50.50
hodnoceno 11
obraz
kategorie ostatní/bez zařazení
čteno 1436(19)
posláno 0
Sedi dědek
Seschly
Spaleny
Smradlavy
Sedi a čuči kolem

Oči kalne
Vlasy řidke
Ruce ušmudlane
Hlinu
Ingustem

V leve ruce lahvač ratka
V prave ruce startka
Potahne
Logne
Zakašle
Grgne
Prdne až se plech večerky zvlni

Nad hlavu červanky
Na nohach prach

Vlašťofky si hraju
a řvu o jidlo
f korunach hustě zelenych stromu

Ženske ho obchazeji dluhym oblukem
Chlapi vytahnu hruť nastavi sfal
Co na mně čumiš ty hovado
si řeknu fšici

A pak pani
Mala
Vyžrana
Z velkyma kozama de kolem

Ktoviproč žmula drobne v ruce

Tuš tu se rosypu
a po zemi se roschechtaji

A ženska zakleje
A dědek se roschechta
bezubym gzichtem

S hekotem ženska
zohne se pro ně
Sbira ich po zemi

Tuž ve vygajdanem tričku
se znovu zachechta
Tentokrat koziska
Rozvlni se jak ty červanky

A dědek jak to vidi
pořadně logne
pořadně řihne
placne se s chechotem do stehna
a jde ji helfnut

I to je laska
přidáno 03.08.2009 - 09:25
Já teda nevim, přečetla jsem dílko, komentáře, opět dílko, ostravštinu jsem nepoznala, protože jsem z druhé strany republiky a nepamatuju , že bych ji někdy slyšela :-) , ale mě se to líbí nejen originalita, konečně něco né zamilovaného, a něco co chytlo hned na začátku tak, že jsem to dočetla, líbí se mi to jako celek, i s tou poslední slokou , i ty chechtaky jsem tam našla- nenapada mě jak udělat dílko přímo jen o chechtákách ??? A nechválim to jen proto, že mi pak autor bude kousat prsty!!! Mě se to líbí, a škoda, že jsem nestihla hlasovat......
přidáno 24.07.2009 - 07:42
Ne, napsal jsem to špatně. Ten konec tam být neměl, ale neznamená to, že není pravdivý. Z té básně to má vycházet samo. Explicitnost toho konce jsem tam dal, aby se čistě zalíbila. Jsem rád, že jste to vicítili, a dokázali, že ne vždy se tam hodí.
přidáno 24.07.2009 - 07:17
takže do vás přátelé (vidíte, že jsem si na to vzal i háčky a čárky)
LUKiO: děkuji :)
Nikytu: Tak přecejen se tu fakt našel někdo, do bude kecat do jazyka. Zaprvé: Háčky to podle mně má, zkus si to přečíst pořádně. Zadruhé: Pokud jsi to nepoznala, je to z ostravského prostředí a tady se takhle mluví, tak ti na nějakou spisovnou češtinu v tomto případě seru! Na druhou stranu se musím pochválit, že jsem napsal hezký fonologický přepis. Jistě tam není všecko co je třeba do takového přepisu napsat, ale v rámci možností je to prostě tak.
Puero: Děkuji, když jsi vymyslel téma ty, tak jsem si řekl, že bych to zasadil k nám blízkému prostředí.
milancholik: Když jsem si přečetl ostatní díla, musel jsem (bez nijakého chvástání) konstatovat, že žádné dílo se tu nedotýká tématu. Jinak děkuji (k pointě úplně nakonec).
Aliwien: Každý má jiný smysl pro humor. Pokus o vtipné "dílko" to není. Je to pokus o zachycení lidského člověka z jisté krajiny. Pokud bych měl být velmi útočný, tak bych řekl, že zrovna tvé povídky jsou POKUSEM o vtipné "dílka".
Dack: Co nadělám, mě se nelíbí pražáčtina a musím ji poslouchat prakticky každý den. Děkuji za druhou část věty.
Miro: Jestli sis všiml, není to báseň, ale obraz. Jinak děkuji.
K poentě: Nejdříve jsem ji tam vůbec nechtěl dát, ale upřímně jsem si myslel, že se zalíbí (chápej, tady každý slyší na slovo láska). Děkuji, že jste mi to vyvrátili. Děkuji za komentáře. Nikytu si najdu a okoušu ji prsty, jak jsem slíbil...
přidáno 23.07.2009 - 11:49
Tak to je hodně zvláštní obraz... ale ten konec to rozsekl. Samotné básni bych moc nedal, ale nápad jako takový je hodně originální... určitě se párkrát k týhle básni vrátím, abych se u ní zase zasmál... =D...
přidáno 17.07.2009 - 23:39
Nelíbí se mi na tom ten drsný tón, tvá řeč, i když to velice dobře vykresluje atmosféru.
přidáno 17.07.2009 - 21:10
Pokus o vtipné dílko, ale nevím. Asi vyznávám jiné hodnoty.
přidáno 17.07.2009 - 10:42
Příjemné osvěžení, chytlo mě to od prvních veršů. Těch chechtáků se to ale dotýká jen tak mimochodem... A nakonec i pointa zkalila mojí radost.
přidáno 17.07.2009 - 09:25
supééér! U mě vítězí toť to. Jadrná ostrafščina tu dluho nězazněla.
přidáno 17.07.2009 - 07:46
jestli mi tu nekdo bude vycitat spatnou gramatiku, tak si ho osobne najdu a ukousnu mu prsty... i na nohou!
přidáno 17.07.2009 - 00:55
Zajímý příběh o "zajímavém" dědkovi, ale nějak se mi nelíbí ten jazyk. Nic proti nespisovným výrazům, ale vadí mi tam ty chybějící háčky a čárky. Proč tu češtinu tolik mrvit? Tak to vidí já.
přidáno 17.07.2009 - 00:33
hmm, samí vtipálci píší do tématu, ale jo, tohle se i dalo číst, na to že je to podle mě téma docela nic moc...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Drobnosti : [50.5000000000] | trvalý odkaz | tisk | pdf

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku