Je to vlastně jayjayův nápad. Já ho jenom zapsal. Vůbec s tím nejsem spokojený, protože je tam hodně chyb, ale zase mi přijde líto to vyhodit. Nakonec přidám i podobnou anotaci, jako minule: "Vím, že to nevíš. Jenom bych chtěl, abys to věděl."
přidáno 19.12.2011
hodnoceno 6
čteno 995(10)
posláno 0
Lezl jsem na skálu.

Měl jsem s sebou čtyři skoby.
Jednu Osvědčenou. Té jsem svěřil život.
Druhou jsem našel před domem. Vypadala dobře, ale neznal jsem ji.
Třetí a čtvrtá byly Dobré. Věřil jsem jim.

Nejprve jsem zarazil do skály Osvědčenou skobu. O té jsem nepochyboval.
Druhou jsem zvolil Dobrou skobu. Držela.
Třetí jsem zarazil druhou Dobrou skobu. Ani se nehnula.
Nakonec jsem chtěl ozkoušet Nalezenou skobu.
V tom však povolila spodní Dobrá. Šel jsem ji vrátit na své místo.
Potom povolila horní Dobrá. Také jsem ji šel zarazit zpět.
Pak zase spodní.
Pak horní.
Spodní.
Horní.
Spodní.
Horní.


Vykašlal jsem se na to. Proč si dávat práci s něčím, co stejně nechce pracovat tak, jak má. Slezl jsem tedy dolů a šel najít jinou skálu.
Tam jsem opět zarazil jako první Osvědčenou skobu. Té věřím a vím, že mě nezklame (jako mě zklamaly ty Dobré). Už mnohokrát mě zachránila.
Teď jdu zkusit tu Nalezenou skobu. Vypadá pevně.

Ty Dobré jsem však nevyhodil. Nechal jsem je být a čekám, že jednou budou třeba zase držet, stejně jako dřív.
přidáno 20.12.2011 - 22:58
mě přijde metafora dobře vyjádřená a tudíž i dílo dobře vyvedené ;)
přidáno 20.12.2011 - 22:43
Já ale nevěřím v sebe, věřím té Osvědčené skobě.
přidáno 20.12.2011 - 09:58
Já jsem tady tedy velmi nepodstatná , ale ten nápad se mi líbí. Také občas spoléhám na "skoby" ale nejvíc věřím sama v sebe.
přidáno 20.12.2011 - 07:07
Když jsem to včera psal, tak mi to ze začátku přišlo, jako hrozně dobrý nápad. Čím více jsem nad tím přemýšlel, tím více mi docházelo, že ta metafora je nedokonala, dokonce špatná. Neodpovídá v mnoha věcech. Jak už jsem ale psal, přišlo mi škoda to zahodit.
A Vám, paní profesorko opět děkuji za opravu gramatických chyb, je to ode mě hrozně hloupé.
přidáno 19.12.2011 - 23:40
jayjay: Kdyby stačilo, že té metafoře rozumím, tak pravím, že celý text pojednává mezilidských vztazích, o jejich pevnosti, o kvalitě těch vztahů. (Nevím ale, jsem-li ten žádaný "někdo podstatný" - hihi - jak by napsala taron:-))
přidáno 19.12.2011 - 23:31
Je milé vědět, že mé nápady okážeš využít. Aspoň mne toho může napadat víc.
Zajímá mne, jestli tuto metaforu vůbec někdo podstatný rozklíčuje.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Skoby : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : O zaslepenosti
Předchozí dílo autora : Meč a Štít

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Liss Durman řekla o veronika :
Veruuu.. To je opravdu hodně těžký se vyjádřit, ale pokusim se. Píšeš skvělý dílka, líbí se mi jejich nezapomenutelná atmosféra, která mi zůstává v hlavě ještě dlouho potom. Na nic si nehraješ, všechno ti jde od srdce a nejspíš proto tě mám tak ráda.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku