Možná je to obecný archetyp, který je vám povědomý: v jistém konkrétním okamžiku se setkají dvě sobě nezvykle podobné osobnosti a nemohou se do smrti zbavit dojmu, že jim je určeno se znovu setkat. Odsazuju to doprava, aby to leváci lépe pochopili.
přidáno 04.03.2024
hodnoceno 15
čteno 116(13)
posláno 0
Bude se stmívat a bude se dnít,
sotva však na cestách najdeš svůj klid,
nemůžeš let času do dlaní vzít;
nemůžeš směr mých cest ovlivnit.

Labyrint život je svět plný lidí
a náhoda cesty všech podivně řídí.
Ty šels kolem mě a minuls jen stín,
leč o vlastní přišels a nevíš, co s tím.

Jdu světem, který se s mým nikdy nesbratří,
bloudím sám se stínem, s tím, jenž mi nepatří
a hledám, kam chodíváš v noci se skrýt,
ve snaze dát ti, co chtěl by sis vzít.

Bude se stmívat a bude se dnít.
Já vím, že mě nenecháš odejít.
přidáno 18.03.2024 - 19:50
Leslie: Vskutku vtipný způsob, jak zvednout návštěvnost. Díky za návštěvu.
přidáno 18.03.2024 - 19:43
Pardon za spam, nevím jak se to stalo, uaaaa
přidáno 18.03.2024 - 19:42
Zajímavá. Už jsem ji četla a něco mě tam rušilo. Teď čtu, že jsi smazal dva řádky a rozhodně ve mně závěr zanechal lepší dojem. V těch stínech se taky trochu ztrácím, ale bavila mě a nutí k zamyšlení. Zní hezky.
přidáno 08.03.2024 - 08:48
Plnohodnotný postřeh víry v náhodu.
Náš život je jedna velká náhoda. Hezké.
přidáno 07.03.2024 - 09:15
Morfeus: Tos napsal hezky. Nechám tvoje slova bez odpovědi, aby působily na ostatní, co se tu (po)zastaví.
přidáno 06.03.2024 - 15:01
gajda: vše by mělo dávat nějaký smysl :) literatura je zajímavá v tom, že je to psáno a není to pouhou myšlenkou, tudíž je to podrobeno většímu zkoumání :( v tom je ta krása i to úskalí....
přidáno 06.03.2024 - 12:35
Mno... ty poslední dva řádky jsem dal pryč.

A nic se nestalo! Pořád to jde přečíst.
přidáno 06.03.2024 - 12:31
Morfeus: Ahoj Morfe, no přiměls mě spočítat si stíny a zamyslet se. Ale tak nakonec je to stínohra, trocha chaosu té hře svědčí. Dík za zastávku s komentářem.
přidáno 05.03.2024 - 22:50
čéče, nevím, to slovíčkaření se stínem je dost chaotické... podle mě ses do toho asi zamotal. Protože čí je vlastně stín A a stín B? Popřípadě ten stín C... Tento matematický vzorec je dost obludárium :) jinak báseň celkem ok ;)
přidáno 05.03.2024 - 22:20
NoWiš: Děkuji za pochvalu, ale naplnění záměru skončilo kdesi na půl cesty. Jednak mi to všechno mělo končit rýmem s í a nakonec tam mám á... a taky se to snažím zpětně metricky identifikovat a nevím, co z toho nakonec vzniklo (ten daktyl tam na začátku je, ale poslední slabika je tam nějak navíc), no zkrátka - autor není zcela spokojen, ale třeba je to melodické a dalo by se to zhudebnit? (Což u mých básniček nehrozí, protože já hudbu tvořit neumím)
přidáno 05.03.2024 - 22:08
Neu: Pravda to druhé vzít... éééé to musím nějak vymyslet. Mi to taky vadí. Ale říkankovitost byla záměr. Prostě po delší době něco v rytmu, něco jak píše noWiš tradičního. Dík za zastávku.
přidáno 05.03.2024 - 16:16
Dobré řádky a myšlenka, ale připadá mi škoda to pak zabít jednoslovnými rýmy. To degraduješ z básně na říkanku. Navíc třeba "vzít" tam máš dvakrát.
přidáno 05.03.2024 - 16:08
Moc se mi líbí, ač musím přiznat, že poslední dobou s touhletou do jisté míry tradičnější skladbou dost zápasím. Ale obsah postihuješ krásně a píšeš jak si pamatuju, tak že by člověk záviděl.
přidáno 05.03.2024 - 14:11
Je to super.
přidáno 04.03.2024 - 19:20
gajda : četla jsem procítěně a dvakrát. Opravdu silné a líbí se mi. I ta forma. Povedlo se. "Bude se stmívat a bude se dnít.."paráda. Hodnotím : excellently. Děkuji a přeji hezký večer !

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Stínohra : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Satori v letním dni
Předchozí dílo autora : Až k mé chatrči připluje loď

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Claire [15], raDan [10], Zdenička [10], darknessBara [9], KristynaKlimova [9], NoName [6], LudvíkRoiSoleil [3], Romuska777 [1]
» řekli o sobě
Singularis řekla o casa.de.locos :
Velmi inteligentní osoba se širokým rozhledem. Její tvorba je postupně ovlivňována různými literárními (i neliterárními) inspiracemi. Dnes je (k mé radosti :-) ) cílem její tvorby sdělení.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku