aneb dost možná úvod budoucí knihy
přidáno 30.08.2013
hodnoceno 6
čteno 955(9)
posláno 0
Stejně tak jako malíř malující podivné portréty, podivně podobné právě jemu, i spisovatel, ten kdo píše, píše nejčastěji o sobě. Jak by také ne. Je to svět, který je mu nejblíže, a který dost možná jako jediný, je s to opravdu pochopit. A to ještě v tom lepším případě.
I já budu vyprávět o sobě. O sobě a nikom jiném. Možná, když se vše opravdu zadaří, ukáže se, že samu sebe neznám a pojedeme tak společně v příběhu, který bude více váš než můj vlastní.
Vycházím však z toho, že se znám. V průběhu přesto dojde k heuréka momentu, a voalá, to, co bylo výchozí pravdou, už tak není. Kdo je ta holka, o kom to píše, koho to zajímá? V horším případě zůstane vše pozitivní a krásné, v lepším pak morbidně násilné, přitahující masy. Veškeré násilí a strach z ubližování vyleze na povrch, a vy společně se mnou objevíte radost z vlastních násilností. Nejprve myšlenkových, později i skutkových. Vše, co vám kdysi, jednou u babičky na návštěvě, jindy ve snu, prolítlo hlavou, vše se naplní, stane, odehraje. A vy přestanete být pouhými pozorovateli laciné zábavy a vezmete zbraň do rukou. „ Já bych nikdy přece nemohla vystřelit na živého tvora.“ Ruce od krve a vlasy schované pod nánosem peří. Pták? Nebo dětská peřinka? Zachraňuji lidské životy tím, že je ničím v jejich prvopočátku, v momentě, kdy udělají první krůčky.
přidáno 10.04.2016 - 12:55
no... a kdy bude první kapitola? :-)
přidáno 02.09.2013 - 21:00
Má to jeden obrovský klad - je to krátké :-)
přidáno 02.09.2013 - 18:25
Severak: myslím si, že něco chtít je základ...zklamání se není třeba bát, je součástí života, ale život bez naplňování svých snů, chtění ..asi nejspíš nebude Životem....inu, kdo ví :-)
přidáno 02.09.2013 - 18:23
Vladan: Každý má jako "terapii", to co ho nejvíc baví...zatím to ale utrpení není nebo jo? :-)
přidáno 30.08.2013 - 13:31
Pokud bereš psaní jako svou terapii, počítej s tím, že tobě přinese úlevu, ale pro čtenáře bude čtení nejspíš utrpením. :-)
přidáno 30.08.2013 - 08:32
,,V horším případě zůstane vše pozitivní a krásné, v lepším pak morbidně násilné, přitahující masy." - tahle myšlenka mě zaujala.

Jinak co v životě chtít? Nic. To pak člověk nemůže být zklamaný, že to nepřišlo.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
PRVNÍ KRŮČKY : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Modlitba nevěřících
Předchozí dílo autora : Po prospaném dni

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Ellisabeth
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
colorka řekla o Králíček :
Ali, jsi jedna z nejhodnějších slečen, který jsem kdy potkala. Jsem moc ráda, že tě znám, protože můj život bez tebe by byl jak kafe bez cukru. ;)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku