tak další povídka z mé sbírky. Snad se bude lílbit :) díky za přečtení, popř. komentíky
přidáno 05.08.2012
hodnoceno 4
čteno 977(9)
posláno 0
Obyvatelé Darkvillu byli dnes od rána na nohou. Ve městě se schylovalo k oslavám „Krvavých dnů“, k oslavám, které trvaly celý týden. Po tu dobu, roku 1637 docházelo k vyvraždění všech nepohodlných a nebezpečných stvoření. Lidé toto oslavují jako svátek, jako radostnou událost, aniž by měli potuchy, co se tehdy doopravdy dělo. Léta se vypravuje, že to byly dny „lidského“ vítězství. Skutečnost, že lidem, přeskočilo, a ze strachu a podezření zabíjeli sami sebe, zůstala a zůstává utajena. A tak jsou Krvavé dny které se slaví vždy od 24. června do konce měsíce velkou slávou. Obyvatelé zdobí ulice a domy různými pestrobarevnými ozdobami, pouštějí veselou hudbu, děti si hrají v maskách na zombie a upíry, pořádá se průvod plný masek a žongléru, atp., je to svým způsobem obdobný svátek jako Halloween. Kdyby jen tušili, že v tyto dny ani ta stvoření nezahálí. Tyto oslavy jsou pro ně žně.
Všechnu tu parádu a pestrobarevné klišé s ironickým úsměvem sledoval Dason, který mířil do svého oblíbeného baru na panáka a sbalit pár koček, trochu si užít. Byl oblečen do černé saténové košile, kterou měl rozepnutou do půlky hrudě, a černých džínů. V jiné, než černé barvě nechodil. Na očích měl tmavé sluneční brýle, které byly jeho nedílnou součástí. Za bílého dne, na slunci, totiž měly Dasonovy oči červené zbarvení, na znamení krve a jeho pravé existence. Všichni upíří byli tímto způsobem postiženi. V noci a v potemnělé místnosti se upírům zbarvily oči většinou do jejich přirozené barvy, kterou měli ještě jako lidé. Když Dason vstoupil do dveří, zamířil k baru. Bar byl plný, sedělo zde několik mužů i žen a tanečnice usilovně předváděly své dovednosti, i přednosti. Dason zde býval častým hostem. Spíš než obyčejný bar, to byl striptýzový klub, kam se chodili pobavit lidé obou pohlaví.
Dason nebyl žádný svatý už za svého života a po něm si dokázal užívat ještě víc. Sedl si na vysokou barovou židli, a opřel se o pult.
„Chris, zlato, nalij mi skotskou,“požádal pohlednou blondýnku, a koketně se na ni usmál.
„Dasone, tebe jsem tu dlouho neviděla. Už jsem myslela, že´s na nás zanevřel,“odvětila a podala mu skleničku s alkoholem.
„To víš, hodně práce. Na tebe bych, kotě, přece nezapomněl,“ušklíbl se a jemně zatřásl dívčinou bradu.
Přípravy trvaly až do setmění, kdy lidé netrpělivě očekávali průvod a Dason po očku pozoroval dění venku. Společně se sourozenci tušil, že oslavy Krvavých dnů se neobejdou bez nějakého toho útoku, pomsty, vraždy či jiného podobného napadení všech, kteří přežili, nebo zkrátka obživnou. Z toho důvodu byla Cornélie,Aaron i Jenny od rána v ulicích.
„Zúčastníš se průvodu?“ Zeptala se Chris Dasona, vracejícího se k baru se dvěma spoře oděnými holkami, které se po něm lačně plazily.
„Ne, co bych tam dělal? To je jen pro snoby a naivky, že jo, holky,“odsekl již silně posilněný chlastem. Christine nic neodpověděla. Položila na bar poslední umytou pivní sklenici a odebrala se k oknu společně s pár hosty, aby sledovali průvod plný veselících se barevných masek, žonglérů, kejklířů, žen a mužů v dobových kostýmech, atp. Jak se průvod blížil ke konci, něčeho si Christine všimla. Poslední skupinka lidí v rudých kápích byla odlišná. Byli úplně poslední a postupovali za sebou v přesně uspořádaných řadách. Obličeje jim zakrývaly kapuce, ale bylo zřetelné, že hledí do země. Když průvod zmizel v dál, skupinka se zastavila a zůstala stát u Christinina baru. Hosté si pořád mysleli, že se jedná o součást oslavy, smáli se, bavili, a postupně se vraceli zpět na svá místa, jen Chris to připadalo divné. To už ale vycítil i Dason. Jeho upíří smysly zapracovaly. Zpozorněl. Odehnal dívky, se kterými se dosud bavil a pohlédl směrem ke dveřím a ke Christine, jež neustále hleděla z okna.
„Co se to děje? Co to má znamenat?“ Poznamenala Christin.
Dason došel k oknu, a odstrčil Chris, aby lépe viděl, co se děje. To, co se dělo venku, nebylo příjemné ani jemu. Lidé v kápích obklopili bar ze všech stran a skupinka započala sypat na zem neznámou černou látku kolem budovy. Druhá část držela v rukou svíčky a se sklopenou hlavou něco odříkávala. Návštěvníci baru byli tímto řádně znepokojeni. Nahrnuli se k oknům a mluvili jeden přes druhého. Divili se, co se děje. Tanečnice seskočily ze svých míst a všechny si sedly vedle sebe do kouta.
„Jdu tam! Tohle není vtipné,“rozhodla Chris, odhodlaná vyjít ven. Dason ji však zastavil.
„Zůstaň tady!“ Přikázal ji.
Tušil, že tohle je vážné.
„Dasone,co je? Co jsou ti lidé venku zač?“ Zeptala se s obavami.
„Řekni lidem, ať zůstanou v klidu a odveď je dozadu,“přikázal ji a sám zamířil ke dveřím.
Christine se dál nevyptávala. Přikázala vyděšeným hostům, aby se co nejrychleji odebrali do zadní části místnosti. Dason došel ke dveřím, ty však nešly otevřít. Ať to zkoušel jakkoliv, neotevřely se. Přiběhl k oknu, ale vzápětí uskočil. Černá látka na zemi začala hořet neuvěřitelnou rychlostí. Kol baru se objevily asi půlmetrové plameny. Lidé v kápích neustále hledíc do země, hlasitě mumlali nějaké nesrozumitelné žvásty.
„My chceme pryč, co se to děje, proboha, my chceme pryč!!!“ Křičeli vyděšeně lidé uvěznění v místnosti.
„Uklidněte se, dostanu nás odsud!“ Rozkázal Dason.
„Kdo jsou ti lidé a co od nás chtějí?“ Zeptal se Dasona jeden muž, řádně rozčílený. Jeho otázku náhle zvenku kdosi zodpověděl.
„Dasone, zdravím. Vím, že jsi tam, poznáváš mě?“
Dason rozpoznal ženský hlas. Položil si hlavu do dlaní.
„Lilian, co chceš? Ty jsi přece mrtvá!“
„Ano, teoreticky jsem. Ale víš, co je za den. Dnes mne roku 1637 upálili. Nyní nadešel čas mé odplaty. Nyní se, já a mí stoupenci, pomstíme všem, kteří jsou vinní za mou smrt.“ Křikla žena, zpod červené kapuce. Jako jediná hledící na budovu. Dason, stojící za oknem na ni zlostně hleděl. Došlo mu, že těmi stoupenci, myslí ty „poslušné ovečky“, které ji vyvolaly.
„Dobře, to že nenávidíš mě, to chápu, mě nemá rádo hodně lidí, ale co tihle lidé uvnitř? Ti za nic nemůžou!“
„Nad věci jako vždy, viď? Myslíš, že ne? Přesně na tomto místě mě zabili a vy jste tu postavili tuhle špínu, a aby toho nebylo málo, jsou s tebou v jedné místnosti. Což pro ně znamená jistou smrt!“ Mluvila žena.
Dason si vzdechl. Věděl, že tohle nezvládne. Chtěl se přenést za Cornélii s Aaronem,ale Lilianino obranné kouzlo mu v tom zabránilo. Lilian byla mocná čarodějka, která měla, jak vidno, silnou základnu lidí, kteří v ní věřili.
„Nepřeneseš se, Dasone, jsi tu uvězněný, stejně jako ti ostatní, zemřete!“Křikla a zasmála se.
Dason vytáhl mobil, rozhodnut zavolat Jenny nebo komukoliv jinému. Byli odříznutí od jakékoliv komunikace. Panika uvnitř byla nesnesitelná. Okna se nedala otevřít a plameny stoupaly do výšky. Čím usilovněji Lilianini stoupenci odříkávali jakési zaklínadlo, tím více se plameny zvyšovaly. Pomalu ale jistě nebylo vidět nic než oheň. Ženy hystericky brečely a muži plni strachu rozčíleně křičeli na Dasona
„Na co čekáme? Tak jim ho vydáme,“křikl jeden chlap a bezhlavě se vrhl na Dasona, odhodlaný ho napadnout. Uchopil sklenici a chtěl jej praštit do hlavy. Tohle Dason nevydržel. Ohodil muže do vzduch tak silně, až jeho tělem rozbil police se skleničkami a láhvemi, umístěné nad barem. Veškeré sklo se s hlasitým rachotem roztříštilo na zem. Dřevěné police se rozletěly na kusy. Lidé zděšeně vyhrkli. Dason se na ně nenávistně ohlédl. Po proměně. Z očí mu kapala krev a na tváři se opět zjevily černé žíly. Uvěznění lidé jak na povel ztichli. Venku mají pomstychtivou čarodějnici a uvnitř krvežíznivého upíra. Chris, která měla Dasona svým způsobem ráda, vytřeštila oči. Nikdy by ji tohle nenapadlo. Držela se v objetí společně s tanečnicemi a tiše se všechny modlily.
„Dostanu nás odsud, jen se uklidněte! A o tohle,“poukázal na útočníka, který ležel za barem s řeznými ranami způsobenými střepy, „ať se už nikdo nepokouší! Nebo se neovládnu, a zabiju vás všechny na místě!“ Ušklíbl se.
Lidé přestali skoro až dýchat, jak se báli. Dason otočil hlavu zpět ke dveřím, kterými procházel dým. Slíbil jim, že je zachrání, ale sám nevěděl jak, a moc času neměl. Rozhodně ale nezdechne. Ne dnes, a ne tady.
přidáno 03.01.2013 - 23:37
alexis: Celkem dobré, ale umístil bych to někam do známého, domácího prostředí: mnohem větší strach máme, když hoří náš barák, než...:-)
přidáno 15.08.2012 - 09:32
Čtu to ráda, ale teď nějak nestíhám. Líbí se mi obsah, to co napsal Vladan jsem zběžně projela, a je fajn, že to takhle rozebral. Máš to pro příště. Já si takových rozborů cením, ale nemám na ně čas.
přidáno 06.08.2012 - 11:33
Vladan: díky za sáhodlouhý komentář a kritiku, souhlasím, že v určitých úsecích to opravdu vyznívá "hororově", přeci jen, píšu, co mi na jazyk příjde...jsem ráda, že to někdo čte důkladně a pečlivě i hodnotí :)
přidáno 06.08.2012 - 11:27
Chtěl bych ve vyjadřování začínající autorky vypíchnou několik málo chybiček (zlomek celkového množství), které dokonale kazí styl vyprávění a ze povídky dělají horor sám o sobě :-):
„Byl oblečen do černé saténové košile, kterou měl rozepnutou do půlky hrudě a černých džínů.“ V této větě je velice důležitá čárka (před „a“). Ona totiž udává smysl věty. Pokud ji tam neuděláš, tak to „a černých džínů“ je součástí vedlejší věty (vícenásobný větný člen) a smysl je takový, že „košili měl rozepnutou do půlky hrudě a (do půlky) džínů“. Kdyby tam byla čárka před „a“, ukončovala by vloženou větu vedlejší a „džínů“ by se správně vztahovalo k „oblečen do“ – zase vícenásobný větný člen. Ovšem stylisticky by ani tohle nebylo zrovna optimální, protože ta vedlejší věta dost tvrdě přeruší výčet „vícenásobných členů“. Osobně bych dal na první místo nerozvinutý člen (džíny) a teprve za něj rozvinutý člen košili. Případně by šlo popis košile oddělit do zvláštní věty.
„Už je slyším,“zeptala se Chris, neustále obsluhující, Dasona, který se právě vrátil k baru se dvěma spoře oděnými holkami, které se po něm lačně plazily.“ Začnu tím nejjednodušším – opakování „které“ v jedné větě!!! Vypadá to, jakoby autor neměl ani základní slovní zásobu. Zběsilé čárky – proč čárka za Chris? „neustále obsluhující“ není věta vedlejší. Proč čárka před Dasona? To není jeho oslovení – ty čárky jsou ale důsledkem špatné větné stavby!
„..zeptala se Dasona neustále obsluhující Chris...“ anebo lépe „zeptala se Chris Dasona, když se kolem něj protahovala s platem piv.“ Navíc, ona se ho neptá – ona to konstatuje!
„…kam se chodili pobavit nejen chlapy ale i ženy“ – lahůdka!
„Poznamenala Christin a ustoupila od okna. Společně s návštěvníky. Dason došel k oknu, a odstrčil Chris.“ – jaký smysl má oddělení „Společně s návštěvníky?“ Proč nemůže být součást první věty? Proč je čárka před „a“? Chris se „ptá“ nepoznamenává jen tak něco.
„kolem budovy část jich sypala“ nebylo by lepší „kolem budovy jich část sypala“, případně místo „část“ použít „několik“, či „skupinka“?
„..objevily vysoké, půlmetrové plameny..“ půlmetrový plamen není vysoký plamen. Nemělo být spíš „objevily asi půlmetru vysoké plameny…“???
„Dnes mě upálili a já se, se svými stoupenci, přišla pomstít.“ Čárky zbytečné, nevhodné opakování „se se“
„Křikla žena, jako jediná, zpod červené kapuce, hledíc na budovu.“ – divoké - pokud to dobře chápu, nejde o to, že jediná křičí, ale že jediná zvedla zrak.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Strážci úsvitu - Oslavy část I. : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Mezi dvěma světy XVI.
Předchozí dílo autora : V zajetí času XXIV.

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
gajda
» narozeniny
Diog [4]
» řekli o sobě
shane řekl o Nikytu :
Milá, temperamentní a okouzlující dívka, se kterou se dá bavit prakticky o všem. Má rozsáhlé zájmy i všestranné znalosti a obdivuhodnou inteligenci. Skvěle veršuje česky i anglicky a nemá problém s plynulým přechodem mezi těmito jazyky. Svého času mne poctila svým přátelstvím i důvěrou a zahrnula mne spoustou informací i veselých historek. Náš kontakt spíš připomínal running commentary! Byl jsem rádcem, důvěrníkem, arbitrem ve věcech života i prvním kritikem některých dílek. Někdy jsem se dost zapotil, protože mé znalosti mají díry a mé IQ , ač slušné, na Menzu nestačí... Milá Veroniko! Nevím, kdy a kde se zas potkáme, ale chci Ti poděkovat za všechny ty krásné chvilky tady s Tebou. Bavily mne veselé historky ze života psích slečen i z Tvého vlastního, nutila jsi mne přemýšlet o věcech, které by mne jinak míjely a řešit to, nač bych si jindy netroufal. Bylas má múza i inspirace, Tvá důvěra mne těšila i zavazovala. Well, přečetl jsem si s údivem, cos tu o mně prohlásila a na chvilku jsem ztratil řeč! Snad právě jen Tvá nepřítomnost v kritickém okamžiku zabránila globální katastrofě...;o)))))))))))))))
))))))))))))))))))))))))))))))
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku