Globální oteplování je od počátku připravená a účelová lež.
přidáno 16.08.2013
hodnoceno 4
čteno 1688(10)
posláno 0
Žijeme ve světě, který je pro naši planetu dosti atypický, vezmemeli v úvahu její historii. Ona zelená kolébka již považujeme za normální, je ve skutečnosti přechodnou záležitostí. Lidská civilizace se vyvinula v krátkém meziledovém období, které trvalo asi 12 tisíc let a které již patrně končí.

Posledních 10 tisíc let bylo ve srovnání s uplynulími 100 tisíci lety dobou extrémního tepla. Takové podmínky panovaly naposledy někdy před 120 tisíci lety. Tehdy bylo na Zemi přibližně takové teplo jako dnes a to zhruba po dobu 15 tisíc let. Pak se planety opět zmocnil led.

Do sedmdesátých let se vědci domnívali, že se blíží doba ledová. Ale Římský klub už v roce 1968 napsal:
Sjednoťme národy proti vnějšímu nepříteli, buď skutečnému nebo k tomu účelu vymyšlenému. Při hledání nového nepřítele, který nás sjednotí, nás napadlo, že se k tomuto účelu dá využít znečištění, hrozba globálního oteplování, nedostatek vody, hladomor a podobně... Skutečným nepřítelem je však lidstvo jako takové.

Globální oteplování již není pouhou teorií o klimatu, proměnilo se v ostře sledovaný politický spor dnešní doby. Odlišné názory jsou označovány za neoprávněné. Všeobecně se tvrdí, že vliv člověka na klima je prokázán.

Současné oteplování probíhá 200 let. Před dvěma sty lety skončila tzv. malá doba ledová.

Ve 14. století sužovali Evropu kruté zimy (zamrzání Temže).

Malé době ledové předcházelo naopak příznivé období (pěstování vína v Anglii) s teplotami vyššími než jsou dnes - Středověké klimatické optimum.

K největšímu nárůstu CO2 došlo mezi lety 1905-1940, kdy se průmyslová výroba rozvýjela jen v malé části světa.

Profesor Man, vytvořil graf teplot na časové ose (za období posledních dvou set let). Výsledkem byla přímka, která na konci vystřelila prudce nahoru a vytvořila tvar hokejky. Problém byl ovšem v krátkém časovém období, které Man do grafu zahrnul. ICPP (mezinárodní panel pro klimatické změny, který se proslavil například aférami Klimategate a Glaciergate) tento hokejkový graf převzal a udělal si z něho svojí bibli.

V období před Kambrickou explozí nových živočichů, byla koncentrace CO2 v atmosféře 15x vyšší než dnes. Během následujících 100 - 150 mil. let ještě vzrostla na 20ti násobek dnešních hodnot.

Další pohyb se udál před 400 miliony let, kdy koncentrace CO2 naopak razantně poklesla. Tato doba se shoduje s rozmachem cévnatých suchozemských rostli. Tehdy se půda začala stávat zásobárnou uhlíku uzamčeného v uhlí, ropě a plynu.

V období 400 - 150 mil. let tento úbytek CO2 také podporovalo vyzdvihávání a vrásnění Himalájí. Toto zvětrávání umožnilo různým chemickým uhličitanovým cyklům odebírat z atmosféry CO2 rychleji, než byl vulkanický systém schopen dodávat. Historického minima CO2 v atmosféře bylo dosaženo před přibližně 60 mil. let.
přidáno 21.08.2013 - 18:09
Vladan: Tak tohle pro mě byla novinka :)
přidáno 21.08.2013 - 08:25
Vladan: Znám. Od Kremlíka že?
přidáno 20.08.2013 - 20:09
Zkratkovité (tudíž ne zcela nepřesné), ale budiž.
Znáš tohle?
http://www.klimaskeptik.cz/

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Globální podvod : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Hidžra 622
Předchozí dílo autora : Jeden život 21

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku