... Pak mě překvapil otázkou, zda se u gramofonu dal upravovat zvuk...
přidáno 05.10.2023
hodnoceno 4
čteno 145(3)
posláno 0
Tak mě včera urazil náš mladej. Přišel a chvíli nerozvážné stepoval kolem. Znenadání se mě zeptal, jestli jsem někdy měl gramofon. Řekl jsem, že za nás měl gramofon každej a že neznám většího potěšení, než roztočit na pětačtyřicítku Suzi Quatro nebo Marylu Rodowicz. Podíval se na mě mírně nechápavě a zeptal se mě, jestli to jsou nějaký nahrávací společnosti. Když jsem mu ostře vysvětlil, že to jsou zpěvačky, soucitně se na mě podíval s nutkavým pocitem mě pohladit.
Pak mě překvapil otázkou, zda se u gramofonu dal upravovat zvuk. Zeptal jsem se ho, jak to jako myslí. Prej jako ztišovat a zesilovat. Řekl jsem mu, že jsem v žádném případě nežil za Edisona a že se mi na gramci rozhodně neotáčel voskový váleček a nezpívala z roury Emilie Kittlová.
„Samozřejmě, že jo!“
Můj břitký humor zjevně nepochopil a podmračeně si mne prohlížel. Mávl jsem rukou.
Netrvalo dlouho a dožadoval se odpovědi na otázku, zda taky při hraní desky praskaly. Zjistil jsem, že je momentálně pod vlivem nějaké retro nahrávky, kam byl digitálně vložen praskot starých desek kvůli autentičnosti a že prej je to „maso“. Kývl jsem. Po chvíli přešlapování z něj vypadla otázka, jestli byla už i sluchátka. Jasně, že jo! To už se o mě pomalu pokoušely mrákoty. V okamžiku, kdy se zeptal, zda jsem je musel držet v ruce nebo už byly nasazovací na hlavu, jsem si musel okamžitě změřit tlak a vzít si prášek. Opáčil jsem, že jsem nežil v pravěku a že ve sklepě mám náhodou ještě krabici plnou vinylových „cédéček“. Tím jsem ho zjevně překvapil a očividně vykolejil.
Vylíčil jsem mu, že dokonce v sovětském časopisu Ogoňok vycházely i plastový modrý desky, co si mohl strčit srolovaný do kapsy, donést ke kamarádovi, tam zanořit do drážek jehlu s přenoskou (to nevěděl co to je) a trdlovat při nějaké častušce nebo si poslechnout procítěně čtenou pohádku v ruštině. To už zase málem omdlel on a úder mi vrátil otázkou: „A mohlo se to přehrát víckrát?“ A tak jsem rezignovaně mávl ploutví, odkázal ho na internet a nasypal si do dlaně další prášek. Ani nevím, na co byl.
„A za vás nebyl internet?“ ozvalo se ještě mezi veřejemi, když odcházel. Tohle už ani prášek neustál a probral jsem se k vědomí až večer….
přidáno 07.10.2023 - 09:43
Psavec: Mnohdy bezedná...
přidáno 07.10.2023 - 09:43
Yana: Asi bychom to taky neměli jednoduchý. Sociální sítě by nás zavřely do bubliny. Zaplať Bůh za naše retro, Yano. Spousta z nich dnes žije ve virtuální realitě. Myslí si, že mají několik životů, případně se prostě restujou. :o))
přidáno 06.10.2023 - 14:15
No, musíme se s tím smířit, jsme prostě Retro:-)oni taky jednou budou, máme toho za sebou víc, mě spíš zajímá co bude ještě dál, kam ten pokrok půjde...miluju gramofon, desky a pamatuji i ty ruské:-) a nedávno na burze, sen pro nás, staré desky všech žánrů...děkuji za zamyšlení, retro nám nikdo nevymaže, ale! Trochu se orientujeme i v dnešní době, to oni v té naší ne
přidáno 05.10.2023 - 21:43
Jo, generační propast.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
RETRO : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Tajemný kamarád
Předchozí dílo autora : KDYŽ

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Daisy Moore, kekebreke
» narozeniny
Norian [14], Muchula [14], Terezka [13]
» řekli o sobě
pocitová řekla o Adrianne Nesser :
strasne stylova slecna...sama sebou jak to nejvic jde...co sem te stihla poznat/nepoznat tak si dobrej clovek. uprimnost vzdycky na prednich mistech. dik ze tu jsi...
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku