Vznik: 27.02.2022
přidáno 06.03.2022
hodnoceno 10
čteno 542(15)
posláno 0
Tí Tvoji malí anjeli
sa na svet nepýtali.
Mal si však istý úmysel:
Zlepšiť vďaka ich čistote,
to choré ovzdušie vo svete.

Nemôžu za hriechy svojich predkov,
mali by si užívať detstvo.
Chráň ich, prosím, pred hrôzami doby,
do ktorej sa narodili.

Smrteľný vírus vystriedala vojna.
Naozaj sa ľudstvo samo odrovná?!

Chráň prosím, Bože, tie detské duše,
však to dospelí sa zbláznili, no aj deti
teraz skrývajú sa v krytoch a mieria
proti sebe navzájom...

PRIŠLI SEM Z LÁSKY, ALE ŽIJÚ V NENÁVISTI.

V 21.storočí. Prečo sme to dopustili?

přidáno 09.03.2024 - 14:35
Orionka: Myslím, že tá báseň jednoznačnejšia byť nemôže: Deti sa narodili čisté, aby bol tento svet lepší, ale vyrastajú v pekle vojny a nikto sa ich nepýta, či to chceli.
přidáno 18.09.2022 - 18:58
Až pochopíme, že žádné dítě není jen Naše. Bude to velký krok lidství. Poškozováním dětí-potažmo semínek lidí vytváříme mizernou budoucnost- potažmo úrodu lidské budoucnosti.
přidáno 28.05.2022 - 09:50
Dobrý úmysl, ale příliš po lopatě podaný...
přidáno 10.04.2022 - 14:50
I když rozumím tvým pocitům a samozřejmě vnímám všechny ty hrůzy se stejným zděšením, musím říct, že mi ten obsah připadá trochu naivní. Děti se nikdy nerodily do čistého a dobrého světa, takový prostě neexistuje. A není žádný důvod myslet si, že by na něj byl ve 21. století větší nárok než dřív. Proč by zlo mělo najednou vymizet? A že jsme to dopustili, my všichni společně? Houbeles, většiny lidí se na tohle nikdo nikdy neptal, rozhoduje jen miniaturní zlomek lidstva. A občas pěkné zrůdy. Ať už se světem měl kdokoli jakékoli úmysly, tohle se nikdy nezměnilo. A trpí tím všichni, nejen děti, i když nad dětským osudem se přirozeně dojímá snadněji.
přidáno 10.04.2022 - 13:48
gajda: Ahoj, jedna vec je veršami sa vypísať z trápení a smútku, tpieť s radosťou je choroba. Nie je to môj prípad, radšej by som prestala písať úplne, príp. sa venovala len próze, ver mi.

My dospelí vnímame ten konflikt samozrejme veľmi intenzívne, ale úprimne ma desí predstava, ako to všetko vidia deti. Stella sa pred pár týždňami mojej mamy - svojej babky- s vážnou tvárou spýtala, čo je vojna... Všetci sme stuhli. Neviem a nechcem si ani predstaviť, čo sa v deťoch odohráva.
přidáno 08.04.2022 - 16:56
Na Slovensku je cítit to sálavé horké peklo z Ukrajinských plání intenzivněji než tady u nás, ale ani já se už večer nedokážu dívat na zprávy, raději jdu číst synkovi před spaním nějakou pohádku. Vlastně ji čtu hlavně pro sebe.

Jak bys jen mohla, tak křehká a senzitivní bytost ako ty Týna, vnímat současný svět a nenapsat o něm ani řádku. Možná ráda trpíš.
přidáno 08.03.2022 - 00:19
slavek: Psavec: Dandy: Veru, je to príšerné. Ľudia sa vedia správať horšie ako zvieratá. Ďakujem Vám za trefné komentáre, veľmi si to vážim.
přidáno 07.03.2022 - 12:25
Smutný čas, který Bůh nezastaví, to musí udělat sami lidi.
přidáno 06.03.2022 - 18:52
Proč jsme to dopustili? Z nezájmu, životu v pohodlí bez empatie, starostí jen o tu naši kuličku trusu, co si před sebou každý valíme.
A gauneři toho využívají.
přidáno 06.03.2022 - 09:28
Válka je hrozná .
A nejhorčí jsou ti co do toho ohně přikládají.
Hloupá slova se ani párem volů nevtáhnou spět
Do úst.
A na dětský pláč se někteří vůbec neohlíží.
Mají skamenělá srdce.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Modlitba za deti : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Stačí kvapka
Předchozí dílo autora : V súzvuku s prírodou

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku