přidáno 21.07.2010
hodnoceno 10
čteno 1650(28)
posláno 0
První sněženky, okolí dráždí svými bílími květy,
čas nám denně, odbíjí hodiny, i minuty.
Není nám šest, je nám pětkrát víc,
chybí nám láska, bez ni nejsme nic.

Proto stále se hledáme, ne samy žít,
buď se jednou potkáme, nebo budem klít.
Cesty lásky, klikaté jsou, jsou zrádné,
musíme si jen věřit, že se potkáme.

Zatím nad krajem samoty se vznáší stín,
věřím, že jednou vložím hlavu, v dívčí klín.
Všichni víme, že láska se nikde neprodává,
jen kol, se stále láska všude vyhledává

Jednou i já ji najdu, bude vítězství,
do dnešního dne jen prožívám samé neštěstí.
Dnes už o životě, toho spousty vím,
lásku věrnou si najít, to můj cíl.

přidáno 26.07.2010 - 13:07
Puero to shrnul :)

A za mě, četl jsem tvé první dvě básně, docela fajn, ale ty chyby. Pak se to dle mne ještě zhoršilo, nemluvím teď jen o chybách, prostě úroveň tvých děl šla dolů. Psal jsi, že jsi si někoho našel, kdo ti aspoň ty chyby opraví, ale chyby tam byly pořád. Žádné známky zlepšení nevidím, takže bohužel lámu hůl. Raději budu objevovat jiné, co se mi zalíbí, takže se vlastně přikláním k tvému závěru, nelíbí, takže už nečtu, a tím pádem dost bylo komentářů.
přidáno 26.07.2010 - 10:33
Nesdílím tvůj názor. Předpokládám totiž, že když už píšeš, tak píšeš proto, aby to někdo četl. (Aristotelovská logika) Jako básník asi čekáš, že tvé básně si najdou čtenáře, jakousi odezvu. Jakožto autor bys měl vyjít svým čtenářům vstříc. Z komentářů pochopíš, kde děláš chyby, co čtenář to jiný názor, ze všech si pak vygeneruješ to co se líbí všem. Abych tak řekl, NAJDEŠ SE. K čemu je ti psát s pocitem, že se to byť jen jedinému člověku nelíbí?

Je naprosto v pořádku psát rýmy. I já se k nim teď nachvíli vrátím. Upřímně, kdyby tady bylo ještě bodování, nebyl bys moc úspěšný autor, já sám bych asi nulama nešetřil. Proto (mimo jiné) se dalo bodování pryč, aby psanci nad díly s nízkým bodováním dopředu neohrnovali nos. Ty na psancích svými básněmi si vytváříš takové virtuální renomé, podle něho si tě ostatní oblíbí a čtou, což jest docela velká motivace ke psaní. Záleží jen a jen na tobě, zda jim vyjdeš vstříc, nebo zda budeš psát pořád stejně a nebudeš jevit žádné inovativní tendence. Pravděpodobně si uchováš okruh čtenářů, kteří tě čtou teď. Ale nejspíš si ho moc nerozšíříš. To záleží na tom, zda se s tím spokojíš nebo nikoliv.

Mnoho zdaru compadre.
přidáno 26.07.2010 - 01:04
Děkuji,moc prýma komentář,jsem vážně rád,že někdo dokáže být úpřimný.Já vím,že chyby tam mám,ale nemohu si pomoci,bez verše i když jak někdo tvrdí,že ho složí děti na základce,neumim psát,nemohu si pomoci,ale na darmo se moje sbírka nejmenu,BÁSNĚ CO NAPSAL SÁM ŽIVOT,mám i další sbírku MEMENTO MORY,ale nevím zda mohu tuhle sbírku aktualizuovat,některé komentáře mě vyvádí z míry,ale nehodlám se vzdát,když se má poesie někomu nelíbí,ať to nečte.Co myslíš?
přidáno 22.07.2010 - 09:07
Děkuji ti za nabýdku,jsi už druhý.Je pravda,že chyby dělám jako každý,někdo menší jiný větčí.Pravda já si nikdy neuvědomil,že tojik chybuji,ale abych se přiznal,mě šlo hlavně o text.Těší mě,že se někomu líbí,a nedeívé se tolik na chyby i kdyby mohl,snad jednou se naučím i bez těch chyb psát.Ahoj
přidáno 21.07.2010 - 18:35
tady to teda vře..hele zdenku za prví ti závidim.Závidim ti tak dlouhé komentáře a za druhý bych ti taky rád pomohl.A to hlavně proto že jsem řešil a řeším tu samou věc jako řešíš nebo bysi měl řešit ty.A to jsou ty krávoviny jako i y a čárky.(upřímně je to bezprecedentní kravovina co si budem povídat ty píšeš o lásce a je zajímaj jestly stam dal za čárku mezerník,sory puero),ale jde hlavně oto že to dáváš sem a tady jsou takový hnidopiši,a hlavně lidi který si deně hrajou a zkoumaj češtinu a ty potom za oči tahá když musí číst básen aď už dobrou nebo špatnou s chybama.A jestly chceš aby ti sem lidi co tomu rozumí psaly O TVÉ MYŠLENCE komentáře a né o tom jaký tam máš chyby tak doporučuju to psát někde kde tito počítač ukazuje kde máš chybu word.atd.Mi tě nechcem nák znechutit jenom ti pomoc protože jde o prd..

čau a piš dál
Dyslektik el-slam
přidáno 21.07.2010 - 18:32
To není pomluva, to je přece poklona. (tu nabídku deseti piv beru)
přidáno 21.07.2010 - 18:32
Bez těch chyb by se to lépe četlo, jinak nejsem přesně schopna posoudit.
přidáno 21.07.2010 - 16:27
Hele Puero nepomlouvej mě, taky umím napsat báseň z nudapláže, o vážce, která znenadání přistála na bradavce krásné dívky. Jenže radši píšu hnusně:-) Dík, někdy zajdem na deset piv.
přidáno 21.07.2010 - 08:18
Co jsem na psancích naučil jsem se číst i básničky autorů s jejichž pojetím poezie se nikdy neztotožním (antidiakritická Delivery, Veronika, surový sociální Homér, apod.) nebo kteří už kapitulovali před češtinou a spoléhají se na formu a obsah, byť jim to nelze z mnoha příčin klásti za vinu. Zjistil jsem totiž, že je poněkud předčasné jejich talent zavrhovat, protože v básních, které napsali, se odráží jejich styl - to jest vlastně střípek osobnosti, bez kterého by byli zcela nezařaditelní.
Patříš sem i ty. A ačkoliv jsem byl napočátku upřímně zděšen, že na češtinu nekladeš nároky, už jsem to jaxi přijal a nehodlám to nijak kritizovat, stejně by to nemělo účinek. Je proto důležitější se u tebe v kritikách zaměřit spíše na pojetí a myšlenku.

Co bych tady tak vytknul? Má se všeobecně za to, že básně o lásce je těžké psát tak, aby vynikly, protože jich je ,,hafo,, ovšem ctí se snaha vetknout citovým projevům písemnou podobu. Vtip je v tom umět vybočit (pokud si kladeš umělecké nároky, pokud ne, pak je tento odstavec bezpředmětný).
Další věc je básnická forma. V básni by se neměla v rychlém sledu za sebou opakovat tatáž slova (jako jsou-jsou, láska-láska, já-já..atd.), básník tím dává najevo, že má jen omezenou slovní zásobu a nedokáže najít v češtině jiný tvar, nebo to jjinak opsat. Třeba by stačilo napsat: Cesty lásky klikaté jsou a zrádné. A bylo by to bez těch obtížných čárek (za kterými se dává mezerník) a znělo by to tuším i lépe. Poetickým oříškem jsou tolik diskutabilní rýmy. S těmi lze zacházet dneska už libovolně, ale podle nich (pokud v básni jsou) čtenář pozná, s kým má tu čest. O rytmice nemluvě, tam to platí taky.

Máš dobrou kompozici, to jest dokážeš se vyvarovat strčit pointu někam doprostřed. Dokážeš báseň vygradovat z naturálního podtextu časně jarní lyrické krajiny až po vysoce myšlenkově bohatý popis životní zkušennosti. Ctíš poměrně pravidelný verš a diakritiku a interpunkci, to je dneska vzácnost (ačkoliv těch čárek tam máš až běda).

Doufám, že můj komentář vyzněl spíše kladně. Bon voyage, mon ami
přidáno 21.07.2010 - 08:04
Ptáš se mě, jestli mi není trapné kritizovat? Ano je! Zvlášť, když pořád někomu musíš opakovat ty samé věci dokola, jako Tobě.
Jen v první sloce máš čtyři chyby, což je docela síla (a to nepočítám interpunkci, protože ta je úplně mimo mísu).
Ptáš se mě, co jsem za člověka? Jsem ten, kdo si sem chodí přečíst zajímavé básně, ale když tady narazím na něco takového, tak si vůbec nepřipadám jako na literárním serveru, ale jako ve zvláštní škole.
Myslíš si, že se Ti vysmívám a dělám z Tebe idiota? Ne! To ty ho děláš sám ze sebe - já bych se styděl sem něco takového poslat. A ani do smíchu mi není, mě je spíš k pláči, když tohle vidím.
Já mám rád krásnou poezii, kterou dokážu i ocenit. Chtěl bych, aby to okomentoval i někdo další, než jen já, ať přistaneš nohama na zemi a nelítáš někde v oblacích.

P.S.: zrádné/potkáme neprodová/hledá vím/cíl se nerýmuje!!

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
VĚŘÍM : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Musí někde být
Předchozí dílo autora : DEN SLUNOVRATU

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Annnakss
» nováčci
Annnakss
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
človiček řekl o "Autor"sám :
Jsme stejní,ve verších ostatních hledáme sebe,hledáme odpovědi na své pocity,emoce,lásky,bolesti trápení.Jsou verše které nás přesahují a verše které teprve rostou,přesto to píše jedna velká bytost složená z lidí,Mějme tu bytost,naše kolektivní fluidum rádi,rozvíjejme ho a pomáhejme mu.S láskou k Vám všem človíček.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku