahození. Máš v sobě víc a ty to víš ;) :*
přidáno 02.07.2014 - 15:07
Drzost díla je slušná, formální stránka skřípe. Něco do sebe to ale má, hlavně ze začátku :-) Trochu toho beatu tam je ... ;-)
přidáno 02.07.2014 - 14:51
Zdenička: No je to tak. Nevěděl jsem to a nenašel jsem si to. Díky.:-)
přidáno 02.07.2014 - 14:42
Jiří Turner: Kar je pohřební hostina. Jinak děkuji :-)
přidáno 02.07.2014 - 14:25
Tedy, ne že by to byla nezajímavá a všední báseň :-) Po obsahové stránce je to pro mě trochu překotné, ale fajn, formálně se tvá báseň pohybuje na hraně únosnosti práce s jazykem, významů slov a logiky slovních spojení. Chvílemi i za hranou :-) Copak je to ten "společný kar"? Já (i slovník) to známe jen jako ledovcovou dolinu. Že bys spěchala na společnou ledovcovou dolinu se mi nezdá:-)
přidáno 02.07.2014 - 12:52
VKate: Dobře :)
přidáno 02.07.2014 - 12:51
Anička: opravdu? :) nebo to myslíš ironicky?
přidáno 02.07.2014 - 02:33
tak nějak mi připadá, že tomu něco chybí. možná to je pravidelnost veršů a přesnost rýmů, nebo naopak volný verš. anebo je to možná nedostatek pocitů. ale každopádně piš a uvidíme, až si od tebe přečtu něco dalšího :)
přidáno 02.07.2014 - 01:04
Dle mého vkusu..

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Uspěchaná interupce : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Nezapomínám!
Předchozí dílo autora : Denní povyražení

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku