přidáno 08.09.2023
hodnoceno 2
čteno 125(12)
posláno 0
S lehkým porovnáním antracitového motýlka, vcházím na rozlehlý parket. Svižnými, avšak rozvážnými kroky směřuji k jeho opačnému konci. Za doprovodu hlubokého dýchání se mi nepatrně rosí čelo. Zastavuji se. Naposledy si uhladím límec svého saka, lehce se ukloním a nabízím rámě s dotazem o svolení k tanci.

Smím prosit?
Nesmělým šepotem,
optal jsem se na jméno,
odpověděla:
Tvá cesta životem.

S obavou, co mě asi čeká, jsem ztěžka polknul. V tu chvíli se z reproduktorů ozvalo vybrnkávání kytary Guy Davise. Ples začal a já ve čtyřčtvrtečním taktu kráčel po nejosamělejší silnici, kterou znám.


V rytmu blues,
učím se vztahu,
mezi mužem a ženou.
Pevnému jako stisk,
a něžnému jako,
její lokny na ramenou.

Muzika dohrála a já se dal do promenády. Předchozí zážitek ve mně zanechal smíšené pocity. A tak pln napětí pnu sluch, která melodie protne ticho. Už z první vteřin poznávám, že je to Patti Page. V duchu dávám svým nohám pokyn v podobě “RAZ“ a celá Tennessee sleduje můj ladný waltz.

Vedu v tanci,
avšak v životě,
v tom nevynikám zcela.
I proto tu jsem,
abych se učil,
a hudba přitom provázela.

Z ničeho nic v sále zavane vítr. Táhne před sebou mlhu vášně a chtíče. Mlhu malovanou brazilským akvarelem. Nabírá na síle. Vichřice jménem Gal Costa už obrací vše vzhůru nohama.

Tančíme sambu,
vábíme své smysly.
Za uchem orchidej,
každá příchozí žena.
Rvou ze mě šaty,
vroucí orgie.

Čeká mě ještě tolik tanců. Teskné. Nutící užívat si daný okamžik. Kladoucí důraz na lásku. Opilé zábavou. Občas mi dochází dech, ale chci pokračovat. Budu pokračovat. Dokud vyčerpáním nepadnu na znak a spolu se zhasínajícími světly nezavřu víčka.
přidáno 08.09.2023 - 13:40
Tohle je paráda.
přidáno 08.09.2023 - 12:17
Poezie anonymity : moc krásné. Jinak shlédni filmy Pomáda nebo Hříšný tanec, pro tebe velká inspirace. Děkuji.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Tančím životem : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Muž jedné ženy
Předchozí dílo autora : Sen v bdělém stavu

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku