přidáno 28.06.2010
hodnoceno 4
čteno 1080(14)
posláno 0
Věci, na kterých si člověk dokáže udělat návyk.
Co myslíš ty? Co dokážou? Jediné, udělat ve tvém srdci závit.

Takový, kterým sám neotočíš
neb určité aspekty lehce nepochopíš.

Končit se zlem ve všech podobách
se nikdy nedařilo a možná nebude ani v příštích dobách.
Mohli by jsme si dané pravdivosti ujasnit dřív, než Svět zkončí v dalších potopách.

Mámě v sobě všichni zásobu svých sraček
a ne, není to tím, že jsme si jako malí hráli s nepřeberným množstvím stupidních hraček.
Neseme si to všechno v sobě a pokud to nevypustíme,
tak se v téhle záplavě vlastních sraček tak akorát utopíme.

Promiňte mi za ty výrazy,
ale tohle nepíšu pro děti.
Píšu to z nutnosti sebevyjádření
a zbavení se splínu z vlastního života zhnusení.

Otevřel jsem oči, ale ne ty před kterými jsou víčka
a je mi jedno jestli shořím jako svíčka,
ale nechci na konci litovat toho,
že jsem nedokázal více, ne-li mnoho.

Miluji Vás všechny
a nestačí to dokazovat trapnými gesty.
Nedokonalosti, to ty z nás dělají krásné tvory.
Nesnaž se nikdy dosáhnout dokonalosti a přiznej si své chyby,
uvidíš, že vše bude rázem jednodušší, když sám sebe spatříš ve své podstatě, která skrytá v těle,
v záplavě žil, šlach řídí tvé vnímaní a všechny ty okolní věci skvělé.
přidáno 08.05.2011 - 19:54
Dokáži pochopit, že má člověk něco na srdci natolik, že ho to "zavaluje" a je toho tak plný, že TO "musí ven". Problém je v tom, jak sám píšeš, žes to psal "dost narychlo". Tedy vyřešils pro sebe "musí to ven", ale přitom zůstalo. Text tudíž trpí mnohomluvností, v které se ztrácí výpověď i čtenář (aspoň já ano). Je to škoda, protože je z textu cítit, že to není autor, kdo je tady "vedoucí". Textu chybí odstup, krok stranou, nadhled, přetavení prvotního impulsu do přesného a jasného výrazu (některé formulace jsou příliš obecné, až působí jako fráze nebo klišé, některé zbytečně šroubované, zkrátka neříkají nic). Někde v hlubinách textu lze matně tušit témata (možná, že by z tohoto "náčrtu" dalo vytěžit i více básní, více výpovědí a jasných sdělných textů, neboť v množství slov je - nebo by mohlo být - zašifrováno více témat).

???? Mohli by jsme???? si dané pravdivosti....
přidáno 19.07.2010 - 20:58
Děkuji za krásnou kritiku :) Bylo to psáno dost narychlo, takže jsem nad úpravou ještě ani neuvažoval, ale souhlasím, že to bude chtít trošku "opepřit".
přidáno 11.07.2010 - 21:55
Dovoluji si vztyčit výhružný ukazováček.

starý korejský básník Kim-Si Sup, který tvořil ve druhé polovině 14. století tuším, v jedné své básni říká, že jako umělec se dokázal přestat řídit básnickými pravidly. Že se nad ně povznesl.

No a tady toť to dílko mi připomnělo moji obhajobu u nakladatele, který měl pindy k formě mých básní. A já musel uznat, že má pravdu, šlo totiž o to, že jsem v nějaké básničce ne zrovna optimálně zvládl rytmus a tak. No a bylo mi řečeno, a já to uznal, že umělec dovede všechno (tedy jak myšlenku, tak obsah a formu) dokonale zpracovat do podoby, která je ukázkou toho, že mu to dalo práci. No a tady jsou tím kamenem úrazu rýmy.

Dílo se rýmuje, všechna čest, ale v tak dlouhých řádcích, že kdyby to někdo četl, tak by ty rýmy vůbec nepostřehl. Čili pak je trochu zbytečné je tam cpát.
Laicky řečeno, působíto hrozně strojeně a tím pádem i neupřímně. (aspoň já to tak cítím). Doporučil bych buď to vyumělkovat úplně, okleštit a říct stručně, nebo a to je druhý extrém, na formu se úplně vykašlat a psát to ještě uvolněněji.

Je ale marnost nad marnost opravovat dílo, jen proto, že nějaký REJPAL má pindy. Hodně zdaru.
přidáno 01.07.2010 - 16:16
jsou tam pěkné myšlenky ale bacha na nehezky znějící ,,umělé,slova která tam jsou aby se rýmovala s předešlou větou

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
není třeba... : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Naříkání

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku