Ze sbírky: "Moudra hlupáka"
přidáno 25.05.2009
hodnoceno 4
čteno 2669(22)
posláno 0
Život krávy

Jel jsem kolem kravína s loukou, na které bylo plno krav. Jezdíval jsem kolem něj už dříve, ale nikdy jsem si nevšiml toho, co jsem viděl teď. Ony totiž všechny ty krávy dělaly to samé. Dělaly to, co se od krav čeká a co kráva dělat má. Totiž stály na místě, pohupovaly ocasem, požíraly trávu a sem tam zabučely. Tak jsem je tak pozoroval a divil se, proč to ty krávy dělají? Vždyť od „svobody“ je dělí pouze tak zhruba metr vysoký drát nabitý elektřinou. Metr vysoký asi proto, že ta kráva ho nepodleze ani nepřeskočí. Ale ty krávy se o to ani nepokoušely. Kdybych já byl „zavřený“, tak bych se snažil utéct. Tak jsem si položil otázku: „Co to ty krávy vlastně mají za život?“

Vžil jsem se do situace, že bych byl jednou z těch krav na louce. Určitě bych celý život nežral trávu, netloustl bych a nečekal na porážku. Já bych byl kráva atlet. Běhal bych kolem dokola, abych zhubl. Držel hladovku. Dělal kravské kliky. Přitahoval se zuby ke stromu, jako když děláte shyby. Prostě bych cvičil, abych mohl přeskočit ten plot nebo ho alespoň podlézt.

Jenže pak jsem si takovou krávu představil. Vždyť to by ani nebyla kráva a její majitel by si určitě řekl: „Ježíši Kriste, ta je nějaká divná, koukej, jak je hubená, jak pořád běhá, jako by měla běhavku! No a koukej, jak se přitahuje ke stromu hubou, no ona je snad vážně šílená nebo co!? Já ji raději picnu, než to od ní chytnou ostatní.“
A pak by ke mně přišel a picnul by mě. A celé to snažení o zhubnutí by rázem bylo k ničemu.

Proto jsem usoudil, že ty krávy na tom poli se vlastně nemají zase tak špatně a že nicnedělání není důkazem jejich blbosti, ale chytrosti. Ví, že budou-li se jakkoli vymykat normálu, picnou je předem. Jsou smířeny se svým osudem, nebo k nim byl Bůh milostivější a postaral se o to, aby svůj osud vůbec neznaly. Nicméně jsou to pro mě stále chudáci krávy, kterým ovšem nic nechybí. Ony totiž ani o svobodu nestojí. Chudáci…

ikonka sbírka Ze sbírky: Moudra hlupáka
přidáno 26.05.2009 - 23:46
hm necekal jsem popravde tak smysluplny fejeton (nemyslim od tebe, ale jako celkove...) mozna az moc okate, ale pravdive, tak co...

co jsem ale chtel napsat... opravdu doporucuju povidkovou sbirku jednoho mene znameho, ale na druhou stranu znameniteho spisovatele jana čepa... jmenuje se dvojí domov a stejnojmenna povidka je majstrstyk... a pise prave o necem podobnem.. ale jinak... intimnejsiho autora jsem dlouho necetl... vlastne cele dilo čepovo je majstrstyk....
přidáno 25.05.2009 - 20:20
Zajímavá myšlenka s tím turem, ale vzhledem k tomu, že slovo Tur označuje to co označuje snad jen v češtině, pak asi nemůžeme hledat spojitost ve smyslu vzniku celého lidstva. Ale možná není náhoda, že v mnoha státech je ve vedení řada volů, co vedou jen tupé bučící stádo krav. Ale to je zase z jiného pohledu. Každopádě dík za zastavení a za komentář... =)
přidáno 25.05.2009 - 17:23
Skvělý fejetonek, vlastně naráží na to co už léta pozoruju já při svém laickém výzkumu života krávy. Kráva stojící stabilně na louce na mě působí stejným způsobem, akorát si uvědomuju, že rezignovala na štěstí kolem sebe. Pod košatým stromem sní o nakupování XXL oblečení v obchoďáku a o zběsilé jízdě v nikým neřízeném metru. Možná mají styky s vesmírem! Třeba ten fialový alpský druh není jen výplodem chorého rakouského mozku, ale archetyp kravího božstva. Třeba se lidé vyvinuli z pratura. Taky ten tur jako tajemný kořen mnohých lidských kulTURních výmyslůjako architekTURa, nebo literaTURa mají své hlubší opodstatnění. Jsem fejetonem nadšen. A chci další!! Chci víc kravských fejetonů!!

Autor komentáře je bejk.
přidáno 25.05.2009 - 17:15
Jedná se o starší věc. Na literu už je hodně dlouho a teď ji přidávám i sem. Vlastně je to jedinný fejeton, který jsem kdy napsal...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Život krávy : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Ztráta - (Vymýšleno na předem zadaná slova)
Předchozí dílo autora : Teorie "NIC"

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku