1237.gif
datum 11.09.2011
ying-yang 30, žena, Praha
mailbox

komentáře uživatele komentáře k dílům uživatele :

všechny
přidáno 22.03.2012 - 00:42
komentářů8
Nikytu: Ano, přesně tak! Dokáže mnohem víc, než by se mohlo zdát... Děkuju:-)
přidáno 20.03.2012 - 23:29
komentářů8
Moc pěkný! Tuhle tužbu znám. I ten pouhý pohled mnohé dokáže!
přidáno 29.02.2012 - 22:49
komentářů10
DDD: Děkuju, to potěší! :-)
přidáno 29.02.2012 - 22:48
komentářů10
DDD: Děkuju:))
přidáno 29.02.2012 - 20:16
komentářů10
Krásná... víc nenapíšu. Zkazil bych to :-)
přidáno 29.02.2012 - 20:12
komentářů10
Ta je skvělá! "Nač je mi slovo "ty", když ty jej neslyšíš" - to se mi strašně líbí :-)
přidáno 17.01.2012 - 22:46
komentářů42
Omluvu přijímám s radostí a díkem. Je krásné dozvědět, že má slova najdou u někoho svůj smysl.
přidáno 17.01.2012 - 09:59
komentářů42
Smekám!:-) Tohle je vskutku výsledek opravdové a upřímné práce. Práce hledače. Protože, když jde člověk dál, až k podstatě sebe sama a je schopen rozpoznal pravé příčiny svých pocitů a pojmenovat je, potom to, co vyjádří, je ještě hlubší, pravdivější - je to tedy i umělecky hodnotnější.
A k tvé otázce: Máš samozřejmě právo vyjádřit cokoli! I ten zmatek, i ty proměnlivé emoce. A vyjádříš-li nespokojenost z nějakého pocitu nesouladu, proč ne? Není důležité, z čeho ten nesoulad pramení. Důležité je o tom co nevíc vědět, protože to poznání tě vede k jádru a k lepšímu vyjádření. A výsledek? Myslím, že velmi dobrá báseň. A také moje radost z tvého popisu toho tvůrčího procesu. :-)
přidáno 17.01.2012 - 00:49
komentářů42
Devils_PIMP: Moc děkuju! Vážím si toho.
přidáno 17.01.2012 - 00:40
komentářů42
Úžasné! - obě verze se mě hluboce dotkly a ořenesly část tvého já i na mě...asi si projedu i další díla...
přidáno 17.01.2012 - 00:37
komentářů42
ARA: jayjay: taron: slnečnica: puero: polly: Nikytu: Homér: 1kor13: Zapomněla jsem dát svůj komentář jako reakci na vaše komentáře, tak to projistotu přidávám, abyste věděli, že jsem vám odpověděla.
Plus přidávám opravu předchozího komentáře - mluvila jsem o třetí sloce, ne o čtvrté.
přidáno 17.01.2012 - 00:34
komentářů42
Tak. Tuhle báseň jsem musela nechat hodně dlouho uzrát, než jsem se k ní mohla vrátit a přečíst ji střízlivýma očima, pohledem nepoznamenaným oněmi intenzivními pocity, které by zatemňovaly můj úsudek. Musím tedy říct, že jsem byla příjemně i nepříjemně překvapena rozsáhlou debatou a výměnou názorů, které toto mé osobní vyznání způsobilo. Bylo opravdu zajímavé sledovat různé pohledy na věc, které jste si vzájemně vyvraceli. Proto tu teď mám pro každého z vás nějaký vzkaz.

V první řadě tu mám veliké poděkování pro Nikitu, polly, Homéra, slnečnici, 1kor13, taron a především pro puera! Děkuji moc za podporu! Puerových komentářů i zastání si opravdu moc vážím.

V druhé řadě se pokusim o co nejstručnější odpověd pro jayjaye: Opravdu nechápu, jak můžeš tvrdit, že já, autorka textu, nechápu, o čem píšu, že nevím, co prožívám. Z tvých slov spíš vyplývá, že ty jsi ten, kdo naprosto nepochopil. Čím více tvých komentářů čtu, tím více si uvědomuji, jak jdeš naprosto mimo, vytváříš tady jakýsi rádoby psychologický rozbor, ale dle mého názoru naprosto nesouvisející s básní. Navíc nechápu, jak můžeš říct, že zamilovanost svazuje toho druhého člověka! To přeci vůbec nedává smysl, ten druhý člověk o ničem neví, o žádném tichém tajném vnitřním povzdechu a utrpení, a tudíž je naprosto nepoznamenaný celou tou situací, jediný, koho ta zamilovanost svazuje, je člověk, který tu jednostrannou lásku prožívá. A k tvým řečem o sobeckosti už opravdu nemám co dodat - neboť naše názory se zde rozcházejí natolik, nakolik je to možné. Neříkám, že v zamilovanosti jisté sobectví nefiguruje, ale rozhodně ne v takové formě, jak ty popisuješ. A celkově mám pocit, že tvoje kritika se ani tak netýkala básně jako mých pocitů (už v anotaci jsem upozornila, že je báseň velmi osobní) a že jsi z pro mě nepochopitelných důvodů litoval onu osobu, které je báseň věnována (jakoby jemu báseň nějak ubližovala). Jak ARA správně pochopil, šlo o pouhý povzdech. Kritizoval jsi obsah, se kterým já spokojena jsem, tvoji kritiku si tedy zrovna k srdci neberu a vnímám ji spíše jako nepochopení situace a taky naprosto odlišný pohled na svět. Ale už končím, tady vážně nemám nic víc co říct, respektive nechci. Snad jen, že mě pobavilo, když jsi zrovna ty psal cosi o nevcítění se do druhého.

ARA: Nebudu se probírat nepřeberným množstvím komentářů a odpovídat na každý zvlášť mimo jiné i proto, že už některé už byly vyvráceny a to dokonce i vámi, nebo přesněji změnil jste postoj. Určitě ale mohu říct, že jste mou báseň vnímal správně, jako povzdech. Snad i proto jsem na vaší kritiku dala daleko více než na jinou a po stálém vracení se k básni jsem konečně pochopila. Neboť já opravdu toužím po maximální kritice, po tom se vylepšit a najít chyby, které básni škodí (pokud ovšem nepůjde o kritiku ve stylu jayjay – ta se mi opravdu přínosná nezdála). Každopádně jsem tedy pochopila, CO vám vadí na čtvrté sloce a po delším rozhodování jsem došla k názoru, že to pravděpodobně skutečně stojí za opravu, nebo dokonce za smazání. Co se týče doteku prstů na duši, prsty tam byly za prvé jako náznak té nevědomosti, bezprostřednosti, jen lhostejné letmé „pohlazení“ na duši a také proto, že právě pomocí prstů se propojuje hudebník s nástrojem, jedná-li se samozřejmě o nástroj tohoto typu a ne třeba o flétnu (ovšem i tam prsty hrají důležitou roli). Je ovšem pravda, že prsty symbolizují právě to fyzické propojení hudebníka a nástroje a proto je vyhodím, aby nedošlo k nedorozumění a bylo, jak jste řekl,jasné, že se jedná o jinou hru než v poslední sloce.
A co se týče odpovědi na poslední komentář: O čistě erotickou lyriku se nejedná, jak už jste pravděpodobně pochopil, když jsem vypustila ty prsty. A na vaše otázky vám odpovím také otázkou: Je vážně natolik důležité, z čeho pramení ta nespokojenost ženy-básnického subjektu? Řekněme, že se žena-básnický subjekt, nacházela v situaci, kdy věděla, že vzájemný vztah básnického subjektu a adresáta je v nepořádku, něco je špatně, neví co, začne okolo sebe kopat, nedaří se jí najít chybu u sebe, tak nakonec v duchu obviní druhou osobu. Což je samozřejmě špatně, proto byla báseň nevyrovnaná a.... ach jo. Tímto se tedy omlouvám Jayjayovi. I když s jeho výkladem nemůžu na stoprocent souhlasit a zdálo se mi to celé příliš přehnané, teď už alespoň vím, o čem mluvil. Tak jo. Nevyrovnané emoce a zmatek v hlavě i srdci. Ale aspoň jsem si díky vám uvědomila spoustu věcí, které mi předtím nedocházely a ani dojít nemohly, neboť jsem měla naprosto zatemněnou hlavu. Tak díky vám – můj dík! Opravdu.
P.S. Nemám už sílu zase mazat, co jsem předtím nahoře psala, nemám chuť to ani přepisovat, tak aspoň uvidíte můj vnitřní vývoj při psaní tohoto komentáře.)
přidáno 14.01.2012 - 16:03
komentářů8
Hm dobře , dobře
přidáno 12.01.2012 - 16:36
komentářů8
loner: Děkuji za kompliment! Pokusím se udělat vše proto, aby to tak dopadlo:)
přidáno 12.01.2012 - 16:33
komentářů8
Děkuju vám!
přidáno 12.01.2012 - 08:24
komentářů8
Noooo, má to něco do sebe
přidáno 11.01.2012 - 22:37
komentářů8
a helemese ... basnirka .... jeste par a jsi v mych oblibenych :)
přidáno 11.01.2012 - 22:26
komentářů8
good, libi ...
přidáno 11.01.2012 - 18:31
komentářů8
ochutnám, co jsem si sama zakázala? Hm...tajně v duchu propojím naše vědomí? ....to je krásné, u mě dobrý:))
přidáno 11.01.2012 - 16:29
komentářů8
Yana: Děkuji :-) Snažila jsem se co nejlépe vyjádřit co cítím.
1 ... 70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80|81|82|83|84

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku