Tenhle zákazník mně oslovil, přesto, že celou dobu mlčel.
přidáno 26.01.2023
hodnoceno 15
čteno 302(14)
posláno 0
To jsem Vám jednou zase zatočil kormidlem a stal se takřka přes noc OSVČ. V nových montérkách s furiantským logem fir. SNAHA jsem vyrazil hledat zákazníka. A koho jsem nepotkal. Kostelníka Mikulu. Vaška jsem trochu znal a tak jsem se mu svěřil s tím, že před ním stojí Ferda Mravenec, práce všeho druhu. Hned to uvítal. Obešli jsme kostel a vznikla objednávka na nátěr oken, opravu lavic a zvláštní položkou se stal Ježíš, respektive jeho kříž na němž momentálně ležel na stole v farní místnosti, dočasně sundán ze zdi .Kříž byl uprostřed prasklý a hodně narušený červotočem.
V kostele zrovna probíhala rekonstrukce a všichni svatí byli ozařováni jakousi radiací, aby se v nich zahubil nechtěný nájemník. Svatým prý svatozář sluší a pokrok je pokrok. Někteří páni apoštolové zatím čekali na řadu spolu s odpočívajícím Ježíšem ve farní místnosti. Přivezl jsem si nářadí a vstoupil dveřmi do vybrané společnosti všech svatých. ,,No vy jste dopadli pánové" uklouzlo mi ze rtů. Nicméně jsem se měl věnovat jen jednomu pacientovi a tím byl sám šéf.
I když jste ateista a jmenujete se Pavel Papež, tak mít v náručí Ježíše nebývá moc obvyklé a je to zvláštní pocit. Po dobu opravy jsem dbal na maximální pohodlí klienta vystrašen možnou představou amputace čehokoli, kdyby náhodou mladý pán spadl na zem. Na chirurga syna božího v případě nehody jsem si přeci jen netroufal. Dal jsem mu kříž do pucu a raději posichroval závěs plechovými nosnými pláty, které se přišroubovali na zadní stranu červem již opuštěného masívu. Pokorně jsem se s klientem rozloučil a šel jsem si po svém.
Na fakturu jsem se těšil , ale zapomněl jsem na ni, protože má žena byla před porodem, a tak byl zájem hlavně o ní. Asi po týdnu se Nám narodila dcera Nikolka a tak zase nebyl čas na nic jiného než na moje holky. Kostelníka Mikulu jsem potkal asi po měsíci a on se chytal za hlavu, že jsme spolu ještě nevyřídily hotovost za opravu. Na to mu povídám k jeho úžasu, že jsme spolu vyrovnaný a zaplaceno že jsem už dostal. Nevěřícně kroutil hlavou. Nechápal o čem mluvím. Vysvětlil jsem mu, že Ježíš byl můj první zákazník a zaplatil mi krásnou dcerou a že jsme si kvit. Fakturu jsem si i jako ateista odpustil. Přeci jenom jsem Papež a někteří klienti mají hold protekci. Když zajdu do kostela, tak na sebe i po letech mrkneme okem, jako že ..co skoba drží?
....Jo drží, dobrý, ahoj.
Dobrej kámoš tenhle pan šéf, ale na pivo se mnou nezajde. Na druhou stranu je pravda, že coby abstinent vypadá pořád moc dobře. Na to kolik mu je let. Taky to omezím. Proč se neřídit moudřejším.
přidáno 26.02.2023 - 23:37
luciusmius: Vítej v třinácté komnatě. Děkuji za návštěvu.
přidáno 25.02.2023 - 23:01
Já teda příběh neznám. Četla jsem ho dnes poprvé a za mě super, pobavila jsem se a na konci zasmála.
přidáno 29.01.2023 - 21:31
Četla jsem, vím že ten příběh se stal před 20 lety. Prostě mi tam přišlo, že tvé chování, smýšlení, uvažování, tvůj pohled na život, vztahy je pod velkým vlivem církevních programů. Dost tě ovlivňují a lpíš na nich, že je to tak správně. Můj dojem, pouze jinej úhel pohledu než máš ty.
Bylo by potřeba při té spáse improvizovat a doladit to ve hmotě. Zástrčka by zřejmě trochu hůře zapadala do zásuvky:) Energii tomahavku mám pod kontrolou. Když jsem ve své síle, kterou jsem si vzala zpět, slova vůbec nepoužívám. A čaruji s energiemi.
přidáno 29.01.2023 - 11:13
Homér: človiček: To rozhodnutí za nás nikdo neudělá. Odháčkovat se musíme ze svejch programů každej sám.
přidáno 29.01.2023 - 11:06
Homér: Tebe prďolo asi zaháčkuju:) I když mi kladli na srdce, že nemám schopnosti kněžky-čarodějky, na které jsem si rozpomenula a získala zpátky zneužívat.
přidáno 28.01.2023 - 23:16
Nine: Znáš Nikču, ten děj je starý 18 let, jde o vzpomínku. Nech si poradit od Homéra. Má dobrý nápad.
přidáno 28.01.2023 - 23:08
Homér: Nine je schopna mě odháčkovat. Je to kamarádka. Říkám jí Amazonka. Umlátila by mě pusou. Spása by byla vzájemná. Ten tomahavk by už nikdo nezastavil. Můj skalp by si rozhodně zasloužila. Maká na sobě mnoho let a daří se jí to. Pacholku (-:
přidáno 28.01.2023 - 22:43
Nine: Odháčkuješ ho?
přidáno 28.01.2023 - 22:07
Jsi stále zaháčkován v církevních programech z minulých životů? Bojíš se změn? Máš strach? Není se co divit. Byly silné.
Vyčistit... Jinak hezky se četla.
přidáno 28.01.2023 - 01:22
Miňko: Byl to pocit obdarování. Samozřejmě že manželce jsem taky poděkoval. Že by jsme na to nakonec byli tří?? To nezní moc křesťansky co?. (-:
přidáno 28.01.2023 - 01:16
Fakt zaujala...
přidáno 27.01.2023 - 06:27
Damir: Díky, věčný boj a kazím si tím zachycené postoje a myšlenky dost často, )-:
přidáno 27.01.2023 - 00:08
Človíčku, dej prosím pozor na gramatiku, hned v názvu máš hrubku..(komu, čemu) Ježíšovi..., a pak třeba Ferda Mravenec, nebo ...kříž byl prasklý... atd. Zbytečně to kazí dojem ze zajímavého příběhu.
přidáno 26.01.2023 - 20:39
Ty památky mají nejistou budoucnost. Pokud je nezachrání věřící, pak by bylo správné , aby je udržely nevěřící. Vždy to bude prostor pro hledání. Opuštěné kostely bych citlivě k architektuře vnímal rád jako knihovny duchovních nauk, potažmo koncertní ostrůvky krásné hudby. Ty památky si na sebe budou muset umět vydělat.
přidáno 26.01.2023 - 20:07
Kostel,děni rozuzlení.
Sklenka piva pění.
Mysločem pak
volnost .

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jak jsem odpustil Ježíšovi fakturu. : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Světové klamání a lži
Předchozí dílo autora : Telecí komplex

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku