|
Vlastní pevná forma, kterou jsem vytvořit pro obhajobu absolutoria na Tvorbě textu a scénáře.
Rýmové schéma strof: ABAAB. Všechny verše mají 9 slabik (nebo 10 s anakruzí), rytmicky jsou verše A daktyl-trochej-trochej-trochej a verše B tři daktyl-daktyl-daktyl. Vždy striktně 3 strofy, první otevírá téma/atmosféru, druhá ji doplňuje nebo přidává krizi, třetí obraz pointuje.
|
|
Kdo umí a může, tak má o pár starostí méně. Znal jsem na vesnici jednoho takového šikulu, který využil potok i v době, kdy elektřina stála pár korun.
|
|
Rozhovor.
|
|
Někdy si příroda nedá moc záležet.
|
|
Sonet flamendra.
|
|
Co nás čeká dále?
|
|
Tatíček se nezdá.
|
|
Limerick informuje.
|
|
Pro nastávající zimu a nedostatek plynu tu máme jedno řešení, které je navíc čistě ekologické. Nevýhodou ovšem je, že není určené pro děti a staré lidi.
|
|
Co dodat.
|
|
Básničky už tolik netáhnou.
|
|
Jedna taková neradostná báseň, která reaguje na nepříjemnosti kolem nás. Snad další báseň už bude veselá, ale to těžko může ovlivnit autor.
|
|
Kosmetická kouzla.
|
|
Tak to chodí.
|
|
Tak nějak to je.
|
|
Chyba se vloudila.
|

