Zabil jsem už mnoho živočichů, neboť seču lúky a přestože se mi jich podařilo pár nepřehlédnout a zachránit, vždycky mě bolí smrt, kterou způsobím marně. Kéž duše vyletí a jde hledat novou schránku a náš vnitřní svět nekončí v rozsekaném kadáveru. Byl jsem též přihlížejícím úmorného pohřbení mušky zaživa pavoukem, jež ji uvěznil v bílé rakvi. Přestože jsem ji mohl zachránit, připadalo mi druidské nezasahovat. Napište mi do komentářů, co si o tom myslíte a dejte lajk a odběr.
přidáno 30.09.2022
hodnoceno 1
čteno 237(8)
posláno 0
Po své pravidelné ranní návštěvě kadibudky jsem si chtěl opláchnout ruce u přilehlé tůňky. Vzal jsem plecháček, nabral z ní vodu, polel si ruky a jak ho dávám zpátky, všiml jsem si takového toho malého žlutého hlemýžďka s hnědým čárkováním. I stalo se mi to, co se mi občas stane při sečení křovinořezem na lúce - zloměk vteřiny, během níž Ti srdce praví, že bys mohl zastavit pohyb a zvrátit neštěstí. Já jsem však pohyb dokončil a jak plecháček sklozl uchem po větvičce a dosedl ke kmeni stromu, shodil jsem přitom nešťastného pana Hlemýžďka do vody. Zžezelo se mi jej a tak jsem začal vybírat ze dna tůňky směsici bahna, listí, klacků a snad i jiných živočichů, dosud pokojně živořících tam dole. Na první pohled jsem však šneka neviděl. Odešel jsem smutně do chalupy, už jsem si začal i odříkávat tu starou havajskou techniku HO'OPONOPONO, ale nakonec jsem se stejně vrátil, navzdory dešti, abych se ujistil, jestli je pan Hlemýžď v těch vydolovaných hroudách. Nebyl tam, takže jsem začal znovu hrabat a důsledněji propátrávat dno. Našel jsem různé kusy, podobné jeho tvaru, ale byly to jen kousky jablek, bukvice a podobně. Třeba vás napadne, že jsem pak našel něco antropocentricky vzácného, ale.. našel jsem Ho. Vzhledem k tomu, kolik vůkol žije kachen, hus a kur, nechtěl jsem ho jen tak pohodit na zem - jeho původní místo pro přečkání zimy bylo strategické, proto jsem ho umístil na střechu kadibudky, pokrytou vlhkým listím a pro jistotu střechu přemostil klackem k zemi, kdyby chtěl hledat nové místo na vlastní pěst.
přidáno 30.09.2022 - 14:06
Obdivuju a děkuji každému, kdo dokáže soucítit i s někým tak "nicotným" jako je třeba ten hlemýžď, hmyz, rostliny... Najednou si nepřipadám až tak divná, že se dokážu vžít třeba do brouka, kterého omylem zašlápnu...
Prostě ryzí příběh...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Příběh o panu Hlemýžďkovi : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Cérky z Opatowitz, kde jste?!
Předchozí dílo autora : Den č. 10304*, Sen č. 2269**

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Chloé [12]
» řekli o sobě
Yana řekla o Kakuzu :
Jednou tě někdo nazval pupenem, pamatuješ, řekla bych že to vystihl přesně a tuším, že až vykveteš budeme zírat. Tvoje poezie je čím dál lepší(-:
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku