Tak nějak... O nás.
přidáno 04.09.2009
hodnoceno 9
čteno 1201(40)
posláno 0
Snad postý sedím v tý začouzený kavárně. Otrávenej číšník se ke mně nijak zvlášť nadšeně nehrne, spíš se rozmrzele šourá. Při pohledu na mě je mu jasný, že mu velkej kšeft neudělám.
„…si dáte?“
„Kafe.“
„S mlíkem?“
„Ne, turka.“
Odchází a tváří se otráveně. Nezazlívám mu to. Vlastně je mi to dost jedno.
Lidi okolo mě si povídaj, čtou si, nebo jen tak seděj a koukaj do svýho hrnečku. Já nedělám nic z toho, jenom je pozoruju. Jak nad jejich hlavama svítí aura lhostejnosti. Kdybych zařvala na celou kavárnu nějakou sprosťárnu, kolik by jich zvedlo oči? Vsadíme se? Jo, vítejte v Praze.
Číšník se konečně uráčil přinést mi to kafe, a abych se snad nemohla cejtit nějak povýšeně, trochu mi ho vybryndal na podšálek. Je mi to fuk.
Po prvním doušku dostávám příšernou chuť na cigaretu. Nejradši bych se rozběhla a ukradla všem jejich krabičky s cigárama, ale moje hra na pevnou vůli mi to nedovolí. Stejně do toho zas spadnu. Ale ne dneska, dneska ještě ne.
Zničehonic se otevřou dveře a dovnitř se vpotácí holka. Může jí bejt tak šestnáct, a podle všeho je to nějaká feťačka nebo tak. Vlasy má slepený a mastný, na obličeji nános špíny, i přes tu vrstvu ale vysvítaj její stále ještě dětský rysy. Oči má strašně divný, jako by viděla něco, co my nemůžem. Drží se za srdce a nemůže popadnout dech. Pak se zhroutí na podlahu. Sleduje ji několik párů očí, ale nikdo se nezvedne. Po chvíli se všichni otočí a věnujou se svýmu kafi/knížce/rozhovoru. Ten zrychlenej číšník se sebere, jde k ní a odtáhne ji z prostředka, jako nějaký mrtvý tele nebo co. Holka se ani nehne, jen ty svoje pořád trochu nevinný oči má vytřeštěný někam, kam my nedohlídnem.
Vstanu a hodim na stůl pár drobáků, až to hlasitě cinkne a pár lidí se po mně ohlídne. Odcházim pryč z tý zakouřený díry, pryč od těch lidskejch ovcí. A víte, co je nejhorší? Jsem jednou z nich. Načichla jsem kouřem z cigaret i tou pitomou apatií.
Vítejte v mym světě, bééé.
přidáno 16.02.2013 - 00:37
Sakra. Neviděl jsem tu větu kdy umřela....

Jako když jsem tehdá četl Lermontova démona...
přidáno 16.05.2010 - 13:07
hnusný pochopit co se kolem nas deje
přidáno 08.01.2010 - 21:20
hnusný procitnutí, co? je to perfektně napsaný =) ale ne všichni jsou takový....a my můžem ovlivnit, zda budem ty dobrý nebo ty....ovce =)
přidáno 05.09.2009 - 17:38
mno ja myslim, ze pravdu nemas... spise je to naopak... smrt je pro lidi senzace, atrakce, jak to tu ma jesper.. vcelku nova basen... toto neni uveritelne... a posledni veta je teda uplne hrozna... ale psat umis, snad to priste ukazes i na lepsim vyberu tematu :)
přidáno 05.09.2009 - 10:02
Zatim ještě ne, ale nervozitou si kouše nehty.:) Díky za pozitivní koment.
přidáno 05.09.2009 - 09:42
Začátek je jako Hessův Stepní vlk, špinavá holka jako od Gaimana a konec je zase vlk... Je neuvěřitelný jak v tak krátkým textu dokážeš vtáhnout do děje. Zkrátka supr - nemám co víc k tomu říct - jsme hloupý ovce a roztrhaný kusy špinavejch hadrů ale i tak je to skvělej článek... Jenom by mě zajímalo - začala zase kouřit? :D
přidáno 05.09.2009 - 08:51
Mám se opakovat?? :) Držíš si svoji laťku kvality, máš prostě talent zaujmout, smysl pro detail, navíc mám vždycky pocit, že pokaždé schováš další slova a věty mezi řádky... Kam na ty nápady chodíš? Hádám správně, že jde o inspiraci ze Žlutých lázní?
přidáno 05.09.2009 - 08:40
úúú, lapám po dechu...
přidáno 04.09.2009 - 23:53
Jo, vítejte v Praze...k danému tématu je my blbý psát, jak se mi to líbí....

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Ovčí miniatura : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Šachová partie
Předchozí dílo autora : Into the blue

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Boleslava řekla o Sokolička :
Moc fajn holka, krásný básničky i povídky - to je ideální kombinace! A nemáme společné jenom ty sportovce...přihlásily jsme se přece na Psance ve stejný den (to bude znamení...)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku