Má druhá, rok 2011, když jsem chtěl usměrnit, povzbudit, nabudit
přidáno 27.02.2012
hodnoceno 31
čteno 1635(18)
posláno 0
Člověkem na zemi být,
pocta pro nás by měla být,
vážit a využít možnost,
všeho co člověk moct ,
táhnout své břímě,
každý nucen vzpřímě,
schovat si ho,
pozapomenouti na něho.

Najít si smysl,
najít si symbol,
hledat nepřestávat,
druhým se snažit,
v tomto pomáhat,
a napořád věřit,
že dobro v sobě,
použiješ dobře,
využiješ možnosti,
pocty a chytrosti,
k dobrému žití,
početnému lidí.
Vždyť lze žíti,
Jen na sebe mysleti?

Zapomenouti na majetky,
blaho sebe,
vzpomenouti na city,
v duši sebe.
hledat štěstí,
musíš kolem sebe,
tam v tom není,
ale je vedle tebe.
přehlížet lidskost,
do ztracena tě vede,
stručný život,
krátký čas pro tebe.
dobře ho investovat,
vyplatí se nejen pro tebe,
svůj úkol splnit,
život tím naplnit…

Každý to v sobě má,
lásku druhým může dát,
svézt se však lehce dá,
v duši samotné schovat,
dovolí dobro co má,
pozdě pak v cíli zpytovat,
že za sebou hru má,
kterou chce opakovat.

Uvědomit pro to včas,
pak sebe nelitovat,
se svým děním souhlas,
výhrou samotnou být,
jedno jaký start ,
přes nevýhody a past,
jde přece naplnit,
i omezenou možnost,
svůj srdce stav,
v duši dobrý mrav.……
přidáno 27.02.2012 - 16:36
Cvokhauz: souhlas ... a taky začni od několika řádků ....
přidáno 27.02.2012 - 15:31
Brus se a nakonec z tebe možná bude diamant... zatím jsi jen obyčejný kamínek, ale kdo ví...
přidáno 27.02.2012 - 14:02
Nejen homéra či puera odradí absolutní rým, odradí také mě... navíc když je báseň takto dlouhá...
Celkově jsou rýmy hodně slabé, ohráté a kostrbaté.
Ale tím si snad prošel každý... věřím, že i puero začínal s rýmy typu láska/páska , rúže/kůže a dnes píše originálně. Je to jen o cviku, psát a psát, číst a číst... ale hlavně najít si svůj styl a toho se držet.
asi tak...
přidáno 27.02.2012 - 13:56
Hmm...myslím , že nám tady všem ještě můžeš vytřít zrak...tvé básně budou dobré...:) Tak piš a nenech se zmást ostatními...občas někteří machrují, že něco dokáží více, než druzí..ale to je normální lidská vlastnost..:)
přidáno 27.02.2012 - 13:48
Určitě tomu tady rozumí mnohem více lidí více než já :-). A ano bojím se, ale jiných věcí než kritiky na to co napíšu :-) A děkuji všem .... Taron obzvlášť. A sáčky si připravím, nechci aby kvůli mně měl někdo obsah žaludku na podlaze :-D
přidáno 27.02.2012 - 13:36
Opravdu jsem těch básní moc nesložil, toto byla má druhá v životě,vytvořena ke konci minulého roku. A ne trapně mi není, protože jsem v té chvíli chtěl něco ze sebe dostat a prostě dopadlo to takto- ale respektuji každej názor :-). Souhlasím, není to úplně čisté, je to šroubované - možná jako já sám.
přidáno 27.02.2012 - 13:22
puero: Toleruji absolutní rým u vznešené básně...tam být může...u básně typu : šel vůl s volem do hospody bych asi moóóć prskala :)
přidáno 27.02.2012 - 13:18
Puera se neboj, to je náš dvorní básník...umělec..., no možná tomu rozumí trošku více, než my (- to je pochvala !) Už mizím, abych vás zase zbytečně nenakazila virem "dobrá nálada" , to by se tu mohli všichni začít smát... mě, samozřejmě...pa...:)
přidáno 27.02.2012 - 13:17
taron: Bůh je absolutní....hmm, Bůh je tedy singularita? (nebavme se o Bohu) ta tolerance by se měla týkat taky tolerování negativních reakcí, ne?
přidáno 27.02.2012 - 13:15
Ale aby se neřeklo, že odrazuju od psaní: piš Plajdo, piš. Tvoje cesta je uměním poetickým bude dlouhá a na každém rohu potkáš kritika, který ti vmete chybu do tváře, ale cíl bude blíž a blíž. Nic se Plajdo, nic se nebojíš?
přidáno 27.02.2012 - 13:14
puero: Tak a měls to tam dvakrát..a máš to , dobře ti tak , hi,hi :)
přidáno 27.02.2012 - 13:14
puero: Já uznávám absolutní rým...a proč ne ? Na světě jsou daleko horší věci, než absolutní rým a Bůh je absolutní...proč né ?
přidáno 27.02.2012 - 13:13
puero: Jaká netolerantní polemika, Puero ! Hm...zuřím...tolerance ? Je-li mi špatně, zůstávám doma a nenakazím tím pádem virusem "blbá nálada " druhé :)
přidáno 27.02.2012 - 13:13
......on to ještě dneska někdo uznává? Vade retro satana.
přidáno 27.02.2012 - 13:12
puero: Ano, je to tragédie poezie, ale uznávaná tragédie....proč se nadává novému, nezkušenému autorovi za to, že ho to začalo táhnout k básním ? Učený z nebe nespadl...naučí se a rychle..:)
přidáno 27.02.2012 - 13:10
taron: -)
přidáno 27.02.2012 - 13:09
Stranou všech netolerantních polemik nad potížemi s peristaltikou nutno říci, že absolutní rým je tragédie poezie, protože ukazuje, jak chudý má autor slovník. A není divu, že leckoho - včetně puera - odradí od četby.
přidáno 27.02.2012 - 13:08
Vir: Tak to jsem se tomu sama zasmála..já tak krásně o něm...hm..takový hodný hoch to je..., a on je zatím nemocný, chudák...:)

A pak , že je tu na psancích jenom blbě..krásně je tu...:)
přidáno 27.02.2012 - 13:06
Plajdo, prosím ode dneska měj nachystaný sáček, jsou tu totiž lidé se slabšími žaludky..ale to si zvykneš, neboj...když tak ti pomohu...já ode dneska mám taky nachystaný sáček, myslím , že Homérovi bude ještě nejakou dobu zle u tvým i mých básní, ale to se poddá , usměv :)
přidáno 27.02.2012 - 13:05
taron: Tak to promiň. Zdálo se mi, že to jeho - v poho- nemůžeš myslet vážně, když má potřebu napsat, že se mu chce nad prvními řádky blít. Trávicí potíže s blitím souvisejí.
přidáno 27.02.2012 - 13:01
Vir: měl tam něco o pohrdání dílem..ale o blití ? Proč by mělo přijít Plajdovi trapné, že Homér blije ? Zrovna u jeho básně ? To se stává...až bude Homér chtít blít u mé básně..tak mu podám sáček...promiňte , chce se mi strašně smát..až se vysměju, tak se vrátím ke komentu...já tady Homéra pomalu chválím , jak to krásně zvládl , ten první koment byl fakt docela v poho..až jsem z toho zírala a on to opravil...musím se jít vysmát ..pardon...blbá naivka Taron :)
přidáno 27.02.2012 - 12:58
Vir: Homér: Aha, teď se na to dívám..Homér asi ještě svůj koment upravil, dokud mohl a já si toho nevšimla..hm...měl tam jiné věci ...měl tam
přidáno 27.02.2012 - 12:56
Jaká ironie ? Jaký trávicí problémy..já ironická moc často nebývám a říkám vše hned.., hned jsem řekla, jak se Homér vrátil , že budu mít s ním problémy a zatím jsme v poho...tady jsem to myslela dobře...myslím , že Homér umí být přes veškeré jeho životní zkušenosti tolerantní.
přidáno 27.02.2012 - 12:41
taron: Čemu nerozumíš? Slovu blít?
přidáno 27.02.2012 - 12:32
Vir: Vůbec ti nerozumím....Homér není zlý...má své problémy, jako já své a jiní své...má-li někdo problém, pomůžu mu , bude-li to v mých silách a nezlob zase...
Tento styl básně mě osobně nedělá problém...Bibli musí člověk taky luštit...a je to paráda...:)
přidáno 27.02.2012 - 12:26
taron: Jsou tu slova nesprávně použitá. Moct, početnému. Slovo vzpřímě ...? Je to dost šroubované. Myšlenka je srozumitelná. A Homér? Na co jsi to zas přišla, taron? Že je v poho? Aha, ironie asi. Tak to jo. Má jen nějaké trávicí potíže, které s tímto textem nesouvisejí. Takže vlastně v pohodě není. Ale zas bude, až se mu podaří se vyblít. Zatím se jen malinko ublinknul.
přidáno 27.02.2012 - 10:34
Homér: Drahoušku absolutní rým používá málokdo....ale proč ne ? Jsi tedy asi netrpělivý..,hi,hi....nedívej se na pohrdání...dívej se na obsah..to je jako podívat se na člověka, který se ti nelíbí jeho vkusem v oblíkání a tudíž ho odrovnáš na věky věků , amen. Odrovnal jsi celou báseň, zbytečně..., kromě toho Plajda podle mě moc básní ve svém životě nenapsal.. - je to začátečník...je potřeba mu pomoci :) , ale ty jsi v poho, opravdu nejsi žádný tvrďák...už jsem na to přišla, to jsu šikovná , co ?
přidáno 27.02.2012 - 10:26
Odradil mě ten absoulutní rým, takže dva řádky a dost. Možná jsem jen netrpělivý povrchní čtenář. Ale po přečtení být - být se mi chce maximálně tak blít. Proč to děláš? To ti to nepřijde ani trochu trapné?
přidáno 27.02.2012 - 10:04
Jo.jo.jo....máš to v hlavě srovnaný..je krásná :) I druhá tvá báseň mě velmi potěšila, díky :)))
přidáno 27.02.2012 - 10:03
Je to až moc čisté v tvé hlavě a vo tom to je , my dva si budeme rozumět, počky, ještě jsem ji nepřečetla do konce :)
přidáno 27.02.2012 - 09:39
Není to úplně čisté... myslím tím složení rýmů nějak v tobě cítím, že máš daleko na víc. Cítím v tobě potenciál, který nám ještě ukáže zač je toho loket

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Hra : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Láska a on
Předchozí dílo autora : ___bez názvu___

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
štiler
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
Singularis řekla o Amelie M. :
Ráda přemýšlí nad různými věcmi (jako třeba nekonečno), má ráda myšlenky a dovede skombinovat rozum a cit.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku