přidáno 17.04.2012
hodnoceno 10
čteno 1037(7)
posláno 0
V poslední době začínám stále více cítit přístup lidské společnosti k handicapovaným lidem.
Je to obvzláště v souvislosti s hledáním zaměstnání. Naprostá většina firem nehodlá a pravděpodobně ani nikdy nedá šanci neslyšícím. Nejsou totiž ochotni. Ochotni trošku se otevřít novým věcem, ochotni se naučit znakový jazyk, ochotní ustoupit z premisy, že kdo je postižený, nemůže být žádným přínosem pro společnost. Nelíbí se mi tento přístup, neboť vím, že každý člověk má co nabídnout, a to že je člověk neslyšící, neznamená, že je nějak méněcenný.
Pochybuji, že by se v tomhle nepořádku v jakém se naše společnost nachází mohlo něco změnit, ale přesto doufám v lepší zítřky. V takové kdy Ti co mají co nabídnout pro pozitivní budoucnost budou
zapojeni do jejího vytváření a Ti co škodí a nemají absolutně žádná pozitiva se již nebudou podílet jakýmkoliv způsobem na vytváření chodu společnosti.

Ano, můžete namítat, že já osobně neslyšící nejsem, ale jelikož se v mém okolí pohybuje dostatek lidí, kteří mají vážné problémy se sluchem, můžu se do jejich situace snadněji vcítit.

Jsou to také jenom lidé. Najdou se mezi nimi i černé ovce ale to v každém kolektivu a i v tom, ve kterém jste vy.
A všímli jste si snad toho, že by Vás kvůli tomu někdo ignoroval a nebral Vás jako sobě rovné?

Buďme prosím všichni otevření a nezavrhujme ostatní jen proto, že mají nějaké vady na těle.
Vady na těle nejsou totiž tak hrozné jako vady na duši.
přidáno 20.04.2012 - 18:05
Aliwien: Za koment není zač, já děkuji za komentář.
Důležité je prostě o tom začít mluvit, aby to vstoupilo do podvědomí lidí, že se s tím musí něco dělat.
Hluboce smekám před tím pracovat 42 let na jednom místě, v dnešní době už se to asi moc nevidí.
přidáno 20.04.2012 - 16:03
Díky za Tvá slova. Já však jako vozíčkář musím říct, že názor o tom, že handicapovaní lidé jsou také "blbí, myšleno tedy tzv. na hlavu", v naší společnosti bohužel přetrvává. Celý život jsem se snažila proti tomuto názoru bojovat, výsledkem byla moje celoživotní práce ve státní správě, kde jen někteří kolegové mne uznávali za rovnocenného patrnera. Dlužno říct, že jich byla většina. Dnes si již po 42 letech práce na jednom místě užívám zaslouženého důchodu a občas něco hodím na Psance. Díky za Tvůj komentář k mojí povídce, vyšla i knižně, spolu s dalšími zde zveřejněnými, což si hodně cením.
přidáno 19.04.2012 - 07:07
Tak teď nevím, ale asi se mi neodeslala odpověď... tedy znovu... souhlasím s tím, že je dobré se učit znakovou řeč jako jakýkoliv jiný jazyk a je hezké, že na to tady upozorňuješ. Zároveň však není pravda, že všechny tlumočnické služby jsou placené, zde odkaz na tlumočnickou službu Agentury pro neslyšící, která je zcela zdarma a je ji možné využít právě i přes mobil: http://appn.cz/tlumocnicka-sluzba-online
přidáno 18.04.2012 - 21:30
Lössenie Eruzel: Ano, existují tlumočnické služby, ale jako každé služby se musí platit. Daleko jednodušší je se naučit znakový jazyk. Platíme spoustu peněz a věnujeme spoustu času, abychom se naučili anglicky, německy, španělsky atd.
Proč si tedy nerezervovat i nějaký čas a energii abychom rozuměli i našim krajanům.
přidáno 18.04.2012 - 21:28
taron: díky :) Škoda, že více lidí nesmýšlí v tomhle ohledu jako Ty.
přidáno 18.04.2012 - 12:56
Znakovou řeč neumím a mnoho lidí se sluchovou vadou neznám, ale osvědčil se mi notebook a vzájemné psaní ve wordu. Jinak existuje celá řada tlumočnických služeb, v případě připojení mobilu na internet je lze využívat téměř kdekoliv. To, že je někdo v některých ohledech znevýhodněný či nemocný z něho nedělá méně člověka.
přidáno 18.04.2012 - 09:25
S neslyšícími nemám tu čest, ale samozřejmě si myslím , že je dobré se tyto znaky alespoň trošku naučit pro základní možnost komunikace s těmito lidmi - já sama je neumím....třeba se časem naučím....
Nepovažuji tyto lidi vůbec za handicap naší společnosti , plně se dokáži vžít do jejich situace...

A naprosto souhlasím s tvou poslední větou :)
přidáno 17.04.2012 - 23:52
Mlčenlivý: Vše je jen otázka vůle a ochoty, já taky neumím úplně každý znak ale abeceda pomáhá perfektně a když už je zle tak tužka a papír :)
přidáno 17.04.2012 - 23:48
Umim sice par - znaku stary priteli - ale lepsi neco nez nic - hodne sil :) kraliku

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Neslyším, tedy jsem : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Přijde probuzení? Snad ne...
Předchozí dílo autora : Neznámý "hrdina" všedního dne

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
el26
» narozeniny
charogne [16], *-_-* [11], Teenka [10], Scatta [9], Dutohlav [8], terezka.03 [3]
» řekli o sobě
Singularis řekla o ThePočly :
Přemýšlí o věcech, které se jí dějí, a záleží jí na nich. Její úvahy často mají hloubku a opravdu stojí za to si je přečíst a popřemýšlet o nich.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku