přidáno 07.11.2021
hodnoceno 2
čteno 494(12)
posláno 0
Jsou nad námi už dlouho. Jsou, jsou, dlouho jsou, občas zahlédneš Polárku, či co to tam je. Když jsou opravdu dobré podmínky - většinú, pokud jsi shodou okolnosti aj v dobrem prostředí, všimneš si povědomého souhvězdí.

*vzpomínka*:-)) **
Když jsem sa vracal dom v pozdnich hodinach, vsiml jsem si souH., tehdy jsem temtemu pravil Klíč - jakýsi kosoctverec (drzatko klica) a tyčku bez struktury Zubů a Drážek, tvotenych jen dvema hvezdami dole u sebe s treti hypotetickou, jiz tvori pomyslny ctvrty vrchol zmineneho držátka - kosočtverca.°

**Teďužfaktgró . . . kecám***

Na psancoch možeš být aj sprostý, není úředníka, kerý by Ťa šel zakázat. Tož řeknu v emočním dozvuku, že jsem doParoma (Peruna) spatřil padající hvězdu. Jakoby ty malé ludry vycítily, že sa o nich cosi velkého chystá zveřejniť, sú celé nažhavené a lécú nade mňú, aj když zrovna teď, jak su skloňený, jich može proleťeť kvanta.

***... ****
Sú nad náma souběžně s náma. My sa bavíme jináč, ale Ti staří neměli na zbyt a když sa opili nebo třeba snědli, či sa nadýchali čarodějného býlí, místo kompu, i televize měli oblohu. Tam utápěli své vědomí a zhluboka nasávali zdánlivě neměnné bytí nad nimi. Hvězdy krásné, viděli Ti, kdož jsou mrtví. Budeme-li pozorovat hvězdy, budeme jako Mocní dob, o nichž jen sníme.

°Orion
přidáno 13.11.2021 - 13:41
Také jsem si to musel/a přečíst alespoň dvakrát, ale stálo mi to za to. To poselství je krásné. Škoda jen, že světelný smog mnohým ve městech tu možnost pozorovat hvězdy vzal. Teď mohu místo toho pozorovat stožár pouličního osvětlení, ale to rozhodně není ono. Dnes už je snazší raději přes den pozorovat mraky. Ale padající hvězdu (natož padající mrak) jsem na vlastní oči ještě neviděl/a.
přidáno 07.11.2021 - 23:03
Velmi zajímavé jazykové prostředky; tak zajímavé, že jsem si to musela přečíst asi třikrát, abych se nějak zorientovala. Uznávám ovšem, že jakožto něco, co je označeno jako "úvaha", má toto dílo nepopiratelné kouzlo. Jsem velký fanoušek hvězd, takže s poselstvím souzním :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Stěstí v Samotě : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Příště chci být stromem a pak už Nirvána
Předchozí dílo autora : Jak se máš?

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku