přidáno 06.01.2014
hodnoceno 15
čteno 1619(23)
posláno 0
Celou noc jsem nad tvojí fotkou seděl
Nečetl mezi řádky, ale něco jsem věděl
Bylo to už dávno, stále se to semnou točí
Tenkrát jsem poznal dar a sílu tvých očí

Poprvé jsem se do nich zadíval
Ponořil se hluboko do dálky
Měsíc na nebi náhle ubýval
Dva modré krásné korálky

Viděl jsem v nich strach a starosti
Ale taky pocit štěstí a radosti
Byly tam stíny lásky ukryté
V slzách tam někde zalité

Šel z nich žár jako z krbových kamen
Světlo, život a jasný plamen
Dost zažily a hodně milovaly
Tohle všechno mi v noci žalovaly

Plné vášně, někdy sladce touží
Jako dvě hvězdy na cestu mi svítí
Já prošel suchem i velkou louží
Mají duši, mají srdce a něco cítí

Uronily slzy, které se vpily do polštáře
Víčka je však tiše zakryly
Davály mi úsměv na mé tváře
Potmě, zavřené a mě se tolik líbily
přidáno 07.01.2014 - 22:39
Líbí se mi :-) Jen by to možná chtělo trochu důraznější závěr ... Ale pěkná básnička :-)
přidáno 07.01.2014 - 15:58
Jiří Turner: A vidíš! To já si třeba nemyslím - přeci jen volný verš tě volně nechá dát dohromady myšlenku, naučíš se na něm používat básnické prvky, etc. Je prostě lepší pro vypsání (pásma!) než vázaný, nad kterým musíš (!) přemýšlet, jinak ti uteče smysl, rytmus, rým a báseň se tím stane devalvovanou.
přidáno 07.01.2014 - 11:30
Plamen v srdci, ale není tam nic moc dalšího...
přidáno 07.01.2014 - 00:29
The secret one: Dekuju, vazim si toho :) Nemyslim si, ze ta kritika je neco spatneho. Taky kdyz jsem poprve cetl ty komentare, tak jsem zrovna neskakal radosti, ale myslim, ze kolegove chteji pomoc, ze to nemysli zle. Jestli maji ty zkusenosti a nejaky ten cas pisou, tak je dobre, ze to takhle reknou. Vsak by mohli mlcet a to by bylo spatne ... Kazdy ma svuj nazor a proc ho skryvat, vazim si toho, ze to dokazou napsat ... Nekoho to treba posune dal a nekoho ne. Zalezi jak to prijme ... Nemam jim to za zle :)
přidáno 07.01.2014 - 00:08
Mně se třeba líbí :) ... je pravda, že rytmus by se dal zlepšit. To ano. Ale zrovna já, jakožto úplný nováček, do toho nemám co mluvit.
Co se ale nebojím tvrdit je, že tady koukám na tu emocionální stránku. A ta se mi líbí hodně. :) Každý netouží být v rýmu perfektní. Občas člověku pomůže, když najde někoho, kdo ho pochopí. Kdo bude vědět, jak se cítí. To byl hlavní důvod, proč jsem se registrovala já. Když ten zmatek v sobě člověk zveřejní, i když anonymě, tak mu to pomůže.
A nechci být nějak netaktní pánové, ale kdyby mě takto natvrdo někdo zkritizoval hned na začátku, tak už raději nepíšu vůbec.
Takže ještě jednou a naposledy - mně se líbí. ;)
přidáno 06.01.2014 - 23:27
Homér: Náčelník Holá Ruka: Král Slova Kuba: Hezká diskuse, dovolil bych si přispět poznámkou, že je opravdu třeba, aby autor piloval rým a rytmus, nicméně volný verš bych nedoporučoval. Ten je pro ty, co ve verši vázaném nemají už co zdokonalovat.:-)
přidáno 06.01.2014 - 22:08
Stefi: Dekuju, to potesi ... :)
přidáno 06.01.2014 - 22:02
Já nejsem žádnej básník, když je toho na mě moc, tak se z toho prostě vypíšu, ale tohle je krásný, takový odzbrojující :))
přidáno 06.01.2014 - 19:25
Co cítíš, v první řadě, pochází z tvé hlavy (i když idealisti a romantici tvrdí, že je to srdce - PRD!). Takže proč to v té hlavě chvilku nepodržet nebo, když to neudržíš v hlavě, na papíře? Psát básně z fleku, jak je cítíš - to je panečku umění, které by každý básník chtěl ovládat. A kdyby ještě k tomu byly dobré! Jé to bych chtěl!
V druhé řadě - každý z nás píše dle života. Co jiného máme z čeho bychom inspiraci tasili? Boží vůle to nebude...
Ve třetí řadě Homér nebyl schopen tvé dílo vstřebat kvůli nedokonalosti - avšak on mluví o formě, kdežto ty mluvíš o pointě.

Pokud chceš psát básně, ale k rýmu jsi ještě nedošel (Mě cesta k nějakému soudnému rýmu trvala prakticky třináct let života (a to s ním ještě ani zdaleka nejsem hotov, řekl bych)) zkus verš volný, který ti tvé psaní z duše dovolí ještě lépe. Ba co víc - i Homér si tvá díla přečte!
přidáno 06.01.2014 - 18:55
Náčelník Holá Ruka: Diky, tak nejak s tebou souhlasim, ale ja nepotrebuju psat slozite a premyslet nad tim ... Pisu jednoduse to, co citim ... Ne to co si vymyslim v hlave. Pisu podle zivota ... Proti Homerovi nic nemam. Kazdy ma svuj nazor a ne vsem se bude libit to, co jeden napise ... :)
přidáno 06.01.2014 - 18:02
Inu, pane Králi, souhlasím s Homérem - přece jenom napsal Ilias a Oddyseu a to jsou díla vskutku vydařená! K umělosti veršů, o které mluví - myslím, že jsi ho zle pochopil. Ono není těžké zrýmovati seru v šeru, co naseru, nepoberu. Eru, eru, eru, eru, eru, eru, eru, eru. Stejně tak tvé rýmy mají podobně nedomrlý proces. Opravdu je ta báseň odfláklá. Zasloužila by spoustu práce - jelikož já ji četl, můžu slavnostně říct, že by nebyla špatná, nebýt tohoto. - krom toho my psanci jsme odsouzeni k tomu číst i díla, která se nám nelíbí, by jsme našim soupsancům mohli pomoci ku zdokonalení.
přidáno 06.01.2014 - 17:39
Homér: Diky za nazor, ale pisu to vzdycky jen ze zivota. Zadne umele rymy tam nejsou. Ale to nepochopis ... A kdyz se ti to nelibi, tak to necti ... Rozdeluj a panuj, pis nebo maluj, bud Dablem nebo Bohem, zavri oci a sbohem ... :D
přidáno 06.01.2014 - 16:30
Po pravdě? Třeba v těch řádcích i něco je, ale ty umělé rýmy to strašně kazí, já už to pak ani nemůžu číst, rovnou sklouzávám na konce veršů a možná zbytečně to na první pohled odsoudím, ale nejsem odborník. Víš kolik lidí už napsalo oči točí, vždyť to už je lidovka.

Holka modrooká
nesedávej u potoka
holka modrooká
nesedávej tam.

V potoce se voda točí
podemele tvoje oči
holka modrooká
nesedávej tam.

Pokud tě tohle baví, tak v tom jeď, jen bych zkusil hledat něco originálnějšího, zkrátka ses s tím nesral.
Jako nejoriginálnější je snad louží - touží. Kamen, plamen, ámen.
přidáno 06.01.2014 - 16:11
Homér: Co nééééééééééééééé? :D
přidáno 06.01.2014 - 15:54
Nééééééééééééééééééééé

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
NEJKRÁSNĚJŠÍ OČI : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Noc hříšné touhy
Předchozí dílo autora : LÁSKA AKORDŮ

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
štiler
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
GULI řekl o kmotrov :
Kdyby byl kmotrov můj soused,tak by jsme určitě toho boha-neboha objevili..možná v tom půllitru piva..protože jsme na podobné pantheistické vlně..:-)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku