![]() |
![]() ![]() |
komentáře uživatele :


Já si nemůžu pomoct, ale připadá mi to nedopovězené. Nutí mě to ptát se: a dál? Ale jako úvod pro mě skvělé :).


vanovaso: Děkuji. Čistá politika asi neexistuje, přesto myslím, že některé doby a některá prostředí jsou ke špíně jaksi chytlavější.


Jiří Turner: To už se mi zdá předlouhé. Děkuji za náměty, ale mně se nejlíp čte v původní verzi, nechám tak :).


Jiří Turner: Děkuji! Mně to zní tak popěvkově, jako refrén nějakého protestsongu (který třeba ještě dopíšu :)) a "politické" mi tam rytmicky nepřekáží, spíš to korunuje. Ale ono asi jde o to, jak se to čte a jak to zrovna komu sedne. Tvoje verze je určitě také možná, třeba i v provedení "to české klima".


Jiří Turner: Ten poslední se mi nezdál slovosledem, to jsem vysvětlila. U všech předchozích šlo o překlepy nebo gramatické chyby, napsala jsem je ve správné podobě. Omlouvám se, měla jsem to napsat srozumitelněji :).


Líbí se mi zajímavý a netradiční nápad. Vlastně se tady vyzdvihuje ochočený a spořádaný život proti nejisté svobodě :). Oceňuji také zpracování, protože přepsat bajku do básně musí být hrozně těžké. Přesto upozorním na pár formálních chybiček, které mi kazí dojem: mezi nás dnes v noci najednou přišel, "co jsi to za zvíře", "přišel jsi, vlčku, jak nezvaný host", mnozí však byli.
A "málo jim cokoliv unikne stejně" mi zní jaksi divně. Co třeba "máloco unikne jim stejně " - "před stájí stojí neochvějně"?
A "málo jim cokoliv unikne stejně" mi zní jaksi divně. Co třeba "máloco unikne jim stejně " - "před stájí stojí neochvějně"?


Mám pocit, že bych poznala autora, i kdyby to byl anonymní den :). Je typicky tvoje, lehká a zvláštně neuchopitelná. Zřejmě umožňuje různé výklady, já v ní asi i vlivem zařazení do kategorie vidím lásku a to, jak nás povznáší. Jenom drobnost - na verši "poslední z snílků" jsem zaškobrtla, tohle by se recitovalo těžko.


Moc pěkná úvaha. Virtuální komunity opravdu mají svoje specifika, mám s nimi několik zkušeností a zjistila jsem jedno - ten pocit anonymity je falešný. Dřív nebo později se stejně každý odhalí, někteří jsou si sympatičtí a přirozeně k sobě tíhnou, další zas naopak, úplně jako v reálu. Schovávat se za písmenka prostě nejde, to je snad ta vůbec nejhorší skrýš :).


Devils_PIMP: Mám pocit, že jsem ti něco takového už jednou psala, tak se asi budu opakovat. Je obrovský rozdíl, jestli napíšeš "tohle dílo nemá umělecký přínos" nebo "tohle dílo pro mě nemá přínos", případně "tohle je hrůza" nebo "tohle je podle mě hrůza, protože...". První verze autora akorát naštve, druhou (pokud je trochu soudný) vezme a možná si z tvého komentáře něco odnese.
Omlouvám se autorce díla, že tady řeším něco, co sem ani nepatří.
Omlouvám se autorce díla, že tady řeším něco, co sem ani nepatří.


Devils_PIMP: Správně, pro tebe to přínos nemá, to jsi předtím nějak opomněl zmínit.
Až přestaneš vydávat své subjektivní a nepodložené dojmy za obecné pravdy, možná tvé komentáře budou vyznívat jinak a dostanou smysl.
Až přestaneš vydávat své subjektivní a nepodložené dojmy za obecné pravdy, možná tvé komentáře budou vyznívat jinak a dostanou smysl.


Devils_PIMP: Nezlob se, ale tvoje hlášky o uměleckém přínosu a BPH už nejsou ani k pousmání.
1. Tohle je svobodný prostor, kam si může vkládat kdo chce, co chce. I kdyby to mělo přínos třeba jen pro něj. Jestli se ti dílo nelíbí, můžeš ho zkritizovat, poukázat na konkrétní nedostatky. Ale naznačovat, že na amatérský literární server nepatří nic, co nemá tzv. umělecký přínos, je směšné.
2. Kolik děl nejen tady, ale v literatuře vůbec, má umělecký přínos? Jedno ze sta, jedno z tisíce?
A především:
3. Kde bereš tu drzost posuzovat, které dílo má umělecký přínos a přidanou hodnotu a které ne?
Ber to, prosím, jako reakci na tvé komentáře obecně, nejen na tento.
1. Tohle je svobodný prostor, kam si může vkládat kdo chce, co chce. I kdyby to mělo přínos třeba jen pro něj. Jestli se ti dílo nelíbí, můžeš ho zkritizovat, poukázat na konkrétní nedostatky. Ale naznačovat, že na amatérský literární server nepatří nic, co nemá tzv. umělecký přínos, je směšné.
2. Kolik děl nejen tady, ale v literatuře vůbec, má umělecký přínos? Jedno ze sta, jedno z tisíce?
A především:
3. Kde bereš tu drzost posuzovat, které dílo má umělecký přínos a přidanou hodnotu a které ne?
Ber to, prosím, jako reakci na tvé komentáře obecně, nejen na tento.


gabkin: Se zapojením fantazie do čtení básní naprosto souhlasím, v tom je kouzlo poezie. Ale gramatika podle mě nemá s fantazií co dělat, to jsou jasně daná pravidla. Někdy je jejich porušení záměrné a přínosné, básnické novotvary jsou velmi zajímavé. Ale pro čárky to, myslím, neplatí.
Problém čárek je podle mě právě v tom, co píšeš - spousta lidí si není jistá, kam vlastně patří a kam ne, proto je ani neřeší a při čtení nevnímají. To ale nic nemění na tom, že z gramatického hlediska jde o hrubé chyby, které na některé čtenáře (třeba na mě) křičí z textu úplně stejně jako špatně napsané i/y. Proto myslím, že je lepší v případě nejistoty čárku vynechat. Poezie tuto toleranci umožňuje a chybějící čárka na rozdíl od té navíc nepůsobí rušivě.
Problém čárek je podle mě právě v tom, co píšeš - spousta lidí si není jistá, kam vlastně patří a kam ne, proto je ani neřeší a při čtení nevnímají. To ale nic nemění na tom, že z gramatického hlediska jde o hrubé chyby, které na některé čtenáře (třeba na mě) křičí z textu úplně stejně jako špatně napsané i/y. Proto myslím, že je lepší v případě nejistoty čárku vynechat. Poezie tuto toleranci umožňuje a chybějící čárka na rozdíl od té navíc nepůsobí rušivě.


kekebreke: Jo pily, jasně :) To jsem byla raněná slepotou.
S čárkami se to má tak, že z gramatického hlediska nepatří do 6., 8. a 12. verše. Vyjadřují zde rytmický předěl, který bych já raději vyjádřila rozdělením do veršů, protože čárku vnímám jako gramatický znak.
S čárkami se to má tak, že z gramatického hlediska nepatří do 6., 8. a 12. verše. Vyjadřují zde rytmický předěl, který bych já raději vyjádřila rozdělením do veršů, protože čárku vnímám jako gramatický znak.


Nerozumím verši "pil slyšet kvílení". Není to překlep?
A stejně jako u jiných tvých básní mi přebývají některé čárky. Všimla jsem si, že často dělíš verše do půlveršů a rozděluješ čárkami i tam, kam gramaticky nepatří. Já bych, pokud ten předěl vnímáš jako nutný, raději rozdělila verše na dva. Ale to je asi otázka vkusu a taky toho, jak silně kdo vnímá čárky jako gramatické prohřešky.
A stejně jako u jiných tvých básní mi přebývají některé čárky. Všimla jsem si, že často dělíš verše do půlveršů a rozděluješ čárkami i tam, kam gramaticky nepatří. Já bych, pokud ten předěl vnímáš jako nutný, raději rozdělila verše na dva. Ale to je asi otázka vkusu a taky toho, jak silně kdo vnímá čárky jako gramatické prohřešky.


Rytmicky kulhá, ale obsahově určitě zaujala. Vzpomínám si, že v dětství pro mě byly louže daleko důležitější než dnes. Vím, že se stárnutím člověk ztrácí řadu věcí, ale že i louže, to jsem si uvědomila teprve teď.


Já půjdu proti proudu, připadá mi to docela laciné. Po svižném a vtipném rozjezdu mě pointa zklamala. Chápu, že to tak mělo být, je to dílko k pobavení, ale přesto - prostě to není moje gusto.
A když už je řeč o slabikách, mně zase jedna přečnívá u Kámasútry, tam bych "na" klidně vynechala, podle mě to dává smysl i bez něj.
A když už je řeč o slabikách, mně zase jedna přečnívá u Kámasútry, tam bych "na" klidně vynechala, podle mě to dává smysl i bez něj.
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Reiko [14], lk.firefox [13], Crystal [10], zlatesvetlo [8], Maureen [8], ZaZu [2], Tomáš Černý [2]» řekli o sobě
Werena řekla o Helee :Krásná bytost, jíž si vážím a ke které vzhlížím.. "Mám Tě ráda, ženuško.." :*..