Bajka o moudrém netopýru a králi.
přidáno 22.02.2021
hodnoceno 7
čteno 600(15)
posláno 0
Bajku vždy vyprávěli šašci králům, aby neztratily hlavu a král aby ji našel.

Netopýři mají citlivý sluch můj králi. Slyší odraz ultrazvuku, který vydávají a pokud se odrazí od kořisti, umožňuje jim to potravu lokalizovat a takový sluch měl i jeden starý netopýr. A víš můj králi co dělají netopýři v zimě? Spí a k tomu potřebují absolutní klid, proto od počátku věků zalétali do hlubokých jeskyní, jednak tam bylo tepleji, ale byl tam klid. A proč mi to povídáš šašku? Protože tvůj alchymista vymyslel petardy a lidé těmi petardami celou zimu dělají rámus při oslavách a tím netopýry budí. Představ si můj králi, že bys spal v posteli a měl jejich sluch a najednou by ti každou chvíli někdo dal petardu našeho alchymisty pod postel. Co je to za šaškárnu!!! To bych se tak lekl, až bych přestal snad i dýchat od toho uleknutí. Ba právě můj králi a to se stává netopýrům celé roky. Při spaní se už tak bojí toho leknutí, že sotva dýchají strachy, až jsou z toho nemocní. Mají dušnou nemoc můj králi. Ale tu má v mém království kde kdo a mnoho mých poddaných na to umírá. To já dobře vím můj králi. Ta nemoc vznikla v jeskyních po celém království, proto jsme proti ní bezbranní. Cožpak ti netopýři si s tím neumí poradit šašku? Většinou umřou jak vylétnou děsem a stráví tak svoje zásoby a tím se nám to pěkně šíří v kraji můj králi, ale v podhradí žije ježibaba, co zná starého netopýra a prý dokáže přičarovat schopnost jim rozumět můj králi, ale sotva s námi lidmi budou chtít mluvit, natož nám radit, když jim tak škodíme.
Král nemohl usnout, ráno vzbudil šaška a honem za ježibabou od které si koupil lektvar netopýří řeči a už se dral do jeskyně za starým netopýrem s šaškem věrně v patách.Netopýr byl starý a moudrý, to jak visel často hlavou dolů. Byl to král netopýrů, a tak chápal krále lidí. Oba si rozuměly, až z toho šašek radostí dělal stojky a přemety.Když se král vrátil domů zakázal ohňostroje a petardy a nahradil je optickými projekcemi s krásnou hudbou. Netopýr mu totiž prozradil, že se nemoci dá zbavit prudkým přehřátím. Netopýři tak činí usilovným létáním a vy se šaška zeptejte, jak to mají udělat lidé, ale teď ho nerušte, dal si teplou koupel a nyní si nahřívá před kamny záda, nespěchá, nic nehoní, hodně pije, méně jí. S pana krále a netopýra se stali přátelé a šašek dělal stojky ještě víc , aby dostal rozum.
přidáno 04.04.2021 - 20:02
JSH: Díky za koment. Mrknu ti do šuplete.
přidáno 04.04.2021 - 19:39
Líbí..
přidáno 24.02.2021 - 20:55
Šašci bejvaj chytrý, ne vždy to od nich lidi přijmou a pochopí. Rozhodně ne všichni a ne hned. Šašci trochu narůstaj a kolem nich snad i nižší šlechta. Ahoj šašku s rackem na ramenou.
přidáno 23.02.2021 - 20:25
Psavec: Děkuji za komentík, kdyby něco, ber tu bajku jako návod. Ale pomalu....ledviny a zátylek jako průtokový ohřívač. Hodně zdaru. A dech je čerpadlo, abych nezapomněl.
přidáno 23.02.2021 - 20:18
Psavec: Snad jsem to vychytal. Vždy sleduji vlákno myšlenky, a když se to konečně rozběhne z kopce-- jupí!! tak je gramatika v řiti. Díky
přidáno 23.02.2021 - 09:46
Dobře se ni čeila.
přidáno 23.02.2021 - 05:58
Aktuální a zajímavé.
Jen bacha na tvrdá a měkká i/y ;o)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jak zastavit světoví sen? : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Perla života
Předchozí dílo autora : Vánoce v samotce

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Sokolička řekla o Adrianne Nesser :
Pro mě hodně zvláštní a silná slečna... Její básničky mě vždycky něčím dostanou a proto je ráda čtu. Adrianne, jsem ráda, že jsem ti mohla trochu nakouknout do duše, buď přesně taková, jaká chceš bejt! (Protože to jsi ty...)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku