Pokračování satirického odlehčení současné české situace. Zabijáci se baví s okurkami a okurky, vláda si barví mapu světa, o repelent už nikdo nestojí a do voleb se prý budeme mít všichni dobře.
přidáno 29.08.2021
hodnoceno 2
čteno 534(4)
posláno 0
Zatímco mikrostát měl na začátku prázdnin strategickou převahu, na straně Absurdistánu stálo něco mnohem důležitějšího — štěstí. Posily mikrostátu sice dorazily, ale byly vyčerpané z náročného výcviku, takže když viděly, jak začalo krásné letní počasí, hned si vzaly šest týdnů dovolené. Letní měsíce pak trávily na polích, kde sledovaly, jak rostou okurky, a bavily se tím, že jim připisovaly gender — tohle bude ta okurka, tohle bude ten okurek atd. Zřejmě to stačily obkoukat od lidí, protože v mikrostátu žádný gender nebyl a s genderem se dalo užít tolik zábavy...

Počty napadených se díky tomu držely dál poměrně nízko. Podle vládní statistiky dokonce klesly do záporných čísel, čemuž ovšem věřili jen samotní statistici (podle absurdistánského hesla „Věř jen statistice, kterou si sám zfalšuješ!“) a možná vláda.

Jenže předseda vlády nezaspal. Již na podzim totiž měly být volby, a tak si rozhodně nechtěl zopakovat situaci z minulého roku. Proto rozhodl, že už nebudou žádné barevné vánoční stromy a žádný krizový štáb. Tentokrát nechal místo toho zhotovit velkou mapu světa a nabarvil jednotlivé státy: Absurdistán byl bílý, což značilo nulové riziko indoktrinace mikrostátem. Sousední země byly zelené, což značilo zanedbatelné riziko. Následoval pás oranžových zemí, což značilo střední riziko, a vzdálenější zbytek světa byl červeně, což značilo vysoké riziko. Jen několik zemí, které opravdu neměl rád (jako třeba Rusko), nabarvil předseda vlády černě, což značilo extrémní riziko indoktrinace mikrostátem. Od barevné kategorie státu se pak odvíjela opatření na hranicích, když se někdo z takového státu vracel do Absurdistánu. A nakonec si nechal předseda vlády vypracovat statistickou analýzu, která by nabarvení států potvrzovala, kdyby se v tom někdo chtěl „šťourat“.

Zájem obyvatelstva o dodržování povinného nošení ochranných masek zatím dál klesal. Zatímco dosud většina nosila masku alespoň na uchu, během prázdnin se z ucha přestěhovala na rameno, pak do kabelky, na stolek v předsíni a nakonec do skříně či do popelnice. Takže koncem prázdnin už nosila ochrannou masku sotva polovina obyvatelstva.

To, že během července vzrostl podíl obyvatel ošetřených dvěma dávkami repelentu z 20% zhruba na 50%, bylo především důsledkem toho, že osoby, které se nechaly před prázdninami ošetřit první dávkou, byly následující měsíc intenzivně naháněny, aby se nechaly ošetřit podruhé. Vláda sice zřídila nová ošetřovací místa v hypermarketech, na železničních stanicích a autobusových nádražích a zaplatila si drahou billboardovou kampaň, internetovou kampaň a různé agresivní marketingové praktiky, ale tato kampaň zvedla upadající zájem o ošetření repelentem jen o několik procent, zato vedla k četným protivládním demonstracím a poklesu popularity vlády.

Předsedovi vlády se nepodařilo odvrátit pokles zájmu o ošetření repelentem. Podařilo se mu však odvrátit pokles popularity vlády, a to tak, že vydal opatření, že od září si lidé budou muset za povinné šťourání v nose platit, a o pár týdnů později zase toto opatření zrušil a prohlásil, že díky jeho vládě bude šťourání v nose nadále zdarma.

Koncem prázdnin, když už se všichni měli dobře, se ozvali ekonomové. Vyhlásili, že v Absurdistánu začíná neodvratná ekonomická krize. Vláda se nastalou ekonomickou krizí začala okamžitě vážně zabývat a vydala rozhodnutí, že do podzimních voleb žádná krize nebude a pak už si s tím nějak poradí příští vláda. A tak měli ekonomové útrum.

Koncem prázdnin, když nově vycvičeným miliontinám miliardtiny vojáka mikrostátu skončila dovolená, začalo napadených opět přibývat. Mikrostát však zvolil novou taktiku: zaměřoval se především na děti a mládež, protože byly snadná kořist a nechuť k ošetření repelentem spolu s nechutí k nošení ochranných masek u nich byla maximální.

Předseda vlády se však nenechal zaskočit a hned na začátek školního roku nachystal ve školách sérii tří celostátních šťourání v nose, aby to mikrostát neměl tak jednoduché. Také už začal chystat ošetření obyvatelstva třetí dávkou repelentu a v záloze měl i čtvrtou a pátou. Byl pevně odhodlaný dělat všechno proto, aby až do voleb zabijáci mikrostátu neterorizovali jeho voliče.

pokračování příště

přidáno 01.09.2021 - 06:29
Martin42: To mě těší. :-)
přidáno 31.08.2021 - 20:27
Chvilku mi trvalo než jsem tomu přišel na chuť ale je to dobré .... baví mě to ....

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Prokop z Absurdistánu (36) : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Prokop z Absurdistánu (38)
Předchozí dílo autora : Genderová „momentka“ (35)

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku