přidáno 27.08.2022
hodnoceno 16
čteno 250(15)
posláno 0
Usedá k oknu -
ruku z druhé strany skla
obtéká déšť.
přidáno 11.10.2022 - 09:29
Karpatský: Je to v naprostém pořádku, jen zkoumám, nakolik je zde text otevřený čtenáři. Jestli autobus nebo vlak není úplně důležité. Děkuji.
přidáno 11.10.2022 - 08:38
Můra73: Ahoj Katka,

ja som si predstavil v prvom momente autobus, ale či vlak či bus to je vedľajšie. Alebo som vedľa ja?
přidáno 10.10.2022 - 08:10
Karpatský: Peter, děkuji, byl pro Tebe text přístupný? Bylo možné jen z něj odvodit prostředí?
přidáno 09.10.2022 - 22:22
Nedopovedanosť je fajn, ponúka priestor čitateľovi zapojiť vlastnú fantáziu. Neviem prečo, ale mňa ako prvé napadla otázka, kto z tých dvoch je na tom horšie, nemysliac tým iba to, že prší len na jedného. Toto ma fakt oslovilo.
přidáno 31.08.2022 - 20:48
snake_01: Děkuju, Pavle, pro mě je skrze autorské brýle opravdu těžké odhadnout, jak moc mám v tomhle konkrétním případě odkrýt čtenáři, aby plně pochopil, ale nedopověděla jsem úplně.
Jste s kmotrovem, Gorou a Zinym zvyklí v haiku hledat přesahy, přesto vnímám, že je možná tenhle text v současné podobě uzavřený moc.
přidáno 31.08.2022 - 15:59
Je to zajímavý text, ale když jsem ho četl, musel ke mně dolehnout. Nejde ani tak o to, že by to bylo napsané složitě, ale ta představa pro mě byla složitá, takže mi chvíli trvalo, než jsem si to celé vybavil. Jinak motiv smutku par excelence.
přidáno 28.08.2022 - 22:37
Pavle, díky. U tohohle textu jsem moc pochybovala, jestli ho čtenáři předkládám srozumitelně.
přidáno 28.08.2022 - 11:33
Nevím jestli si tu měla nějaké předchozí verze. Za mne nádherný text. Pocit haiku vytváří konkrétnost. Na nástupišti, na peroně..., někdy by bez tohoto konstatování postrádal další text smysl, ale mohou to (v kontextu) být dost všeobecné termíny, tvůj text je konkrétní, živý. Pro verzi Zinyho, zelená odjezd potřebuji kousek fantazie, tvoje je dokonalé vyjádření nezúčastněného pozorovatele, který vnímá poetiku života. Za mne spíš haiku než senrjú (pro kvalitu) i když se vztahuje na lidský svět a chybí mu sezónní slovo.
přidáno 27.08.2022 - 19:46
Ziny: možná tímhle směrem by to šlo. Díky
přidáno 27.08.2022 - 19:45
Gora: Děkuju, Irenko, nástupiště už mi připadá do tohohle textu příliš dopovídající. Ještě nechám dozrávat.
přidáno 27.08.2022 - 19:25
Mnoho hlav - mnoho rád

Zelená - odjezd
dlaň z druhé strany okna
obtéká déšť

Ovšem, může-li déšť obtékat, neobtekaji-li pouze kapky.
přidáno 27.08.2022 - 19:04
Mě napadá - jen příklad!


Na nástupišti -
ruku z druhé strany skla
obtéká déšť.
přidáno 27.08.2022 - 11:53
Gora: Ano, snaha o haiku z loučení to je. První verš mi ale dává zabrat. Přívalák, pískala nejdřív píšťala průvodčí, pak dveřní systém, pozorovala jsem zjevně nechtěné loučení... Nechci použít "průvodčí píská". Už jsem v prvním verši měla odpísknuto, pískání, nechám tomu čas. Nic jiného mi nezbude. Vakem jezdím do práce každý den, snad se to usadí... !!!! A už vím opravuji, to usadí mi pomohlo :)... děkuji. (původně: pískání dveří/dlaň z druhé strany okna obtéká déšť. )
přidáno 27.08.2022 - 11:39
Podle mě kdyby se nahradil první verš, je to bezvadné haiku o loučení...
přidáno 27.08.2022 - 09:57
Já jsem na Vás taky myslela :)
Tenhle text mě štve, ještě z něj není patrný záměr a dopovědět ho nechci... stáhnu ho, díky za zpětnou vazbu
přidáno 27.08.2022 - 09:08
Kdyby jste dveře namazali, přijdeš o haiku. Tečka? Včera na stanici jsem si na tebe vzpomněl, zase se mi třela můra o paži a pak nám jedna přinesla spánek, když se otřela o naše čela v posteli.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
x171x : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : X172x
Předchozí dílo autora : X167x

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
polibek0012 [14], Annabelle [14], KissOfDark [14], pisiprotebe [14], VolkodavKO [11], sarinka580 [7], DanaSurya [1], Ivušák [1]
» řekli o sobě
BorůvkaB řekla o Whetley :
Kluk s talentem a smyslem pro humor. Z jeho děl dýchá jeho nezaměnitelná osobnost. Je rád sám sebou a to je důležité. Doufám, že se psaní nezdá, protože posle mě se s tím už narodil :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku