Ze sbírky: "Moudra hlupáka"
přidáno 19.05.2009
hodnoceno 3
čteno 1587(18)
posláno 0
Teorie „NIC“

Jistě si mnozí z vás kladli otázky typu: „Je něco po smrti?“, „Co bylo před vesmírem?“ a ještě mnoho dalších podobných, na které se dá odpovědět slovem „NIC“. A abych dokázal odpovědět na ty dvě již uvedené otázky, musel jsem se zamyslit nad tím, co je to „NIC“.

„NIC“ může býti za hranicí lidského chápání, poněvadž si ho zdravý lidský rozum není schopen představit. „NIC“ není tma, světlo a ani cokoli jiného. A když si toto uvědomíme a budeme vycházet z předpokladu, že „NIC“, jak my ho známe, neexistuje, vyplývá nám na povrch, že před vznikem vesmíru „COSI“ muselo být a že po smrti „NĚCO“ musí být. Poněvadž podíváme-li se na vesmír, musíme si uvědomit, že „NIC“, které tu bylo před vznikem velkého třesku a tedy i celého vesmíru, prostě musí být „COSI“, jelikož z „NIC“ nemůže vzniknout „NĚCO“.

Ale co když je slovo „NIC“ označením pro „COSI“, které je nám neznámé? A slovo „NIC“ má podobný význam, jako je v dnešním životě například auto, stůl, dveře, sklenice apod. a používání dnešního významu slova „NIC“ nemá v podstatě nic společného s významem našeho „NIC“ před vesmírem. Naše „NIC“ používané v hovoru, v textu, tak jako jsem napsal v předchozí větě já sám, je pouze špatně chápaný pojem a špatně určené slovo. Vždyť není možné, abychom měli pravdu při odpovědi „NIC“. Zkuste se někdy sami sebe zeptat: „Co je na této stěně?“ Odpověď „NIC“ není správná, vždyť je tam omítka a prach a bakterie a ještě bychom našli další a další věci. Z toho vyplývá, že vždy je „NĚCO“ a nikdy „NIC“.

Takže zjednodušeně řečeno by stačilo, kdyby astronomové netvrdili, že před vznikem vesmíru tu bylo „NIC“, ale „COSI“, nebo naopak my nemáme odpovídat na otázku: „Co je na té stěně?“ slovem „NIC“, ale „NĚCO“.

Pokud by se uchytil první příklad, mohli bychom si odpovědět na otázku: „Co bylo před vesmírem?“ slovem „COSI“. Stejně tak, jako kdyby se uchytil druhý příklad, tudíž si nebudeme odpovídat na otázky slovem „NIC“, ale „NĚCO“. Takže si odpovíme na otázku: „Co je po smrti?“ slovem „NĚCO“ a z toho nám vyplývá, že to není „NIC“. A to naše „NĚCO“ v tomto případě je zcela to samé jako „COSI“ v případě prvním.

A proto, já věřím, že po smrti „NĚCO“ nebo „COSI“ je, ale nevím, co to je, a také věřím, že když tu nebyl vesmír, „NĚCO“ nebo „COSI“ tu bylo a z toho vyplývá, že nevěřím v „NIC“, ale to neznamená, že není. Jenomže k teorii o neexistenci „NIC“, mi napomáhá i fakt o nekonečnu. Co je to nekonečno? To je opakující se „NĚCO“ nebo „COSI“, ale nikdy není „NIC“.

ikonka sbírka Ze sbírky: Moudra hlupáka
přidáno 09.07.2011 - 20:03
Zajímavé zamyšlení, dobře zpracované.
přidáno 09.07.2011 - 14:39
Možná by bylo lepší se napřed ptát co je vlastně smrt,víra atd.. NĚCO je jen díky tomu že existuje NIC.Hmota naplńuje prázdnotu,i my jsme defakto NIC. Jsme součásti prázdnoty..myslím.
přidáno 19.05.2009 - 18:14
Nejedná se o nikterak hlubokou filozofickou úvahu, ale i přesto je tato sekce pro zařazení nejvhodnější...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Teorie "NIC" : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Život krávy
Předchozí dílo autora : Nanečisto

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku