po prednasce o aids a hiv od cloveka,kterej se nakazil pred dvaceti lety a jedinej z cr z ty doby zatim zije... nejsilnejsi pribeh a clovek... nemam slov...
přidáno 25.06.2009
hodnoceno 9
čteno 1807(36)
posláno 0
staci tak malo
a svet vam znici
jen diagnoza
kterou ma pravo potvrdit
jen doktor.


nekomu reknou
vas test je negativni
/jak kdyby se clovek znovu narodil/
...



za chyby by se asi melo platit
ale nejvetsim trestem
je uz jen to nakazeni
a bezmoc.


koukam na dokumenty o lidech
ktery maj vir HIV
o lidech
u kterych propuklo AIDS
o lidech
ktery si na konci prejou tu nejrychlejsi smrt...



je slyset nocni mesto
v tenhle den se stavam
dalsim dobrovolnikem
chci pomoct

i kdyz mi pohled na tyhle lidi
vhani do oci slzy
a do srdce dalsi naloz

smutku.



je pozde
je pozde
je pozde




vim, ze kdyz me vidi
chtel by si to se mnou vymenit
za jakou koliv cenu
.










.














chci darovat
s v e t l o
přidáno 25.09.2022 - 20:02
Chci darovat světlo bych tam mít nemusel, jinak to je moc pěkně napsaný.
přidáno 29.08.2009 - 13:19
vim, ze kdyz me vidi
chtel by si to se mnou vymenit
za jakou koliv cenu


v tom to je...vsechno
přidáno 05.07.2009 - 01:11
Teresss... já tě obdivuju. Daruj světlo! Už jenom tím, že o tom píšeš, pomáháš! Obdivuju tě. Každej hledí jen na sebe a - když se mě to netýká? Ruce pryč... To je špatně. Ale přiznám se, že i já se takhle občas chovám.

A s těma chřipkama... Je to hysterie. Lidi si v tom libujou.
Pjpajkis... Máš pravdu... Nemá to smysl se do něčeho nutit. Naštěstí je ejště pořád na světě tolik lidí, kterým to přináší uspokojení, že se podle mého názoru nemusíme bát.
přidáno 29.06.2009 - 22:59
Ne, zazlívat by se nemělo. Obdivovat, to ano, ale zazlívat ne...
přidáno 29.06.2009 - 22:40
jasně, jestli mi někdo bude zazlívat, že nepomáhám lidem, kteří jsou nemocni, tak ať se na mě nikdo nezlobí, možná to je sobecký, ale mám taky svůj život a mám jenom jeden. Nedávno jsem trávil nějaký čas s jednou paní na vozíčku, byl jsem s ní vždy jeden den v týdnu, chodil jsem pravidelně, pak jsem si začal uvědomovat, že mi to vlastně nic nedává, žádný pocit uspokojení, radosti, tak jsem to začal šidit, až jsem přestal úplně. Jsou lidé, kteří mají radost z toho, že mohou pomáhat druhým, já takový nejsem, necítím se kvůli tomu špatně a netrápí mě to, ale aspoň jsem to zkusil.

Navíc jak říkáš, ty si s nima nemáš co říct, nemáš takový zážitky jako oni, tak co jim vyprávět, rozhodně ne o tom, jakej máš zlatej život, i když si myslíš jak je zkaženej.... Prostě o takovéhle lidi se mohou starat jen ti, kteří pro to mají vlohy, a starost o ně jim dělá radost. Někdo hold umí skládat básně, někdo zase pomáhat nemocným.
přidáno 29.06.2009 - 22:24
Prosimtě, tyhle módní věci.. přijde - odejde. Je pravda, že epidemie je horší, ale... jak říkám, co s tím? Já sám nic neudělám, můžu občas někam finančně přispět, ale stejně mám pořád pocit, že se většina stratí cestou... Jít někam jako dobrovolník, to ano. Ale např do Domu Světla, to je centrum, kde pomáhají nakaženým HIV, se bojím. Je na mě poznat, že nejsem dítě ulice a těch dětí se prostě obávám. Co mám dělat, soucítit, trápit se? Já jsem rád, že jsem rád.
přidáno 29.06.2009 - 18:40
jo jasně, třeba mi strašně přijde přehnaná ta prasečí chřipka, na obyčejnou umírají tisíce, možná i desetitisíce či statisíce lidí a všichni řvou, jak je to strašný, když máme v čr potvrzených 7 případů nákazy nějaké speciální chřipky...
přidáno 29.06.2009 - 15:46
Souhlaím s tebou "nikdo se nad tím nepozastaví a všimne si toho až tehdy, když ho to může ohrozit samotného"
Ale takle je to s každým problémem a těch problémů je strašně moc, co máš teda dělat?
U AIDS je horší to, že to máš pravděpodobně už na pořád, po povodních se budovy postaví znovu...
přidáno 27.06.2009 - 00:12
je pěkné, že chceš vyjádřit nějakou myšlenku, ale příjde mi to strašně špatně zpracované, žádné rýmy, rytmus taky není a vůbec se to špatně čte.

jinak jedna věc, píšeš, že za chyby by se mělo platit... ale bohužel člověk kolikrát ani nemusí vědět, že je nakažen a nebo ti to ten druhej/á neřekne a to pak za nic nemůžeš a odskáčeš si to, to je na tom pak asi to nejhorší. Jen jsem chtěl říct, že tady platíš většinou za chyby ostatních.

Každopádně nevím co si tu smutníme, když v Africe to mají 2 ze 3 a nikdo se nad tím nepozastaví a všimne si toho až tehdy, když ho to může ohrozit samotného. (to nebylo mířeno na tebe, ale je to prostě tak).

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
AIDS : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : zaznam
Předchozí dílo autora : z druhy strany

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
NoWiš řekl o dvakredencedekadence :
Jednou mi hasila obličej, když jsem se popálil. Dodnes mi tam nerostou vousy. Prý to pak chutnalo jako karamel. Jednou mě popálila. Rusalka bez rybníčku, bolavá duše, námět na mý nejkrásnější básně. Kupodivu pořád šťastná, i když byste to do ní neřekli. Bolavá a šťastná. Jako odřený koleno v létě. Mám tě rád. Koleno, poleno.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku